Gå til innhold

Kom inn på et lavere ønske - hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Fikk i dag vite at jeg kom inn på en skole jeg absolutt ikke vil på. Det er slik at om jeg ender opp på den vil jeg heller bare droppe skolen. Kom inn på allmenn, noe som var 1. ønsket mitt, men kanskje den skolen jeg har minst lyst til å gå på i hele byen. Så da lurer jeg på hva jeg skal gjøre nå?

 

Skal jeg svare ja til tildelt plass og ja til venteplass på den skolen jeg helst vil på?

Eller skal jeg svare nei til tildelt plass og ja til venteplass på den skolen jeg helst vil på?

Tenker slik at om jeg svarer nei til tildelt plass er jo alternativet deres at jeg ikke går på skole, fører kanskje det til at jeg har større sjans til å komme inn på skolen jeg har venteplass på?

 

Aaaaner virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå, er så skuffet! Det verste er at jeg har tidligere sendt mail til en i kommunen, og fikk til svar at med et snitt på 5 tok ha det for gitt at jeg kom inn her (fikk 5,125 i snitt).

 

Til slutt vil jeg bare si at jeg håper dere alle tar til fornuft og ikke stemmer AP og resten av ape-gjengen ved neste valg. De er i full gang med å ødelegge Norge. Innvandringen har økt kraftig, mer vold, alle ressurser brukes på "taperne" i samfunnet og de som er flinke blir dratt ned. Grunnen til at jeg ikke kom inn på 1. ønsker mitt er 6km-regelen. Jeg bor 6,7 km fra denne skolen :(

 

ÅÅÅÅÅÅ! HVA GJØR JEG?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarer du nei står du uten skole til høsten og det er en dårlig ide. Hva med å si ja til venteliste og ja til skole og så kan du heller søke overgang eller ta en sleiping og få melding fra psykolog om at du ikke kan gå på skolen om det er tilfelle. Men uansett hva som skjer må du få skoleplass!

 

Valg under det du fikk tilbud om faller automatiskt bort

Lenke til kommentar

Ok, jeg får vel svare ja da. Selv om jeg tenker at jeg ville hatt større sjans for å komme inn på skolen jeg helst vil når alternativet er å ikke ha noen skoleplass! Logisk sett ville det jo vært slik, men må huske på at det er AP vi snakker om her.

 

Har dere flere forslag til noen sleipe som dere sier? Nå er jeg klar for dyst!

Lenke til kommentar

Riktig, captain ødegård. Dette pga. at det er noe som heter nærskoleprinsippet som sier at du soner til alle skoler innenfor en radius på 6 km. Dessverre bor jeg 6,7 km unna denne skolen.

 

RainbowLady: Er ikke på venteliste enda, samler tankene litt før jeg svarer noe som helst. Gjør det som kan gjøres for å komme inn på 1. ønsket nå. Som sagt har jeg 5,125 i snitt, så føler det ikke er karakterene det står på.

Lenke til kommentar

Bump, trenger hjelp!

 

Rettelse, captian ødegård: Jeg kom jo inn på allmenn, men ikke på den skolen jeg ville. Kom inn på en skole med 90% innvandrere og de resterende 10% slasker -.-

Derfor mister jeg motivasjonen litt fordi jeg hadde gledet meg til å komme til en skole med andre elever mer på mitt nivå.

Lenke til kommentar

Hei

 

Det er best at u svarer ja til tilbudt skoleplass, i tillegg til å svare ja til å stå på venteliste. Worst case scenario, er at hvis du må begynn på den skolen du ikke liker, så trenger du bare å være der i kanskje noen par uker fordi du står på ventelisten til en annen skole! Og hvis du ikke kommer inn på den skolen du ønsker som u står på ventelisten til så kan du bare få en legeerklæring osv. om at du ikke trives! Men norske skoler har endret den regelen, (det sto i aftenposten) så jeg vet at hvis du velger å gjøre det så vil det enten være veldig vanskelig eller umulig! Men uansett hvis du må begynn på den skolen du ikke liker, så trenger du bare å være der i kanskje noen par uker fordi du står på ventelisten til en annen skole! Lykke til!!!

