Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Idiotsikker lås, førerdør, Astra G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at formålet med dette er å hindre at man låser inn nøklene. Jeg klarer utmerket godt å unngå dette uten slik hjelp, og da er det et lite irritasjonsmoment.

 

Spaken i låsen, hva mener du med det?

 

Det er noe som hindrer pinnen fra å bli trykt ned når døren er åpen, i motsetning til endel andre biler der den spretter opp når man slår igjen døren på feil måte.

Lenke til kommentar

På min (Volvo 940) så har jeg en sånn ting jeg kan vippe opp i selve låsen. Den som lukker seg rundt den hempa som sitter i B stolpen din.

 

Jeg er utrolig dårlig til å forklare, men da spretter døra opp igjen.

Men kan jeg spørre hvorfor det er så irriterende å ikke kunne låse bilen med den ene døra oppe :p ?

Lenke til kommentar

Strevsomt å måtte bruke nøkkel istedet for å bare låse med pinnen og slå igjen døren.

 

Greit nok i dagslys, må jo være varsom for å unngå lakkskader med mange nøkler på nøkkelringen, men når det er mørkt er det kjipt. Og det er ofte mørkt når jeg setter fra meg bilen.

 

Sånn fjærnstyrt lås hadde vært noe, men ettermontering er vel et svare strev, og det er litt tynnt grunnlag for å bytte bil.

Lenke til kommentar
Strevsomt å måtte bruke nøkkel istedet for å bare låse med pinnen og slå igjen døren.

Det høres i utgangspunktet ut som en tidsbesparende ide.

 

Men du kommer til å angre som en hund den dagen du låser inn nøklene dine ;)

 

Det skumle med å låse/lukke døren slik du skisserer er at det etterhvert blir en refleks. Og da er det fort gjort å gå i baret - f.eks. hvis du bare skal ut en tur for å hente noe (eller for eksempel skrape is med motoren i gang...).

Endret av TubXtra
Lenke til kommentar

Vel, jeg har ingen problemer med å huske det i diverse andre biler jeg kjører ofte. Skulle det bli et problem så er det jo sånt man lærer av, og reservenøklene er jo aldri langt unna.

 

Tomgangskjøring driver jeg ikke med, og det er en refleks for min del å ta med nøklene når jeg går.

Lenke til kommentar
Skulle det bli et problem så er det jo sånt man lærer av, og reservenøklene er jo aldri langt unna.

Jepp, det trodde min far og - når han sto langt ute på landet i Trøndelag midt på vinteren med motoren igang for å skrape is og nøklene låst inni bilen (vi bodde da i Osloområdet) :p

Lenke til kommentar
Greit nok i dagslys, må jo være varsom for å unngå lakkskader med mange nøkler på nøkkelringen, men når det er mørkt er det kjipt.

 

Så lenge du ikke har SAAB (utenom 9000, som har feilplassert tenningslås) skal ikke bilnøkkel dele ring med noe annet. Problem løst.

Lenke til kommentar
hmm har ikkje astra g sentrallås med fjernstyring på nøkkelen då? er no hvertfall det på min.......

Fra -98 og noen år utover var dette standard kun på Club og over, ikke på GL og GL Special. Kostet ca 3000 ekstra, inkl fjernstyring fra begge nøkler. Jeg bestilte det ekstra på min, men det er sikkert skikkelig pes å ettermontere.

Lenke til kommentar
hmm har ikkje astra g sentrallås med fjernstyring på nøkkelen då? er no hvertfall det på min.......

Fra -98 og noen år utover var dette standard kun på Club og over, ikke på GL og GL Special. Kostet ca 3000 ekstra, inkl fjernstyring fra begge nøkler. Jeg bestilte det ekstra på min, men det er sikkert skikkelig pes å ettermontere.

oki :) jammen lært noe i dag også gitt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...