Gå til innhold

Test: Vi har testet den


Anbefalte innlegg

Hva om du ser på film, og mottar en sms? Hva om du sitter midt i et spill og mottar en e-post? Hva om du sitter midt i en diskusjon på nettet, og må svare på en sms? Fungere slikt på iPhone uten å måtte lukke det man egentlig holder på med?

 

Ja, det fungerer slik. Du fortsetter der du var sist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så dersom du sitter midt i et spill, og har kommet halvveis på level 6, rett før siste boss, og du får en melding, vil lese den med en gang, og så fortsette akkurat der du slapp, går det? Eller om du vil surfe for å finne ut hvordan man klarer bossen?

 

Ingen som kan gi et grundig svar på dette? For meg vil dette være helt avgjørende om jeg skal anskaffe meg en av de nye iPhonene...

Lenke til kommentar
Bra test.

Kunne tenkt meg å kjøpt en Iphone om noen år når den har blitt bedre. Den blir jo litt bedre fra år til år, selv om den har veldig langt igjen. Liker vertfall oppdateringene som er gjort i år. Kanskje om 5 år er dette noe for meg :)

 

Pr i dag finnes det for mange, langt bedre alternativ, til at jeg kan vurderer Iphone.

 

Iphone med langt bedre kamera del og Android hadde vært noe for meg :)

 

Jaha? Du går fra en Iphone til en Nokia N97(?) og sier at Iphone har langt igjen?

 

Nei jeg har ikke gått fra Iphone til N97, har hatt mange telefoner etter Iphone. Og alle er selvfølgelig bedre enn Iphone.

 

Altså N97 har dongevis med muligheter som Iphone ikke har. Mens Iphone har ingenting jeg bruker som N97 ikke har. Bare det at N97 kombinerer touch med et fult tastatur gjør den 1 million ganger bedre.

 

Men det er jo bare tullete og sammenligne smarttelefonen N97 med Iphone. Det er 2 forskjelige ting. N97 har alt, og er uten begrensninger, og det er en smarttelefon. Iphone har det mest nødvendige, mangler mye jeg trenger og er fylt opp med begrensninger fra Apple.

 

Selv dama som bruker telefoner minimalt kunne aldri tenkt seg dagens Iphone etter hun fikk en N97. Men har jo håp om at dette vil endre seg i framtiden.

 

At telefonen ser ut slik den første Iphone så ut syns jeg også er et stort minus.

Lenke til kommentar
*

Jøss, jeg har hele tiden syntes at kapasative skjermer ikke er hendig. Ikke kan man bruke stylus på de, og ikke er de særlig bra ved svette fingre eller doggete skjermer heller.

*

Kan bruke stylus på kapasative skjerm som på iphone også, så lenge du har riktig type.

 

Så dersom du sitter midt i et spill, og har kommet halvveis på level 6, rett før siste boss, og du får en melding, vil lese den med en gang, og så fortsette akkurat der du slapp, går det? Eller om du vil surfe for å finne ut hvordan man klarer bossen?

 

Ingen som kan gi et grundig svar på dette? For meg vil dette være helt avgjørende om jeg skal anskaffe meg en av de nye iPhonene...

Svaret er vel mer eller mindre, nei. :)

 

Noen programmer er flinkere til og "huske" hva de sist holdt på med, men programmene og spillene lukkes og startes opp på nytt igjen. Så vidt jeg vet værtfall.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
*

Jøss, jeg har hele tiden syntes at kapasative skjermer ikke er hendig. Ikke kan man bruke stylus på de, og ikke er de særlig bra ved svette fingre eller doggete skjermer heller.

*

Kan bruke stylus på kapasative skjerm som på iphone også, så lenge du har riktig type.

Og man kan droppe stylusen på trykkskjermer og bruke fingeren(eller neglen) istedenfor, så er man ferdig med den diskusjonen.

