Gå til innhold

Baptistprest i USA ber for Obamas død.


Anbefalte innlegg

Ja, forstår det, og du har eit godt poeng der. Men hadde ikkje nyheiter tatt det så mykje opp så hadde heller ikkje det vore eit problem. Og hadde ikkje folk vore ute etter og kritisere kristendommen så hadde det heller ikkje vorte toke opp.

Det høres nesten ut som at du syns media bør hysje ned slike saker, noe jeg er sterkt uenig i.

Og dette handler ikke om kritikk av kristendom, dette handler om kritikk av idiotiske og ikke minst farlige tanker.

Nei, media bør ikkje hysje med slike saker. Det er tragisk at folk ønsker andre døyde for i guds auge så er alle folk like mykje verdt. Poenget mitt er at folk bruker dette som påskudd for og klandre bønn og kristendom som også ein skreiv her opp at bønn bare var tull. Når dette brukes til kritikk så burde det ikkje vore i nyheitene.

 

Sigurd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg prøver ikkje og forvare presten, men eg prøver og forsvare mi eigen tru. Ja, presten tenker seg ikkje om og gjer noko heilt feil når han ber over Obamas død. Men når dette brukes som eit påskudd til og klandre kristendom og bønn så burde det ikkje vore i nyheitene.

... men når noen gjør noe slik at kristendommen står frem i et flott lys er det greit å få det i nyhetene, hva?

 

Det er der feilen ligger med kristne, for så fort noe er negativt skal det ihvertfall ikke skyldes på troen deres, men er det noe positivt DA er det ikke så farlig?

 

 

Dette er en helt ufarlig prest og bønn er en fin måte å hjelpe mange ved å gjøre ingenting (Det kommer ikke til å skje noen verdens ting for bønn virker ikke) , men tanken bak som er gal. Fordi Obama ikke er kristen,... :no:

 

Som det er som det er nevnt nok av religiøse wackoer som kan få en ide om at DE er guds redskap oppi dette.... Huff...

 

 

 

Men virkelig, om religiøst vissvass er negativt er det fremdeles religiøst vissvass! Hvorfor er det bare det positive som skal tas frem?

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Trivelig type, denne pastoren.

 

"Og jeg ba til Ham. Gud, Allmektige Far, jeg ønsker president Barack død! Og Han kom til meg og sa: Fortvil ikke! For Jeg akter å tilintetgjøre han og la han brenne evig, om han ikke vender seg til Meg i ydmyk tilbedelse og angrer sine synder. Og jeg sa: Amen!"

 

Det er så mange menigheter i USA som har mistet helt bakkekontakten. Vil du gjøre noe ulovlig, så holder det med å si at "det var Guds vilje"?

 

Dette meiner eg sjølv er eit hån av kristendom og bønn!!!

 

Trådstarter har kansje kome med ein seriøs tråd men så kjem dette der han direkte ut håner bønn ved etterlikning....

Lenke til kommentar
Men når dette brukes som eit påskudd til og klandre kristendom og bønn så burde det ikkje vore i nyheitene.

Jeg mener ikke det kan brukes til å klandre kristendommen i seg selv, men det viser noen av farene tro kan føre til.

Den ser du vel?

Ja, kanskje folk meiner tru fører farer med seg men kan du tenke deg dei som føler seg ute av samfunnet og må tenke på at dei lev eit liv til ingen nytte, ingen har bruk for deg og om nokre år døyr så døyr du og då er alt ferdig!!!

 

Det har aldri våre så lite truande i verden som det er nå og det har heller aldri vore så mykje sosiale problem og sjølvmord som nå.

Lenke til kommentar
Ja, kanskje folk meiner tru fører farer med seg men kan du tenke deg dei som føler seg ute av samfunnet og må tenke på at dei lev eit liv til ingen nytte, ingen har bruk for deg og om nokre år døyr så døyr du og då er alt ferdig!!!

 

Livet er jo så mye mer enn det!

Det at ikke kristen forstår det, og bruker det som argument for å holde folk fra å forlate endrer ikke på det.

