Gå til innhold

Ufo: Aftermath


Anbefalte innlegg

Bare et tips til de som likte de gamle gode Ufo/X-com spillene. Vet ikke om det er nevnt på forumet før, men det er sikkert mange som gleder seg til spillet kommer. Det ryktes at demoen skal slippes straks etter E3. Spillet tipper jeg er ute i August-November og det ser vanvittig bra ut...Lenge siden jeg fikk vann i munnen av å se på screenshots.

 

http://www.ufo-aftermath.com/images/aftermath42.jpg

 

Fins drøye 40 screenshots her, bare å skifte tall i URL 01-44.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er du ikke den eneste som gleder seg! :) Den foreløpige utgivelsesdatoen er vel i tredje kvartal. Håper så inderlig at den demoen ikke er for stor (byte-messig).

 

Og, ja, x-com har vært mye oppe i det siste, men mest om download av de tidligere spillene. Ufo: Aftermath er jo offisielt ikke en oppfølger til dem, men tror de fleste betrakter det som en oppfølger likevel. Jeg gjør i allefall.

Lenke til kommentar

Dessverre er det turnbasert!? Det er da vitterlig ikke dessverre. Ikke er det turnbasert heller.

 

Spillet bruker mye av de funksjonene du finner i Apocalypse, med real time med mulighet for pause, for å få orden i rotet. "Dette er et spill som du kan bruke hodet mer enn en rask finger" - fritt etter et intervju med utvikleren.

 

Personlig mener jeg at enforcer ikke helt kom opp til det det burde ha vært, det vart liksom 'feil' sjanger for spillet.

Lenke til kommentar

Når er E3 ?

 

Gleder meg også som en unge til dette spillet, sitter for tiden å spiller gode gamle x-com :)

 

Her er hele forklaringen på turn based systemet som er i spillet:

(Kilde: http://www.freelancer.ag.ru/interview/ufo2_eng.shtml)

 

"We call it simultaneous turn-based system and it works like this: The game is paused. You select characters one by one and tell them what to do - walk, change weapon, reload, wait etc. To unpause the game you need to give proper order to every character in your squad. Than you can click on "Play" or similarly called button and everyone starts to do his job in the same time - one soldier is going to nearest building, other soldier is changing weapon and another one is waiting for instance.

 

After spotting an alien, the game pauses again and centers on soldier, who spotted the enemy. Now is your turn - you can change orders to everyone in your squad according to new situation. The alien does not move, because the game is paused, but after unpausing it, your soldiers and the alien will do their actions in the same time.

 

This system, in our opinion, successfully combines the good things of both turn-based and real-time system. As in turn-based, you can completely control what your characters do and you can every time pause it and change it. As in realtime system everything is happening at one time and you get much more believable action. "

Lenke til kommentar
gleder meg til denne.

hvordan kan de(du?) si at dette ikke har noe med x-com og ufo å gjøre. Likheten er jo så slående at hvis dette ikke er en oppfølger er det rart(heldig) at de ikke har blitt saksøkt enda.

Nei. For det er en sjanger. Hadde de kalt spillet X-com: Aftermath ville det blitt bråk.

 

Har ikke sett noen saksøke Valve fordi Half-Life ligner på Doom. :p

 

Det finnes ingen nåværende planer om en ny oppfølger i X-com serien, selv om det er Infogrames som sitter å ruger på rettighetene.

Men det er muligens håp. Master Of Orion fikk nettopp en ny oppfølger, nemlig Master Of Orion III, et spill Infogrames også hadde rettighetene på etter at de kjøpt opp Microprose.

Lenke til kommentar
jaha. hvilken sjanger da? vi kopierer alt i det gamle bare så bare legge til 3d grafikk sjangeren?

X-com er et strategi spill, akkurat sånn som Ufo: Aftermath.

Og spillet har semi 3D eller full 3D har ingenting med hvilken sjanger den er i.

Sjangeren er definert ut i fra hvordan spillet spiller, ikke hvordan grafikken er.

Lenke til kommentar

Jeg ser noen over her nevnte X-COM: Enforcer. Fy skam. Dette spillet er så skammelig dårlig gjennomført at det aldri skulle eksistert. Det er en skam for X-COM-navnet. Både UFO: Enemy Unknown og X-COM: Terror From The Deep -- spesielt førstnevnte -- er begge geniale spill som vi til dags dato har til gode å se bli forbigått. Og nei, jeg vil ikke snakke om Apocalypse. Det var en drømmeknuser av en annen verden.

 

Når det gjelder UFO: Aftermath, så må jeg le litt av de som "får vann i munnen" av skjermbildene. Ok, så det er 3D, men det er da Daikatana også (nesten, iallfall). "Imponerende" er ikke et ord jeg ville brukt om dette her. I beste fall ser spillet helt greit ut, jeg personlig ville ikke gå lenger enn til å kalle det middelmådig.

 

Så lenge gameplaymekanikken er annerledes enn i de to første X-COM-spillene, vil dette aldri bli X-COM, ei heller aldri noe i nærheten av X-COM. Men hvis gameplayet viser seg å være bra, skal jeg absolutt ta en titt på det.

Lenke til kommentar
jaha. hvilken sjanger da? vi kopierer alt i det gamle bare så bare legge til 3d grafikk sjangeren?

X-com er et strategi spill, akkurat sånn som Ufo: Aftermath.

Og spillet har semi 3D eller full 3D har ingenting med hvilken sjanger den er i.

Sjangeren er definert ut i fra hvordan spillet spiller, ikke hvordan grafikken er.

 

Å nei sier du det...si meg er du treig eller bare vanskelig?

Les hva jeg skrev! "Kopiere alt for så legge på 3d grafikk sjangeren" - dette lurte jeg på om var sjangeren.. hele settningen...vanskelig -javisst.

Hvis ikke dette er en oppfølger er det REN KOPI. Det er jo bare å se på bildene.

Lenke til kommentar
Å nei sier du det...si meg er du treig eller bare vanskelig?

Les hva jeg skrev! "Kopiere alt for så legge på 3d grafikk sjangeren" - dette lurte jeg på om var sjangeren.. hele settningen...vanskelig -javisst.

Hvis ikke dette er en oppfølger er det REN KOPI. Det er jo bare å se på bildene.

[Pirkemodus]

Ren kopi er det ikke. For at det skal være en ren kopi må grafikken også være den samme. :p

[/Pirkemodus]

 

Og nei. Det er ikke en sjanger.

Mye som ikke er likt, men det er også mye som ligner.

Uansett. Det ser skikkelig tøft ut, selv om jeg skulle helst ønske det kom en ny versjon fra se som laget UFO: Enemy Unknown og X-Com: Terror From The Deep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...