Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få flatere mage?


Blondie_

Anbefalte innlegg

Jeg vet alle kostholdstipsene o.l til å gå ned i vekt. Jeg ønsker å få flatere mage, men ikke gå særlig mye ned i vekt da jeg egentlig er ganske tynn, men er redd for at jeg skal få flatere pupper hvis jeg trener mye. Hvordan få flatere mage uten å få flatere/mindre pupper og rumpe?:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel får å få flatere mage så mye du trene kondisjon og mage. Og spise riktig for å få best mulig virkning.

 

Nå er jeg gutt. Så jeg kan ikke akkurat si hva du må gjøre for å beholde puppene og rompa. Men har hørt at svømming/sykling skal være et bedre enn f.eks jogging når det kommer til akkurat det. Men du trenger ikke å overdrive veldig hvis du allerede er ganske tynn. Da er det bedre å spise riktig og gjøre mage øvelser (let litt på google så finner du noe. Hadde en side men finner den ikke lengere). Når jeg sier mageøvelser mener jeg ikke bare sit-ups. Det vil ikke hjelpe stort (vil kanskje gjøre at magen ser bedre ut,men ikke pga at det slanker deg)

Lenke til kommentar

Punktslanking er umulig. Man kan ikke, gutt eller jente, slanke seg på et bestemt punkt som mage. Det må skje jevnt over hele kroppen da kroppen bruker opp fettreservene jevnt over og tar ikke fra ett sted for så å gå til neste.

Du kan selvfølgelig begynne å trene litt ekstra mage og rygg for å få strammet opp områdene, men du får ikke fjernet fett før du forbruker mer energi enn du får i deg. Det gjør du ved å spise gulrot og havregryn, og trene jevnlig.

 

Begynn å jogg eller sykle jevnlig + jevnlig styrketrening, og spis sunt, så vil du merke forskjell når ukene går forbi.

Lenke til kommentar
Punktslanking er umulig. Man kan ikke, gutt eller jente, slanke seg på et bestemt punkt som mage. Det må skje jevnt over hele kroppen da kroppen bruker opp fettreservene jevnt over og tar ikke fra ett sted for så å gå til neste.

Du kan selvfølgelig begynne å trene litt ekstra mage og rygg for å få strammet opp områdene, men du får ikke fjernet fett før du forbruker mer energi enn du får i deg. Det gjør du ved å spise gulrot og havregryn, og trene jevnlig.

 

Begynn å jogg eller sykle jevnlig + jevnlig styrketrening, og spis sunt, så vil du merke forskjell når ukene går forbi.

Hva med mageMSUKLENE da? : ) Masse upålitlige kilder (Les:vg, se&hør etc...) spammer da at alle de fine modellene tar latterlig mange sit-ups i uken for å få fin mage! : o

Lenke til kommentar

Tren med mye motstand når du tar sit-ups, slik at du tar sett med 6-8-10-12 repitisjoner. På den tolvte repitisjonen, skal du akkurat såvidt ha krefter til å gjennomføre den siste repitisjonen. For å oppnå denne effekten må du gjerne bruke en skråstilt plate å ligge på, for å få mer motstand (og kanskje vekter).

 

Anbefaler å lese boken Body-for-Life. Cheasy konsept, men boken tar for seg en del ting som stemmer. Du trenger ikke følge boken, bare la deg inspirere til videre trening. Jeg fikk lånt et eksemplar på biblioteket.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

Jeg lurer på akkurat det samme! Jeg har kjempelyst til å løpe og trene masse! Men jeg vil ikke miste puppe og rumpe, og jeg føler det er noe av det første som forsvinner, og da tør jeg ikke ta litt i, i frykt for å miste for mye fett... Noen tips anyone? Selv om jeg vet det ikke går an å punktslanke er det lov å håpe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...