Gå til innhold

Baptistprest i USA ber for Obamas død.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men viss du tror gud gjør det du ber om, er det jo et forsøk på å drepe Obama,

Er det samme som om man prøver å skyte han.

Man bruker gud som en rifle, gud er bare våpenet det er du som står bak det,

Så viss Obama pluttselig får kreft eller et hjerteinfarkt, er det du som står bak det

Lenke til kommentar

Vi skal være glad for at bønn ikke virker. :D

 

Det jeg er mest bekymret for er at en i menigheten får for seg at Gud har hørt bønnen, snakker til ham, og ber vedkommende gjøre det. Han ville jo i så fall bare gjøre Guds vilje. Og han har jo et bibelsk forbilde på at man skal gjøre som Gud sier: Abraham.

Lenke til kommentar

Tråder av typen "Blablabla gjør blablabla" er ganske sjeldne på dette forumet, og det er bra. Å ønske andre død og fordervelse er ikke bønn, men det er svart magi. Dere kjenner typen der noen lager en voodoo-dukke, det er ganske kjent fra filmer o.l. Men det er ingenting for en prest å beskjeftige seg med. Gud hører heller ikke slike bønner. Dersom man skal forbanne andre, er det ganske andre krefter man må kontakte.

Lenke til kommentar
Tråder av typen "Blablabla gjør blablabla" er ganske sjeldne på dette forumet, og det er bra. Å ønske andre død og fordervelse er ikke bønn, men det er svart magi. Dere kjenner typen der noen lager en voodoo-dukke, det er ganske kjent fra filmer o.l. Men det er ingenting for en prest å beskjeftige seg med. Gud hører heller ikke slike bønner. Dersom man skal forbanne andre, er det ganske andre krefter man må kontakte.

Tror du på voodoo?

Lenke til kommentar
Tråder av typen "Blablabla gjør blablabla" er ganske sjeldne på dette forumet, og det er bra. Å ønske andre død og fordervelse er ikke bønn, men det er svart magi. Dere kjenner typen der noen lager en voodoo-dukke, det er ganske kjent fra filmer o.l. Men det er ingenting for en prest å beskjeftige seg med. Gud hører heller ikke slike bønner. Dersom man skal forbanne andre, er det ganske andre krefter man må kontakte.

Er det dummeste jeg har hørt!

 

Men det føyer seg inn i rekken av unnskyldninger dere religiøse er så utrolig flinke til å komme med når paradokser i troen deres dukker opp.

 

Voodoo virker like bra som bønn og siden vi har bevist at bønn ikke har noen virkning i det hele tatt, ved flere forsøk til og med, så kan vi vel trygt si at voodoo er tøys også.

 

Bønn er en fin måte å hjelpe mange ved å gjøre ingenting.... så Obama er helt safe han :)

 

Det de kristne heller burde bedt for var at satan kom og hentet den forrige presidenten.....

Lenke til kommentar

Hei

 

Det og henge seg opp i at ein enkel prest ber for Obamas død er bare og overdrive. Når dei itillegg klandrer kristendommen går det litt over styr. Nyhetene tar dette kun opp fordi folk liker og høyre det. Kvifor hadde fks. vg ikkje skrive om at ein unge i kina hadde ønska Obama død. Jo, fordi det ikkje hadde vore innterresant. Dette er ein dårleg unskyldning for og klandre alle kristne for lite respekt og idioti.

 

Kva med og lage ein tråd om ting som kan seriøst diskuterast??????

Lenke til kommentar
Hei

 

Det og henge seg opp i at ein enkel prest ber for Obamas død er bare og overdrive. Når dei itillegg klandrer kristendommen går det litt over styr. Nyhetene tar dette kun opp fordi folk liker og høyre det. Kvifor hadde fks. vg ikkje skrive om at ein unge i kina hadde ønska Obama død. Jo, fordi det ikkje hadde vore innterresant. Dette er ein dårleg unskyldning for og klandre alle kristne for lite respekt og idioti.

 

Kva med og lage ein tråd om ting som kan seriøst diskuterast??????

Selvsagt er dette relevant.

