Gå til innhold

5 spill du syntes man MÅ eie til x360.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Forza 2: Microsoft sitt ubestritte rival til Playstations Gran Tourisimo og Forza 2 gruser GT totalt som den nye kongen av racing sims. Og jeg tør påstå att hadde F2 ikke hatt skademodellering så tror jeg neppe att GT5 ville ha hatt det.

 

2. Lost Oddyssey: Fantastik japansk rollespill fra MS som viser att MS virkelig hadde forhåpninger om å ta en saftig bit av det japanske markedet men feilet men allikevell dette spillet er stort og historien er fengende.

 

3. Braid.. Plattformspill hvor du leker med tida og en av de beste tittlene som har kommet på XBLA

 

4. Gears of War I: Ett spill som på mange måter lagde noe nytt innenfor fps da det ikke bare var å plappre løs med hagla eller skytevåpenet men du måtte søke dekning.

 

5. Lips: Microsoft sitt svar på Sonys Singstar og med trådløse micer er dette en fet party cracker.

Lenke til kommentar
Trådstarter, kanskje du kunne legge til hvor mange ganger hvert spill har blitt nevnt.

 

I førstepost :D

 

Så ser man hvilket som er mest populært :)

 

 

Jo, det kan jeg vel gjøre. :-)

 

En av grunnene til at jeg lagde denne tråden var jo at selv om Boksen begynner å få et ganske ekstensivt spillkartotek, men det er nok veldig mange titler som faller igjennom etter litt gjennomspilling og etterlater spilleren med pent lite i etterkant.. Så når noen titler bare forsetter å bli ramset opp som et av de fem flere år etter utgivelse, så må det vel kanskje fortjene et slags "must have"-stempel. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

1: Fallout 3 - Herregud det spillt er digert o_O Med 5 gedigne utvidelser, 4 utgitt og 1 til som kommer denne mnd. Har en strategiguide på 500 sider som dekker hovedspillet, og det er nesten for lite. Har borti 150 timer tilsammen på div saves. Helt klart beste på 360 IMO

 

2: COD4 - Epic multiplayer. Nuff said

 

3: Saints Row 2 - GTA4 = kjedelig drit, GTA serien tar seg selv for seriøst for tiden. SR2 derimot gjør absolutt ikke det, og har lekenheten til San Andreas med alt det ekstra du forventer av et spill som er så mye nyere. 2 expansions finnes

 

4: Rainbow Six: Vegas 2 - etter COD4 det beste skytespillet på 360 IMO

 

5: Lego Star Wars: Complete saga - er bare noe med legofigurer med lyssverd som er epic.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
1: Fallout 3 - Med 5 gedigne utvidelser

 

Du tuller?

Mener du at du ikke visste om dem, eller at du ikke synes de er store?

Hvis 1:

Operation anchorage, the pitt, broken steel, point lookout (kom 23 juni), mothership zeta (kommer i slutten av juli)

Hvis 2:

De er relativt store i forhold til utvidelser til andre spill. Spesielt broken steel, som også øker max level til 30 og lar deg fullføre spillet (istedetfor at du havner på en save FØR siste "showdown"). Hver expansion har 5-10 timer spilletid i hovedhistorien om du følger den direkte, med masse nye steder og sidemissions å utforske.

Lenke til kommentar

Halo 3 - Online-delen er deilig

 

Skate 2 - Beste skatespill på markedet. Progresjon i spillet er ikke nødvendig for å underholdes. Det er morsomt nok å bare cruise og bruke de morsomme kontrollene.

 

Street Fighter 4 - Et spill for de som er litt mer hardcore-gamers enn andre. Et spill som er laget for å spille mot andre mennesker online. Vanskelighetsgraden bestemmes dermed av dine motstandere. Uendelig levetid.

 

Burnout Revenge/Takedown - Arcade-racer hvor galskap er hovedingrediensen. Kjør så farlig som mulig for å vinne.

 

Braid - Et kunstverk av et spill. Du har aldri spilt noe lignende.