Lenke til kommentar
Ja de er dårlig i mørket, men andre telefoner er heller ikke bedre i mørket. Så da må jo alle telefoner med kamera trekkes for dette ellers så blir det hele komisk og useriøst. Det finnes ingen kameratelefoner som leverer gode bilder under dårlig lysforhold, årsaken er jo at dagens teknologi har sine begrensninger med så små linser som kameratelefoner har.

 

Dette er jo bare tull. Selv om ingen kameratelefoner leverer utmerket bildekvalitet er det jo mange som lever langt bedre bilde enn Iphone, også i mørket. Disse skal da selvfølgelig ikke trekkes.

Lenke til kommentar
Nei jeg har ikke gått fra Iphone til N97, har hatt mange telefoner etter Iphone. Og alle er selvfølgelig bedre enn Iphone.

 

Altså N97 har dongevis med muligheter som Iphone ikke har. Mens Iphone har ingenting jeg bruker som N97 ikke har. Bare det at N97 kombinerer touch med et fult tastatur gjør den 1 million ganger bedre.

 

Men det er jo bare tullete og sammenligne smarttelefonen N97 med Iphone. Det er 2 forskjelige ting. N97 har alt, og er uten begrensninger, og det er en smarttelefon. Iphone har det mest nødvendige, mangler mye jeg trenger og er fylt opp med begrensninger fra Apple.

 

Selv dama som bruker telefoner minimalt kunne aldri tenkt seg dagens Iphone etter hun fikk en N97. Men har jo håp om at dette vil endre seg i framtiden.

 

At telefonen ser ut slik den første Iphone så ut syns jeg også er et stort minus.

 

Morsomt innlegg, håper det var ment som ett humoristisk innlegg og ikke enda et pravokatorisk, fantasiløst og infantilt fanboypost.

Lenke til kommentar
Så dersom du sitter midt i et spill, og har kommet halvveis på level 6, rett før siste boss, og du får en melding, vil lese den med en gang, og så fortsette akkurat der du slapp, går det? Eller om du vil surfe for å finne ut hvordan man klarer bossen?

 

Ingen som kan gi et grundig svar på dette? For meg vil dette være helt avgjørende om jeg skal anskaffe meg en av de nye iPhonene...

Svaret er vel mer eller mindre, nei. :)

 

Noen programmer er flinkere til og "huske" hva de sist holdt på med, men programmene og spillene lukkes og startes opp på nytt igjen. Så vidt jeg vet værtfall.

 

Vil heller si at svaret er mer eller mindre ja, men det er opp til spillet om det husker hvor du var sist. Jeg har ikke vært borti NOEN spill ennå som ikke lar meg fortsette der jeg var neste gang jeg starter spillet.

Lenke til kommentar
Vil heller si at svaret er mer eller mindre ja, men det er opp til spillet om det husker hvor du var sist. Jeg har ikke vært borti NOEN spill ennå som ikke lar meg fortsette der jeg var neste gang jeg starter spillet.

 

Slik jeg har opplevd det også med alle spill jeg har hatt på iPhonen min. Det finnes sikkert unntak.

Lenke til kommentar

Merklig, slike opplever ikke jeg det med de spillene jeg har, men nå spiller jeg veldig lite på telefonen min. Mulig vi har litt forskjellig tankegang på hvordan dette skal virke. Dersom jeg er i et spill og klemmer inn "hjem" knappen, så må jeg som regel starte spillet på nytt, enten helt eller ved sist "save point". De starter ikke rett in, live i spillinga, slik jeg skulle ønske.

 

Ikke at jeg opplever dette som noe stort problem :)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Å si at telefoner med resistive skjermer har en like bra brukeropplevelse som telefoner med kapasitive er som å si at Toyota Avensis er en like bra bil som en BMW 3-serie..

 

Ja å si dette er jo helt på tryne. Alle vet at Avensis er en bedre bil enn BMW *-serie.

 

Uansett det er fordeler og ulemper med begge typer skjermer. Hva man foretrekker er vel personlig?

Lenke til kommentar
Nei jeg har ikke gått fra Iphone til N97, har hatt mange telefoner etter Iphone. Og alle er selvfølgelig bedre enn Iphone.

