Gå til innhold

Bærbar til student- 14>laptop - kjapp - høy oppløsning på skjermen, bra batterilevetid


Anbefalte innlegg

Selv om topic forklarer det meste; ønsker en max 14" laptop med kjapp prossessor og grei minnekapasitet, med høyest mulig oppløsning og god batterilevetid (over 5t).

Har ikke fulgt med på laptoper siden 2006, men veit at jeg ikke vil ha en minilaptop, da disse er fullstendig ubrukelige når man har det travelt og gjerne bruker noen applikasjoner ;)

Noen som har noen forslag, tenker pris under 10 lapper, gjerne en del under, men akkurat det er ikke så farlig med, man får som oftest det man betaler for:)

 

alle tips taes imot med stor takk

 

*om operasjonssystem er ferdig innstallert, foretrekker jeg xp, vista har jeg aldri hatt sansen for :)

Endret av scarface15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig du skal bruke den til?

Spill?

Video?

Torrenting?

????

 

14" laptop med kjapp prossessor og grei minnekapasitet, med høyest mulig oppløsning og god batterilevetid (over 5t).

 

Det virkelige problemet blir battery uansett, det er bare Apple som selger virkelige PC'er på det punkte.

Lenke til kommentar
Skal brukes til litt av hvert, skal begynne på dataingeniør til høsten ;) skjermkort er ubetydelig da den til nøds skal brukes til å lane eldgamle spill..

 

Ok, da.....

Apple stiller fortsatt med best PC på dette punkte <.<

I såfall i norske nettbutikker.

Dog, har du en svensk postkasse og importerer fra tyskland kan du skaffe en god pc til en rimelig penge antar jeg :p

Lenke til kommentar

Acer'en kan også fås med Intel SU9400 som er en dualcore CPU og heller å anbefale. Den finnes som 3810T(G), 4810T(G) og 5810T(G) 13.3, 14 og 15.6 tommer skjerm. OM du henger på "G" altså 3810TG betyr det at du får et ATI HD4330 3D kort også som kan spille litt 3D spill + at den vil klare 1080p video i tillegg som er greit mot Full HD tv f.eks.

Dette ATI kortet kan du slå av 100% for å spare strøm så å ha dette kortet i maskinen betyr ikke at maskinen trekker mere strøm når du ikke bruker det.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
for min er halvannen år gammel, men laptopper som selges i dag i 7-8 tusenkronerklassen er treigere enn min..kjøpte min for 11. Har utviklingen stoppet opp ? Skjeddde med Moores lov ?

 

Jeg fant en dell 14" som så ut til å være perfekt, mulighet for høy oppløsning, bedre cpu, grei batterilevetid osvosv. Den kom dog ikke til Norge....

Lenke til kommentar

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=165265&model=

Burde være svært nær det du er på jakt etter, bra med minne/HDD, grei CPU (dual core) og samtidig har den mange strømsparefunksjoner.

 

Fra test: http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-A...ok.17553.0.html

 

Battery runtime

Idle (without WLAN, min brightness) 9h 27min

Surfing with WLAN 7h 30min

DVD 5h 00min

Load (maximum brightness) 3h 59min

 

Eneste den ikke har er høy oppløsning.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...