 

For den ikke-religiøse så er jo dette livet desto mer verdt, for den religiøse er den bare en mellomstasjon. Noe vi bare må gjennom for å komme til det virkelige livet. Og her skal man liksom leve under konstant overvåkning og frykt for at man ikke får ta del i evigheten, men tortureres for alltid av en kjærlig Gud?

 

Jeg forstår godt at de som føler seg som tapere i samfunnet finner Bibelens budskap positivt, men jeg tror det like mye henger sammen med å bli tatt med i et fellesskap. For folk som har vært alene og langt nede, så kan slikt være meget verdifullt. Men det trenger så men ikke være et religiøst fellesskap.

 

Det har aldri våre så lite truande i verden som det er nå og det har heller aldri vore så mykje sosiale problem og sjølvmord som nå.

Har du link til statistikk på den siste der? Ikke så sikker på at den stemmer.

Lenke til kommentar
Det har aldri våre så lite truande i verden som det er nå og det har heller aldri vore så mykje sosiale problem og sjølvmord som nå.

Det er jo helt feil, da det aldri har vært flere troende enn nå faktisk. Og den statistikken skulle jeg likt å ha sett ja, for den stemmer bare ikke med hva de faktisk opplever i USA, der det er mest problemer over hele fjøla i de statene som er mest kristne....

 

Men ikke overraskende at en kristen kommer med noe slikt, for de ser jo på kristendommen som den eneste redningsplanken og skjønner ikke at dette vissvasset ikke redder noen når det kommer til stykket. Kristendom er et fint verktøy til å spre fordømmesle og kvele gode ideer og alle som er litt anderledes enn det som er godtatt i de kretser. Kristendom har aldri vært og vil heller aldri bli noe godt verktøy å bygge et samfunn på, til det er kristendommen for menneskefientlig og dogmatisk.

 

Men kom gjerne med statistikk som viser at verden er i ferd med å gå under fordi vi ikke lenger tror på en figur i et eventyr. Du kom med påstanden og da må du bakke den opp med litt fakta, hvis ikke står det oss fritt til å avfeie disse påstandene uten bevis også :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Har du link til statistikk på den siste der? Ikke så sikker på at den stemmer.

 

Kansje ikkje den beste kilden men tolkar dette litt ut som om det har auka:

 

Wikipedia: I Noreg døyr om lag 500 av sjølvmord kvart år, og mellom 6 000 og 8 000 menneske er i kontakt med helsevesenet etter sjølvmordsforsøk. Sjølvmord, forsøk på sjølvmord og villa sjølvskading er blant dei største helseproblema i landet.

Tidlegare var det flest eldre som tok livet av seg i Noreg; i dag er tala like høge blant unge. Rundt 15 prosent av alle dødsfall i aldersgruppa 25–35 år er sjølvmord.

 

 

Kansje eg tar feil her men tolka utfrå det at det har auka....

 

 

Sigurd

Lenke til kommentar

Selvmord øker inne nødvendigvis men det er flere reporterte selvmord, og selvmord blant unge i usa er mye høyere.

Det er enkelt og greit pga. gruppe press og mobbing. Det skal overanskende lite til før man greier å pine og plage en tenåring til selvmord.

USA har større forskjell mellom rike og fatige, outsiders blir mobbet mere osv.

Det har ingen ting med religion å gjøre, eneste religion gjør er å gjøre det vanskligere for unge si fra om problemene, fordi mange religiøse ekstremister stoler ikke på mental helse behandling og sender ungene til pastoren i stede.

Lenke til kommentar

ehm, nei.. synes absolutt ikke noe om religioner som truer folk på noen som helst måte. åkke som er det trist at noen velger selvmord, derfor er det veldig viktig å forebygge dette ved å hjepe mennesker som sliter uavhengig av religion.

 

Som sagt tror jeg at en del mennesker i de katolske landene antaklig tenker på selvmord, men tør ikke gjøre det pga frykten for helvette. og så lenge mennesker sliter med sånne tanker spiller vel ikke religion noen rolle. poenget er jo å gi dem livsgleden tilbake, om det er gjennom religion eller andre livssyn må de finne ut av selv.

