Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker du om homofili?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har litt delte meninger om det. Siden jeg fant ut at eksen min var sammen med ei jente et drøyt år etter det ble slutt mellom oss.

 

Mange har den oppfatningen at jente-jente er greit, men ikke gutt-gutt. Jeg, for min del, syns det er likegyldig. Det er litt rart å tenke på at den jenta du likte, som også likte deg, plutselig ikke liker gutter lengre.

 

Greit nok, hvis jeg ser to mannfolk står å kliner foran meg i køen på butikken, syns jeg det virker sjenerende. Men det samme gjelder om det er to jenter. Ja, de skal få lov til å elske hverandre så mye de vil, hvor de vil, men ser jeg noe som har med homofili å gjøre, tenker jeg på eksen min, og klarer ikke å skjønne hvorfor. Greit nok, hun er fortid for meg nå, men hun er der for det, og det er veldig rart å tenke på at hun faktisk likte gutter før.

 

Det er som oftes slik at når to av samme kjønn står å kliner, blir de mer lagt merke til enn to forskjellige.

 

Jeg syns homofili er rart, men jeg aksepterer det. Hva andre mennesker liker og ikke liker har ikke noe med meg å gjøre, så de får leve på den måten de selv vil.

 

Nå føler jeg at jeg virka litt negativ i forhold til homofili, men det er jeg ikke.

Lenke til kommentar

At folk er homofile er jo bare kjempekoselig! Har ingenting imot det. Er enig i at det er ganske sykt at homo er et såpass mye brukt banneord som det er. Har protestert eller hva du vil kalle det, når andre bruker det siden 7. klasse, elns. Skuffende mange ganger blir jeg anklaget for å være lesbisk i retur, "hvorfor ellers skulle jeg gidde å bry meg".

:wallbash:

Lenke til kommentar

jeg har ingenting mot homofile.

 

"Jeg støtter homofilt ekteskap... så lenge begge damene er deilige"

 

skulle ønske jeg hadde i alle fall en homofil venn :(

 

Har overhodet ingenting mer imot homofile enn jeg har imot heterfofile mennesker.

well put :thumbup:

 

kan godt hende jeg ikke liker enkelte homofile, men det har inegnting med hvilket kjønn de liker.

 

jeg liker ikke jahn thomas fordi han er helt idiot i hodet. det ble ikke bedre av at han ble sammen med en 17-åring..

en kjendis homo jeg "elsker" er Graham Northon. den mannen er et geni :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Det at mange føler seg ukomfortable rundt to hmofile som kliner kommer av mangel på eksponering. Vi har rett og slett ikke sett nok klinende homoer. Derfor er det uvant, derfor er det merkelig å se det. For det andre er det jo også noe føler er merkelig fordi de ikke selv har følt noen tiltrekking til en annen mann.

 

Samme hvor lite logisk det virker så kan jeg fullt ut forstå at to jenter er tiltrukket av hverandre, men jeg klarer ikke å begripe hvordan to gutter tiltrekkes av hverandre:p

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er ekkelt og unaturlig. Men jeg kan til en viss grad akseptere det.

 

Men det værste er at de på død å liv må skape seg sånn.

 

Se!

 

unaturlig ~lig som ikke er i samsvar med naturen el. naturlovene; som strider mot det som er rimelig el. selvsagt el. vanlig; tilgjort, affektert, kunstig u-e grenser / u- sittestilling / u- språk / adv: u- stort sykefravær / være u- redd for hunder

 

Tilgjort. Kunstig. Homofili er ikke dette. Homofili finner man i naturen. Blant dyr og blant mennesker. Lenge før det ble noen mote.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

ser ikkeno galt i å være homofil, selv om jeg skulle ønske ei venninne ikke var det..

 

men det som er "irriterende" er de typiske steriotypene innen homofil miljøet. som gutter som vifter med armene, snakker på en viss måte eller leker "jente".. akkurat det har bare med å få oppmerksomhet, ikke at man er homofil.

 

Jeg mener at å være homofil er såpass normalt i dagens samfunn at man heller ikke trenger å forklare hele verden det. Har blandt annet ei venninne som MÅ fortelle innen de 3 første setningene at hun er bifil. Jeg skjønner at de som kommer ut er stolte og sånn pga det, men virker som de ikke klarer å ha en egen identitet, at hele identiteten deres blir seksualiteten.. viss noen skjønte...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Er bifil selv, så ser ikke problemet. Ingenting er så deilig som å være forelsket i en gutt, da man ofte er venn med personen, og får vært mye sammen med vedkommende. Det er en herlig følelse å være nær noen man er stormende forelsket i, spesielt når man får en klem eller et fyllekyss av han :love:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...