Dette handler ikke om at noen bare ønsker en annen mann død, men at man faktisk ber til en høyere makt vedkommende tror på om å ta livet av ham. Det er jo noe helt annet.

 

Når i tillegg dette gjøres offentlig, og man vet hva forstyrrede troende kan finne på, så er det en reell fare for at noen tror denne guden ønsker at de skal gjøre jobben.

Endret av bornagainatheist
Lenke til kommentar

Trivelig type, denne pastoren.

 

"Og jeg ba til Ham. Gud, Allmektige Far, jeg ønsker president Barack død! Og Han kom til meg og sa: Fortvil ikke! For Jeg akter å tilintetgjøre han og la han brenne evig, om han ikke vender seg til Meg i ydmyk tilbedelse og angrer sine synder. Og jeg sa: Amen!"

 

Det er så mange menigheter i USA som har mistet helt bakkekontakten. Vil du gjøre noe ulovlig, så holder det med å si at "det var Guds vilje"?

Lenke til kommentar
Tråder av typen "Blablabla gjør blablabla" er ganske sjeldne på dette forumet, og det er bra. Å ønske andre død og fordervelse er ikke bønn, men det er svart magi. Dere kjenner typen der noen lager en voodoo-dukke, det er ganske kjent fra filmer o.l. Men det er ingenting for en prest å beskjeftige seg med. Gud hører heller ikke slike bønner. Dersom man skal forbanne andre, er det ganske andre krefter man må kontakte.

 

Du bør lese det gamle testamentet IGJEN.

Og igjen.

Og igjen.

 

Satan dreper ikke mennesker på menneskers kommando.

Gud dreper mennesker i fleng dersom de ikke følger hans mennesklige ledere.

Så dersom denne presten anser seg som en profet, og gud eksisterer, så er det større fare for at ville bjørner river i stykker Obama enn at Satan gjør det.

Rent statistisk sett dersom vi antar deler av bibelen er sann.

 

Dessuten er sort magi og hvit magi bare vås.

Virker ikke og har aldri virket.

 

MEN når en religiøs leder kommer med et slikt ønske foran hele verden er det mer enn 5% sjanse for at en ensom hjernevasket nøtt FORSØKER å realisere ønsket.

Lenke til kommentar
Når i tillegg dette gjøres offentlig, og man vet hva forstyrrede troende kan finne på, så er det en reell fare for at noen tror denne guden ønsker at de skal gjøre jobben.

 

Ja, forstår det, og du har eit godt poeng der. Men hadde ikkje nyheiter tatt det så mykje opp så hadde heller ikkje det vore eit problem. Og hadde ikkje folk vore ute etter og kritisere kristendommen så hadde det heller ikkje vorte toke opp.

Lenke til kommentar

det hadde heller ikke blitt tatt opp om denne pastoren hadde latt være å be flokken sin om å be om Obama's død. hm.

 

edit: jeg mener, når en leder ordlegger seg slik ved å ønske død over presidenten av USA (eller noen andre personer) så bør det trekkes frem i lyset og kartlegges hvorfor i alle dager.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Ja, forstår det, og du har eit godt poeng der. Men hadde ikkje nyheiter tatt det så mykje opp så hadde heller ikkje det vore eit problem. Og hadde ikkje folk vore ute etter og kritisere kristendommen så hadde det heller ikkje vorte toke opp.

Det høres nesten ut som at du syns media bør hysje ned slike saker, noe jeg er sterkt uenig i.

Og dette handler ikke om kritikk av kristendom, dette handler om kritikk av idiotiske og ikke minst farlige tanker.

Lenke til kommentar
det hadde heller ikke blitt tatt opp om denne pastoren hadde latt være å be flokken sin om å be om Obama's død. hm.

 

edit: jeg mener, når en leder ordlegger seg slik ved å ønske død over presidenten av USA (eller noen andre personer) så bør det trekkes frem i lyset og kartlegges hvorfor i alle dager.

Eg prøver ikkje og forvare presten, men eg prøver og forsvare mi eigen tru. Ja, presten tenker seg ikkje om og gjer noko heilt feil når han ber over Obamas død. Men når dette brukes som eit påskudd til og klandre kristendom og bønn så burde det ikkje vore i nyheitene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...