Lenke til kommentar

Kan nevne mine fem favoritttitler til Xbox 360, i ingen spesiell rekkefølge.

 

Gears of War

Det her er rett og slett så heftig og blodpumpende action at jeg til tider glemte å spise middag. Singleplayeren er kanskje litt kort, men det gjør det opp ved å tilby noe jeg fremdeles synes er blant de beste multiplayerdelene på markedet, helt oppe sammen med Halo 3 og Call Of Duty 4.

 

Lost Odyssey

For de som liker tradisjonelle JRPG spill er dette som en sannhørt bønn. Dette spillet er fantastisk og tar deg med på en reise som vil rive deg bort i flere hundre timer om du lar det. Fantastisk historie, fantastisk ytre og fantastisk musikk. Det er etter min mening sammenlignbart med Final Fantasy 7.

 

Mass Effect

For de som liker RPG, men som også liker Action ligger Mass Effect midt i smørøyet. Det er heftig og brutalt, men samtidig rolig og omsorgsfullt. Magien ligger i samtalene man har i spillet og hvordan man snakker med personene rundt seg. Det at actiondelen er helt på linje med FPS/TPS-spill er selvfølgelig heller ikke noe minus.

 

Halo 3

Alle har vel hørt om Halo? om du ikke har det så burde du iallefall kjøpe det,om ikke annet enn kun å sjekke hva det er for noe. Singleplayeren skuffet i forhold til mine forventninger etter de to foregående spillene, men den hadde ikke sjangs mot hypen uansett. Multiplayeren derimot er ufattelig morsom o med kontinuerlige oppdateringer fra Bungie holder den seg frisk enda.

 

Forza 2

Du liker biler, men finner ingen spill som har biler som oppfører seg som bilder? Have no fear, your arcade-racing days are over. Dette er et spill som byr på, ikke racing, men simulering. Nydelig bilspill med en utrolig stor multiplayerdel og en mulighet til å customize bilene herifra og til månen.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen spesiell rekkefølge :!:

 

1. Halo 3: Litt skuffende singelplayerdel i forhold til 1ern og 2ern (i sin tid) men en utrolig underholdene multiplayerdel.

2. Battlefield 1943: Det beste Battlefield spille jeg har spillt hittil selv om det bare er et arcade spillt.

3. Fable 2: Beste rollespillet jeg har spill :p

4. CoD 4: Helt rå multiplayer å singelplayer.

5. BioShock: Skrekkende spill som nesten kreves mot till å spille :D

6. Måtte bare ha med Halo 3:ODST selv om det ikke er kommet ut enda. Ventes 22. September i år.

Endret av oleNaid
Lenke til kommentar

GTA4, skjønner ikke at folk kan gå lei av dette spillet.

COD4, Beste multiplayer fps jeg har spilt.

Halo 3, har du Xbox må du ha ett Halo spill.. og 3'ern har genial Forge

Forza 2, Beste billspillet jeg har spilt. Auksjon hus, photomode, online, dekor..

Gears of War, syns orginalen var bedre enn oppfølgeren

Lenke til kommentar

Mine fem, i tilfeldig rekkefølge.

 

Gears of War

Normalt liker jeg ikke slike spill da jeg synes de blir for ensformige i lengden. Gå dit, skyt dem, gå dit, skyt dem, gå dit, skyt dem, rulletekst. Det som gjør GeoW så spesielt er måten man går dit og skyter dem på. Du er svært sjelden alene, så det skjer noe rundt deg hele tiden. Selv om hele gjengen er store, barske, maskuline menn som får selv Arnold til å virke som en pyse kan du ikke bare løpe frem og plaffe løs, men må søke dekning hele tiden. Og motorsagen er jo digg, da. :p (har ikke prøvd GeoW 2 ennå, så kan ikke si noe hvordan det er i forhold til dette.)