Lenke til kommentar

Godt å høre muffinwannabe, men håper selvfølgelig fortsatt å være med fra første start, da det er litt startopplegg for nye elever og ting som kan være greit å få med seg.

 

OK, jeg må gjøre noe smart. Klarer ikke å få tankene på noe annet før jeg er sikker på at jeg er inne på denne skolen.

 

1* Dere snakket om å gå til psykolog og få erklæring på at jeg ikke kan gå på denne skolen. Hvordan fungererer dette, kan jeg virkelig gjøre det?

 

2* Hvordan er det hvis jeg bytter bostedsadresse til noen andre innenfor denne nærgrensen? Kan jeg fortsatt gjøre det?

 

3* Hvem er det som har med inntak å gjøre? Bor i Trondheim, Sør-Trøndelag. Tenker hvis noen i familien kanskje kjenner noen etc. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opptak gjøres av en data slik at du kan ikke påvirke med bekjente, og takker du nei så er du automatisk fucked da får du heller bli bilettkontrollør resten av livet....

 

Skulle du ha påvirket noe, måtte det bli rektor eller inspektør på skolen du vil inn på, de kan muligens trikse deg inn etter opptaket ved å lage en ny skoleplass. Eller læreren som har gitt deg karakterene, og det måtte skje før du hadde søkt. Antar at adresseendring er forsent ettersom opptaket tydligvis er godt i gang. Men søk deg over, kan hende noen dropper ut i løpet av høsten, så en telefon til skolen du vil inn på kan kanskje gi litt svar, men vær ydmyk og interessert

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Tullete at noen med slik snitt ikke skal komme inn på førstevalg... Skolene er fulle av sopphuer som uansett kommer til å ende opp i kassa på rimi, de burde ikke få førsteretten bare fordi de bor i nærheten.

Lenke til kommentar

Fullstendig enig. Men slik går det når en så stor del av Norges befolkning presterer å stemme på AP, SV og resten av gjengen der, da kan man jo bare takke seg selv.

 

Det er så fullstendig feilslått, og at det i tillegg er så firkantet. Dette er eneste skolen i byen som har denne linjen (entreprenørskap). Likevel teller det bare som vanlig allmenn. Jeg bor 700m utenfor denne grensen og det gjør at jeg stiller bak alle innenfor denne grensen i køen. De som ikke har noen skole innenfor en radius på 6km derimot kan søke på nøyaktig hvilken skole de vil og sone til den. Det er rett og slett håpløst...

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar
Fullstendig enig. Men slik går det når en så stor del av Norges befolkning presterer å stemme på AP, SV og resten av gjengen der, da kan man jo bare takke seg selv.

 

Det er så fullstendig feilslått, og at det i tillegg er så firkantet. Dette er eneste skolen i byen som har denne linjen (entreprenørskap). Likevel teller det bare som vanlig allmenn. Jeg bor 700m utenfor denne grensen og det gjør at jeg stiller bak alle innenfor denne grensen i køen. De som ikke har noen skole innenfor en radius på 6km derimot kan søke på nøyaktig hvilken skole de vil og sone til den. Det er rett og slett håpløst...

 

Interessant lesning for deg:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavi...hp?artid=560772

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavi...hp?artid=560838

Lenke til kommentar

Jepp, kjempemorsomt.

 

Tilbake til tema.

 

EDIT: Hvis det virket som at det var pga. innvandrere det er uaktuelt å gå på skolen jeg er kommet inn på, tar du feil. Det er flere grunner til dette, bl.a. at skolen jeg ønsker å gå på har en linje som heter studiespesialisering M/ ENTREPRENØRSKAP. Og den skolen jeg er kommet inn på er skolen med lavest nivå i hele byen, jeg har sett frem til å komme på en skole med høyt nivå!

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen sleipe triks som kan brukes? Det med legeerklæring skal være veldig vanskelig... Det MÅ finnes et smutthull eller noe. Er det noe jeg kan klage på? Skolen jeg kom inn på har tross alt ikke studiespesialisering M/ ENTREPRENØRSKAP, så det må være mulig å klage på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...