Gå til innhold

Trenger hjelp angående datasikkerhet og personvern?!


Anbefalte innlegg

Uhm.. jeg trenger noen velvalgte ord fra dere pr0's...

Etter å ha bannet en kar fra et forum jeg driver, har jeg blitt lagt for hat.

Denne karen har sagt han skal hacke meg rett og slett og gjøre livet mitt til et helvete (via internet:O)

 

Jeg vet at han har ferdighetene, og han har visst "all infoen jeg trenger"..

Kjenner jeg faktisk er nervøs for hva han kan gjøre:/

 

Såå.. noen som kan redde meg?:)

Hva må jeg downloade, hva må jeg IKKE downloade etc etc.. er relativt grønn når det gjelder datasikkerhet -.-

 

På forhånd HJERTELIG takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har en oppdatert PC med en god brannmur og sitter bak NAT tviler jeg sterkt på at han klarer det.

 

De fleste som sier slikt har ikke peiling uansett.

 

Å skulle hacke seg inn på en hvilken som helst datamaskin idag er i praksis ikke mulig, man trenger flaks også. (Eller at brukeren er idiot)

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Kjør en oppdatert brannmur, oppdatert antivirus, sørg for at alle programmer er oppdaterte og ikke last ned noe du ikke vet hva er(spesielt på MSN) eller surf på tvilsomme nettsider. I tillegg bør du fjerne programmer på maskinen som du vet du ikke trenger og/eller vedkommende har installert for deg eller bedt deg om å installere.

 

Dersom vedkommende har hatt tilgangen til maskinen din tidligere ville eg i tillegg formartert maskinen for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Uhm.. jeg trenger noen velvalgte ord fra dere pr0's...

Etter å ha bannet en kar fra et forum jeg driver, har jeg blitt lagt for hat.

Denne karen har sagt han skal hacke meg rett og slett og gjøre livet mitt til et helvete (via internet:O)

 

Jeg vet at han har ferdighetene, og han har visst "all infoen jeg trenger"..

Kjenner jeg faktisk er nervøs for hva han kan gjøre:/

 

Såå.. noen som kan redde meg?:)

Hva må jeg downloade, hva må jeg IKKE downloade etc etc.. er relativt grønn når det gjelder datasikkerhet -.-

 

På forhånd HJERTELIG takk!

 

Hold programmene dine oppdatert (windows, flash_player, adobe reader etc.). Du kan bruke Secunia sin onlineskann for å sjekke.

 

Hvis det er forumet/nettstedet som du drifter vedkommende mener å skulle hacke, så kommer det litt an på hvor gode passord du bruker samt om sikkerheten på serveren er god nok.

Lenke til kommentar

Må bare ha dette klart.. Si at han karen som skal hacke meg faktisk har skills..

Er det teknisk mulig å stjele passord etc fra meg og min personlige PC dersom jeg ikke trykker på NOEN linker/evt phisingsider?

 

Hvis jeg ikke bruker PCen?

 

Jeg er grønn når det gjelder dette:/

 

Online Armor installert, og oppdatert ccleaner, flash, adobe etc etc

Lenke til kommentar

For at noen skal hacke din pc, må det være noen forutsetninger til stede. Bla. at vedkommende får plantet et program på pc'n. Dette kan skje vha. sårbarheter i div. program som du har. Hvis du holder programmene dine oppdatert, så er det svært liten sannsynlighet for at vedkommende får gjort dette.

 

Tror du kan ta det med ro ang. dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...