Lenke til kommentar
Det har ingen ting med religion å gjøre, eneste religion gjør er å gjøre det vanskligere for unge si fra om problemene, fordi mange religiøse ekstremister stoler ikke på mental helse behandling og sender ungene til pastoren i stede.

Hvilket betyr at det har ALT å gjøre med religion.

 

Det kan jo hende det er en sammenheng. Selvmordsraten er nok lavere i sterkt troende land, spesiellt katolske land da det er en synd å ta selvmord for katolikker. Tar du selvmord, kommer du til helvette... men om de er no lykkeligere er jo et annet spørsmål..

Helt feil. Det er høyere grad av selvmord bland religiøse fanatikere og sterkt troende, sammenliknet med ateister.

Lenke til kommentar

statistikk? kilder? Mener å ha hørt at Japan sliter noe enormt med selvmord, og de er vel ikke spesiellt religiøse (rundt 30% av befolkningen ifølge wikipedia)?

 

Uansett er det vel så inviduellt hva som driver mennesker til selvmord, noen ganger er det religionen som har skylda, andre ganger redder troa folk fra å ta selvmord, så det blir vel litt vanskelig å lage statistikk ut fra det? men leste et sted der katolske land hadde lavere selvmordsrate enn f.eks. de protestantiske landene nettopp på grunn av at selvmord blir sett på som en stor synd.

Endret av Ceridwen
Lenke til kommentar
Det har aldri våre så lite truande i verden som det er nå og det har heller aldri vore så mykje sosiale problem og sjølvmord som nå.

Det er jo helt feil, da det aldri har vært flere troende enn nå faktisk...

Har du kilde på det? Det høres da ikke lovende ut, hehe. Ikke logisk heller, ifølge min interne logikk :(

 

Har du link til statistikk på den siste der? Ikke så sikker på at den stemmer.

 

Kansje ikkje den beste kilden men tolkar dette litt ut som om det har auka:

 

Wikipedia: I Noreg døyr om lag 500 av sjølvmord kvart år, og mellom 6 000 og 8 000 menneske er i kontakt med helsevesenet etter sjølvmordsforsøk. Sjølvmord, forsøk på sjølvmord og villa sjølvskading er blant dei største helseproblema i landet.

Tidlegare var det flest eldre som tok livet av seg i Noreg; i dag er tala like høge blant unge. Rundt 15 prosent av alle dødsfall i aldersgruppa 25–35 år er sjølvmord.

 

 

Kansje eg tar feil her men tolka utfrå det at det har auka....

 

 

Sigurd

Norge ligger jo faktisk i verdenstoppen når det gjelder selvmord, depresjoner og lykkepiller, og vi antar at det har med vår rikdom å gjøre. Man ser jo hvordan det går med mange kjendiser også, de er da ofte langt ute på kjøret, både mentalt, fysisk og psykisk. I fattige land derimot...

 

 

Jeg leste også for en stund siden (skal se om jeg kan finne kilden) at i USA så er det x% kristne av belfolkningen. Av de som sitter i fengsel i USA så er det nøyaktig like mange prosent kristne som det i USA forøvrig. Ateister derimot, hadde en lavere prosentandel i fengsel enn i landet generellt. Så ikke kom å si at de ti bud gjør oss til bedre mennesker :p (Det er det noen som faktisk tror).

Lenke til kommentar
Vi skal være glad for at bønn ikke virker. :D
Hvis han bare ber lenge nok så funker det til slutt.

 

Eller at man ber for de riktige tingene Som:

 

At jeg vil dø en gang

At jeg kommer til å få drite en gang

At jeg får meg middag en gang i løpet av denne uka(funker ikke om man bor i midten av afrika) Da gud ikke hører på bønner derfra

At de en eller annen gang et eller annet sted på jorda vil snø i løpet av året.

 

 

Ber man for de riktige tingene funker bønn 100% av tiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...