Jump to content
Sign in to follow this  
Simen1

Hvilken CPU tror du at du har om 1 år?

Recommended Posts

Jeg kommer sansynligvis til å ha den beste Socket A CPU en som er. Tror ikke jeg gidder å kjøpe nytt hovedkort innen dette året. Jeg har et Abit NF7-S v1,2 som sansynligvis(forhåpentligvis) tåler resten av Socket A CPU ene som kommer ut før de forsvinner. Min gjetting er at der er 3400+ eller noe.

Så neste blir nok en 64bits CPu av en eller annen type, mest sansynlig AMD da det er de jeg vet mest om, og holder meg mest oppdatert om.

Har nå en P4 1.8GHz. Har lite penger, så jeg skal kjøpe en P4 2.6GHz som er maks av hva hovedkortet støtter. Men den kommer sikkert til å holde en stund fremmover, i kombinasjon med et GF FX 5900 Ultra som jeg også skal spare til.

Blir vel forhåpentligvis en Clawhammer 0,09micron. I den utgaven som relativt gir mest kraft for pengene.

Om en går såpass langt fram i tid kan det jo kanskje ha dukket opp nye aktører også. Hva med en ATI Gamma 4,4 ghz?

Jeg tipper jeg har den samme som jeg har nå.. En pentium 2 400mhz .. Har noen foreldre som ikke har lyst å hjelpe meg med penger til ny maskin, og jeg har ingen inntekt så..

Satser sikkert på no 64 bits namnam hvis jeg har råd. Sitter med en XP2200+ nå , og den duger fint enda en stund til surfing, musikk og film.

Skal prioritere bedre lagringsplass i første omgang tror jeg.

Regner med jeg sitter med en barton 3000 eller en passe kjapp Athlon 64.

Men selvsagt det beste hadde jo vært Athlon 64 mp 2 eller 4 stykk men det er jo selvsagt bare ønsketenking fra min side (om det kommer til å blie et mp system i det hele tatt og om det kommer til å støtte flere enn 2 cpu...)

er litt dyrt og oppgradere hvert eneste år(bruker og vente 18-24 mnd)

da blir svaret xp 2500(overklokka til xp 3000)

renger med opptil 50 % mere ytelse med fx 5900

men man vet jo aldri. :roll:

Så maskina jobber 50% raskere/bedre med nytt skjermkort? Jaja..

Sitter nå med XP2100+ med superstepping og som enda ikke er klokka. Den funker sikkert den men tipper det blir Athlon 64.

Så maskina jobber 50% raskere/bedre med nytt skjermkort? Jaja..

Sitter nå med XP2100+ med superstepping og som enda ikke er klokka. Den funker sikkert den men tipper det blir Athlon 64.

har aldri sakt at pc jobber 50 %raskere .sier 50%mere ytelse.da mener jeg seff spill.kunne jo ha skrevet det. :wink: