Gå til innhold

Kom inn på et lavere ønske - hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Har kontakt med en som tidligere i år fortalte meg at med mine karakterer tok han det for gitt at jeg kom inn selv om jeg var utenfor denne 6km-grensen. Har sendt en ny mail nå etter jeg så hvor jeg hadde kommet inn, men har ikke fått svar enda. Regner med jeg får noe tilbakemelding over helga. Kommer tilbake til det, men gjerne kom med gode forslag imens!

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet jeg maser, men det får så være. Er så irritert og opphengt i dette at tida går ikke til mye annet for øyeblikket. Nytt spørsmål:

 

Når får jeg vite hvor jeg står på ventelista? Etter svarfristen til 1. inntak er ute (17. juli) eller etter 2. inntak er gjort (4. august)?

 

 

Ooog, har lett etter svar men ikke funnet. Orker ikke noe moralprekener om søkefunksjonen nå -.-

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

Nei, det står ikke på Vigo enda. Har snakket med flere og ingen det står til, unntatt EN. Men er jo litt rart om det står ventenr. før svarfristen er gått ut? Så siden du sier det slik regner jeg kanskje med man kan se ventenummeret når svarfrister for 1. inntak er gått ut da, ddvs. 17. juli.

Lenke til kommentar

Jeg sier meg enig med både Captain Ødegård og J-Core her. Det trådstarter ønsker er jo å skaffe seg et bedre grunnlag for videre utdanning ved å gå den Allmenfaglinjen med studiespesialisering innen entrepenørskap - og med karakterene hans så mener ihvertfall jeg at han burde ha rett til det.

 

Trådstarter; Jeg ville ha ringt skolen du ønsker å studere på, eller møtt opp direkte. Se om du ikke får snakket med en av de som har ansvaret for nye elever. Rektor er nok en av disse, men han har sikkert flere andre ting å tenke på i tillegg. Forklar de deretter situasjonen, og vis til karakterene dine. Fortell dem at dette er hva du ønsker for videre studier, og at du selv syns du fortjener å få gå på denne skolen med tanke på de karakterene du har opparbeidet. Du bør også nevne at dette er den eneste skolen du ønsker å gå på, og at du heller vil velge å ikke gå på skole dette året i det hele tatt fremfor å studere der du hadde kommet inn.

 

Hvis du ikke lykkes der, ville jeg gått til en psykolog og forklart det samme for han/henne.

 

Til slutt vil jeg bare si at de fleste er mer positive til en som går aktivt inn for en sak med tanke på personlig oppmøte eller en telefonsamtale. Å sende en mail er noe alle kan gjøre.

Lenke til kommentar

Takker for bra svar, v3g4rd!

Som sagt har jeg kontakt med en på skolen som tydeligvis har litt med inntaket å gjøre og han virker veldig grei. Så jeg skal fortsette å holde kontakten med ha og høre om han kan gjøre noe. Det med personlig oppmøte eller en telefonsamtale tror jeg du har helt rett i. Det gjelder å gå aktivt inn og vise at jeg virkelig er interessert i å studere der.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1, må jeg ærbødigst be debattanter, holde seg til trådens tema. Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere intensjonen med det aktuelle innlegget, dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. I henhold til retningslinjene ble '11' innlegg slettet fra tråden.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Jepp, er helt latterlig hele opplegget. Men det skal vi ikke diskutere her, dere får bare stemme riktig i valget (Høyre/FRP altså) så blir det nok mer rettferdig etterhvert.

 

Det vi SKAL diskutere her, er hvordan vi kan løse dette problemet. Noen som har gode tips til hvordan å komme inn på skolen du VIL på om du har gode nok karakterer?

Lenke til kommentar

Ikke gi deg. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått så langt som å oppsøke privatnummeret til nevnte rektor eller inspektør. Å nekte deg et personlig møte tviler jeg på at de gjør og jeg er sikker på at du kan komme inn på særskilt grunnlag. Har sett før at elever helt ned til 5.klasse har kontaktet regjeringen direkte og fått uttelling, men det er kanskje ikke aktuelt for deg, hehe. Denne saken er jo horribel og noe må helt klar gjøres.

Lenke til kommentar

Tror kanskje det ikke er så alt for lurt å få tak i rektorens privatnummer å forstyrre han/henne i ferien...

Hvis dette ikke ordner seg til første skoledag går det an å møte opp på skolen du helst ville komme inn på, og om noen ikke har møtt opp kan du få plassen deres (dette funket for en venn av meg). Og detr er ikke så altfor vanskelig å få en legeerklering så lenge du har en god grunn

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok, nå har det seg slik at jeg har fått vite at jeg er på venteplass nr. 39! Nok en skuffelse, men lever fortsatt i håpet. Har hatt kontakt med skolen, de har navnet mitt og vet ihvertfall at jeg er interessert! Det tror jeg er viktig. Skal kontakte dem igjen i neste uke for å høre mer.

 

Men da lurer jeg på om noen av dere kan svare meg på dette: Det jeg har søkt er studiespesialisering på midtbyskolene i Trondheim. Har jeg noen sjans i det hele tatt for å komme inn når jeg er på venteplass nr. 39? Det er mange før meg, men det må jo tross alt være ganske mange plasser til sammen på midtbyskolene!

 

Hvis noen her har gått der fra før og vet noe om dette, vær så snill og svar! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Jeg skal ikke ta noen politisk debatt her, det får vi spare til en annen gang...

 

Ellers har jeg hørt om mange som bare møter opp på den skolen de vil ved skolestart, og så late som at de blir forferdet når de ikke har blitt ropt opp på klasselistene. Man fikser fort en skoleplass på denne måten;)

 

Ellers kan du vel søke deg over til midtbyskolene etter førsteåret?

 

Eventuelt kan du begynne på den skolen du fikk plass på, for så å klage over at du ikke finner deg til rette osv, og så bytte over til Schøning i september. Det er lettest å få plass der, minst populær av sentrumskolene osv. Riktig nok gjelder dette kun om midtbyskolene ikke gjelder som én skole, det vet jeg for lite om til å si noe om)

 

Lyke til ihvertfall, det ordner seg nok til slutt om du bare har tålmodighet og er villig til å bytte skole litt ute i semesteret :)

 

 

Edit: flere "metoder".

Endret av Slettet+12348972834
Lenke til kommentar

Om det ikke ordner seg før skolen begynner så prøv iallefall å møt opp på skolen du vil inn på. Jeg kom inn på en skole ca 1 mnd etter den hadde startet. skolene overtar inntaket så det er skolene som eventuelt bestemmer hvem de vil ta inn om de har ledige plasser. Noen skoler "gidder ikke" å bruke mye tid på å kontakte de som er på venteliste om det er noen som ikke møter opp første skoledag og da kan det være mulig å få plass bare en møter opp. Jeg hadde ikke søkt på det jeg fikk plass på engang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...