 

Altså N97 har dongevis med muligheter som Iphone ikke har. Mens Iphone har ingenting jeg bruker som N97 ikke har. Bare det at N97 kombinerer touch med et fult tastatur gjør den 1 million ganger bedre.

 

Men det er jo bare tullete og sammenligne smarttelefonen N97 med Iphone. Det er 2 forskjelige ting. N97 har alt, og er uten begrensninger, og det er en smarttelefon. Iphone har det mest nødvendige, mangler mye jeg trenger og er fylt opp med begrensninger fra Apple.

 

Selv dama som bruker telefoner minimalt kunne aldri tenkt seg dagens Iphone etter hun fikk en N97. Men har jo håp om at dette vil endre seg i framtiden.

 

At telefonen ser ut slik den første Iphone så ut syns jeg også er et stort minus.

 

Morsomt innlegg, håper det var ment som ett humoristisk innlegg og ikke enda et pravokatorisk, fantasiløst og infantilt fanboypost.

 

Bra du morer deg.

Men ser ikke helt hva som var morsomt. Alt er seriøst og ikke minst sant. Ikke fanboy av noe spesielt merke, bytter merke ofte, har også hatt Iphone. Men er ikke alle telefoner jeg er like fornøyd med, f.eks Iphone, og mange andre.

 

Men ser positivt på utviklingen siden jeg hadde Iphone, men er fortsatt langt igjen før jeg blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Jøss, jeg har hele tiden syntes at kapasative skjermer ikke er hendig. Ikke kan man bruke stylus på de, og ikke er de særlig bra ved svette fingre eller doggete skjermer heller.

 

Vel der er vel også en av grunnen til at iPhone og OS X er så populært, ingen fordømt stylus, *grøss*.

Og du går vel rundt og tror at man må bruke stylus hvis telefonen er utstyrt med dette?

Det er bare et supplement - og et nyttig sådan.

På min telefon skriver jeg ofte notiser (på samme måte som med penn/papir). Hvordan har iphone løst dette montro? :D

Lenke til kommentar
Bra du morer deg.

Men ser ikke helt hva som var morsomt. Alt er seriøst og ikke minst sant. Ikke fanboy av noe spesielt merke, bytter merke ofte, har også hatt Iphone. Men er ikke alle telefoner jeg er like fornøyd med, f.eks Iphone, og mange andre.

 

Men ser positivt på utviklingen siden jeg hadde Iphone, men er fortsatt langt igjen før jeg blir fornøyd.

 

Finner ikke mye seriøst i påstander som dette;

- "har hatt mange telefoner etter Iphone. Og alle er selvfølgelig bedre enn Iphone."

- "Altså N97 har dongevis med muligheter som Iphone ikke har"

- "Iphone har ingenting jeg bruker som N97 ikke har."

- "N97 har alt, og er uten begrensninger"

 

Det eneste håndfaste punktet du nevner hvor du mener N97 er bedre er at den besitter ett fysisk tastatur. Dette er jo et argument som annullerer seg selv. Man kjøper jo ikke en iPhone om man vil ha et fysisk tastatur. Tror det er veldig få mennesker som kommer hjem med en iPhone i handleposen og blir sjokkert over at de må skrive på skjermen.

Lenke til kommentar
Jøss, jeg har hele tiden syntes at kapasative skjermer ikke er hendig. Ikke kan man bruke stylus på de, og ikke er de særlig bra ved svette fingre eller doggete skjermer heller.

 

Vel der er vel også en av grunnen til at iPhone og OS X er så populært, ingen fordømt stylus, *grøss*.

Og du går vel rundt og tror at man må bruke stylus hvis telefonen er utstyrt med dette?

Det er bare et supplement - og et nyttig sådan.

På min telefon skriver jeg ofte notiser (på samme måte som med penn/papir). Hvordan har iphone løst dette montro? :D

 

Bruke fingen? Døøh

Lenke til kommentar
Og du går vel rundt og tror at man må bruke stylus hvis telefonen er utstyrt med dette?

