Gå til innhold

Hvilken CPU tror du at du har om 1 år?


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror folk her at markedet i løpet av de neste 12 månedene vil totalt konvertere til 64bits kode og således gjøre Althon 64 eller en framtidig 64bits Intel prosessor til et fornuftig valg? Det er like mye Sci-fi som å tro at det i løpet av et år vil komme en ny aktør på banen og lansere et skjermkort som overgår alt vi tidligere har sett.

Realistisk sett vil det ta minst 2 år før 64bits kode begynner å overta for 32bits kode, og det hjelper lite om OS'et er klart for 64bits om ikke de resterende programmene du skal kjøre også tar nytte av dette. Mulig det ville hatt en viss skrytefaktor å eie en Athlon 64 om et år, men for de som skal bruke maskinene sine til annet enn server bruk eller til andre svært tunge og avanserte oppgaver (Databaser, astrofysiske kalkulasjoner osv osv) vil en rask 32bits CPU fortsatt være det beste om et år.

 

Selv håper jeg å bytte min Athlon XP1800+ i en raskere CPU i løpet av sommeren...muligens i en Athlon XP2800+ eller en Pentium 4 2.6GHz... Og det får sannelig holde en stund...

Lenke til kommentar
Tror folk her at markedet i løpet av de neste 12 månedene vil totalt konvertere til 64bits kode og således gjøre Althon 64 eller en framtidig 64bits Intel prosessor til et fornuftig valg? Det er like mye Sci-fi som å tro at det i løpet av et år vil komme en ny aktør på banen og lansere et skjermkort som overgår alt vi tidligere har sett.  

Realistisk sett vil det ta minst 2 år før 64bits kode begynner å overta for 32bits kode, og det hjelper lite om OS'et er klart for 64bits om ikke de resterende programmene du skal kjøre også tar nytte av dette. Mulig det ville hatt en viss skrytefaktor å eie en Athlon 64 om et år, men for de som skal bruke maskinene sine til annet enn server bruk eller til andre svært tunge og avanserte oppgaver (Databaser, astrofysiske kalkulasjoner osv osv) vil en rask 32bits CPU fortsatt være det beste om et år.

 

Selv håper jeg å bytte min Athlon XP1800+ i en raskere CPU i løpet av sommeren...muligens i en Athlon XP2800+ eller en Pentium 4 2.6GHz... Og det får sannelig holde en stund...

Ja, jo. Men jeg oppdatere heller skikkelig få ganger enn å drive med masse små oppdatering som vil koste mer penger.

 

Derfor jeg fortsatt sitter med en bedriten XP1800+ Palomino og et Geforce 3 Ti500 selv om fatter'n har Radeon 9700 Pro og lillebror har nForce 2 kort med en killer XP2100+ T-bred B. :D

Lenke til kommentar
Derfor jeg fortsatt sitter med en bedriten XP1800+ Palomino og et Geforce 3 Ti500 selv om fatter'n har Radeon 9700 Pro og lillebror har nForce 2 kort med en killer XP2100+ T-bred B.

 

*LoL* høres ut som en tøff pappa *S* Fatter'n min har GeForce 2 MX - og har visst aldri tenkt å bytte det ut :rofl:

Lenke til kommentar

Derfor jeg fortsatt sitter med en bedriten XP1800+ Palomino og et Geforce 3 Ti500 selv om fatter'n har Radeon 9700 Pro og lillebror har nForce 2 kort med en killer XP2100+ T-bred B.  :D

[offtopic]

Pha jeg bruker geforce2 Ti, så ikke klag. Men er kult at den faktisk kjører enter the matrix helt greit på 1024*768 sammen med resten av systemet mitt (XP2000+, palimo forresten makset OC på 100Mhz ekstra, og 512Mb ram). Da kjører geforce 2kortet mitt på stock 250/400. Du skal se det eier når jeg klokker det opp til syke 256/475.

Min første post her var forresten om det kortet. Forstår fortsatt ikke helt hvorfor jeg ikke får den opp i 500Mhz. :roll: Er vel kansje den volten, men syns nå den burde klare det den står spesifisert til. Menmen[/offtopic]

Tror egentli det vil gå relativt raskt over til 64bit. Grunnen er at folk generelt (elkjøp kjøperen) kjøper det selgeren sier er best. Og når de sier at 64bit er best, så er det det folk kjøper. Og da blir det med en gang laget flere programmer til det.

Markedet tjener på frammgang vet du, og markedet bestemmer :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...