Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker du om homofili?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tanta mi kom for litt siden ut av skapet, og skal nå snart gifte seg med en annen dame.

 

Selv synes jeg det er kult at tanta mi har funnet seg selv, men det har skapt blest i familien.

 

For til min overraskelse var det en stor del av familien som hadde problemer med dette. Bestemoren og bestefaren min har til og med meldt avbud til bryllupet.

 

Så ved dette lurer jeg da på, hvordan er det med aksepten av homofili her til lands? Jeg har fått inntrykk av at det vel kanskje er sånn 90% / 10% (Aksepterer / Ikke aksepterer). Men etter lurer jeg på om jeg har misforstått.

 

Så da spør jeg dere... Hva synes dere om homofili?

 

Post gjerne som gjest!

 

Ha en fin dag! :D

Endret av Alompi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingenting galt med å være homofil i mine øyne.

 

Det eneste jeg kan si i "forsvar" i den saken du nevner er at hvis hun akkurat har kommet ut av skapet, så burde hun kanskje gitt de litt tid til å la det synke inn før hun annonserer et bryllup. Er en del som syns homofili er helt greit, men ikke ekteskap mellom samme kjønn.

 

Som sluttkommentar: All power to you (tanta di).

Lenke til kommentar

Flott at folk finner seg selv ja, men tror det er mange flere som aksepterer det...

Tror mange gammle folk forsatt sitter med gammle fordommer som fobi mot homofeli.

 

Jeg selv fikk meg en liten skrekk opplevelse da jeg gikk på folkehøyskole.

En ennen gutt spurte om han kunne flytte inn på romet mitt ( Jeg bodde aleine), så jeg sa joda.

Men en kveld jeg hadde tatt kveld tidelig kom han inn på romet mitt å la pled over meg å gidde meg et saftig kyss på kinnet.

 

Mange synes sikkert det er veldig søtt, men det var da dråpen for meg, dagen etter flyttet jeg inn på nytt rom å fikk senere vite at han hadde kommet ut av skapet.

Så kan godt si at jeg har litt homo fobi.

 

Skal også være forsiktig meg å uttale meg da jeg forsatt tror dette er et ganske hett tama rundt i norge.

Lenke til kommentar

Jeg er bifil selv, så synes opplagt nok at det er helt greit at folk er skeive. Men jeg vet at besteforeldrene mine ser på homofili som ekkelt og unaturlig. Mormor har også ved flere anledninger hevdet at homofili kun er en motesak, og at folk kommer ut av skapet bare fordi det er in å være skeiv.

Lenke til kommentar

Bryr meg fint lite om noen er homofile egentlig. Så lenge de holder seg unna "å det er så synd på meg fordi samfunnet ikke akseptere meg" holdningen.

 

Eller overdriver så veldig med å prøve seg på noen som de vet er hetro. Bare for å få et nei eller "hva faen!".

 

Det er det enste som plager meg veldig. Så lenge de oppfører seg normalt og ikke overdriver har jeg ikke noe imot det.

Lenke til kommentar

Få har problemer med homofili så lenge de aldri møter det. Det er nok mange som først innser at de er homofobe når noen de kjenner kommer ut av skapet og tvinger dem til å ta stilling til det. Akkurat som at mange ville sagt at innvandrere er helt normale folk, men dagen dattera tar med en pakistaner hjem er disse nye landsmennene noen kriminelle svin. Jeg tror det har noe med at man ikke tenker så mye over det før man blir tvunget til å gjøre det. Og det er forsåvidt greit. Det er mange ting her i verden man kan ta stilling til. Man kan ikke bry seg om alt.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere homofile, og jeg har aldri hatt noe problem med at de er nettopp det. Men siden jeg selv ikke er homofil, så vet jeg ikke om jeg hadde godtatt et slik "saftig kyss" som beskrevet lengre oppe, i alle fall ikke om jeg ikke kjente personen veldig godt allerede, og jeg hadde gitt signaler om at noe slikt var greit. En skikkelig klem er helt greit, da.

Lenke til kommentar

syns det er helt greit for de som er homofile. har en fetter, og noen venner av meg som er det, men tenker egentlig ikke over at de er det, bortsett fra at et par er litt feminine i oppførselen i motsetning til andre kompiser :p

 

må si at det ikke anngår meg hva folk gjør, så jeg kan vel ikke si noe på det.

trur jeg kan være litt homofob med tanke på at om en homofil hadde lagt ann på meg, så ville jeg mest sannsynlig freaka litt ut, selv om det ikke egentlig er noe spes ved det. et kompliment kanskje :p

Lenke til kommentar
Jeg synes homoer er kjempeteite, for alle som er homo har rompesex. :- (

 

 

Synes det jammen du har et tunel syn nå.

Kom i snakk meg en homofil gjennom jobben, å det er faktisk under 10% som har aktivt sex.

Så det skal de ikke ha på seg.

Man kan ikke ta alle under 1 kam.

 

Regner med at Evolution prøvde seg på en spøk her....

Stalker: Regner med at fler en 10% har aktivt sex (hva nå en det skal bety). Mente du kanskje analsex? Hvilke tall baserte han det på? Og uansett, hva har det å si hvor folk stikker tissen, så lenge alle involverte er enig i det?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...