Det er bare et supplement - og et nyttig sådan.

På min telefon skriver jeg ofte notiser (på samme måte som med penn/papir). Hvordan har iphone løst dette montro? :D

 

Nei det går jeg ikke rundt og tror, men jeg har prøvd å bruke WM uten en stylus på en 2,8" tommers skjerm og det kan være ett lite helvete.

 

Jeg har dessverre aldri vært i en situasjon hvor jeg trenger å skrive notatene mine med håndskrift. Jeg skriver langt raskere med QWERTY enn jeg noen gang vil gjøre med en stylus. Jeg klarer heller ikke å sette meg inn i hvorfor jeg noengang vil foretrekke en stylus fremfor ett tastatur for å skrive noe på en telefon, beklager.

Lenke til kommentar
Jøss, jeg har hele tiden syntes at kapasative skjermer ikke er hendig. Ikke kan man bruke stylus på de, og ikke er de særlig bra ved svette fingre eller doggete skjermer heller.

 

Vel der er vel også en av grunnen til at iPhone og OS X er så populært, ingen fordømt stylus, *grøss*.

Og du går vel rundt og tror at man må bruke stylus hvis telefonen er utstyrt med dette?

Det er bare et supplement - og et nyttig sådan.

På min telefon skriver jeg ofte notiser (på samme måte som med penn/papir). Hvordan har iphone løst dette montro? :D

 

Bruke fingen? Døøh

Ja, for å bruke fingeren er liksom enkelt når man skriver notater? Er det vanligvis det du gjør når du skal skrive på papir og eller? Dypper fingeren i blekk, og noterer flittig?

 

 

Og du går vel rundt og tror at man må bruke stylus hvis telefonen er utstyrt med dette?

Det er bare et supplement - og et nyttig sådan.

På min telefon skriver jeg ofte notiser (på samme måte som med penn/papir). Hvordan har iphone løst dette montro? :D

 

Nei det går jeg ikke rundt og tror, men jeg har prøvd å bruke WM uten en stylus på en 2,8" tommers skjerm og det kan være ett lite helvete.

 

Jeg har dessverre aldri vært i en situasjon hvor jeg trenger å skrive notatene mine med håndskrift. Jeg skriver langt raskere med QWERTY enn jeg noen gang vil gjøre med en stylus. Jeg klarer heller ikke å sette meg inn i hvorfor jeg noengang vil foretrekke en stylus fremfor ett tastatur for å skrive noe på en telefon, beklager.

Som sagt, stylus er bare ett supplement. Man er ikke nødt til å bruke den. Det er helt valgfritt. Men til notater, tegninger o.l. er den veldig kjekk å ha.

Lenke til kommentar
Jøss, jeg har hele tiden syntes at kapasative skjermer ikke er hendig. Ikke kan man bruke stylus på de, og ikke er de særlig bra ved svette fingre eller doggete skjermer heller.

 

Vel der er vel også en av grunnen til at iPhone og OS X er så populært, ingen fordømt stylus, *grøss*.

Og du går vel rundt og tror at man må bruke stylus hvis telefonen er utstyrt med dette?

Det er bare et supplement - og et nyttig sådan.

På min telefon skriver jeg ofte notiser (på samme måte som med penn/papir). Hvordan har iphone løst dette montro? :D

 

Bruke fingen? Døøh

Ja, for å bruke fingeren er liksom enkelt når man skriver notater? Er det vanligvis det du gjør når du skal skrive på papir og eller? Dypper fingeren i blekk, og noterer flittig?

 

Altså nå tar det laaangt mindre tid å skrive notater med et On-screen-tastatur, eller vanlig tastatur. Hvorfor skal jeg skrive notater med stylus? Jeg har selv hatt noen HTC-telefoner med WM, og jeg har ALDRI skrevet et notat med stylus.

 

Nå i disse dager er det vel bortimot kun Windows Mobile-telefoner som har stylus. Det sier vel sitt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...