 

Guitar Hero / Rock Band

Nå har jeg faktisk aldri spilt Rock Band, men strengt tatt er det vel neppe noe særlig forskjell fra Guitar Hero. Har du ikke noen av disse er det på tide å skaffe seg det. Selv foretrekker jeg Guitar Hero da det er svært få sanger jeg liker i Rock Band, og av en eller annen grunn nekter PCen å godta å sende xboksen på nettet så jeg får lastet ned nye sanger. Men når man har Free Bird, Carry on wayward son, Sweet child o'mine, Welcome to the jungle og Guitar Hero: Metallica trenger man ikke nye sanger. :p

 

Castlevania: Symphony of the Night

Kan lastes ned fra Xbox Live sist jeg sjekket (hadde den gamle xboksen på nettet). Dette kom til PS1 og er naturligvis litt gammelt, men hva så? Spillbarheten er på topp, og du kan kose deg i timesvis med dette om du godtar litt sliten grafikk og lyd. Deretter kan du kjøpe Nintendo DS og spille de seks oppfølgerne. (tre til Gameboy, tre til DS så langt).

 

Saint's Row 1 / 2

Jada, en "GTA klone". Du har en åpen by, gjenger, sideoppdrag og hele pakken. Det er på mange måter så nært GTA som man kan komme uten å bryte kopirettigheter. Tror man, helt til man faktisk har satt seg ned og spilt det. GTA drives av en dyp historie, levende karakterer og alt det der. Saint's Row drives av moro. Selvsagt har du en historie, og en historie må jo nødvendigvis ha karakterer. Men der GTA prøver å være svært seriøst kødder Saint's Row med alt mulig og gjør fint lite konstruktivt ut av seg. Oppdragene er varierte, sideoppdragene morsomme og historien grei nok. Fysikken er nok ikke alltid den beste, men selv den er mer enn brukbar.

 

Sacred 2: Fallen Angel

Hack 'n slash på sitt beste. Selve verden du får utforske er enorm, og de seks klassene varierte nok til å føles ganske forskjellige. Du får mer enn nok loot til å holde det gående, og blir du lei av å traske rundt kan du investere i både hest og annet ridedyr som er unikt for hver klasse. Det sliter litt med bugs, men ikke så mye at det gjør noe særlig fra eller til. Som med Castlevania: SotN må du nok godta litt mer enn du vanligvis gjør, men det er helt klart verdt det.

Alternativt kan du få dette på PC og investere i en expansion som kommer til høsten. Ikke verst, med tanke på at de som lagde dette gikk konkurs. ;)

Lenke til kommentar

Har akkurat 40 spill i hylla. har 5-6 stykker som enda har plast på seg, så favorittene kan jo etterhvert skifte.

 

Men de 5 jeg jeg har likt best er:

 

Call of Duty 2, kanskje fordi det var det første CoD spillet jeg prøvde? Uansett, meget bra fps.

 

Lost Odyssey, episk jrpg!

 

Blue Dragon, jrpg dette også, fikk litt dilla på dette, undervurdert synes jeg.

 

Fallout 3, wasteland rpg, for en stemning!

 

The Orange Box, mest for Half Life episodene, Morgan Freeman!!!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dead Space

Utrolig kul atmosfære, ligner litt på doom 3, bare tusen ganger bedre gameplay.

Terningkast 5

 

Dead Rising

Av samme grunn som alle de andre kaller det et must. Zombie + kjøpesenter = win.

Terningkast 6

 

Call of Duty 4: Modern warfare

Fantastisk campaign, fantastisk multiplayer.

Terningkast 5

 

Mass Effect

Utrolig kult rpg som utspiller seg i et univers som ligner starwars sitt.

Terningkast 6

 

Det er de beste spillene jeg kommer på.

Lenke til kommentar

DEAD SPACE

et av de mest gjennomførte spilla noensinne imo

 

FALLOUT 3

jeg er rpg freak, og jeg har sjelden blitt like sugd inn av et spill som jeg ble av fallout :)

 

GEARS OF WAR 2

mest hardcore og badass skytespillet ever. jeg har spilt multiplayern på live i godt over 500 timer... og jeg er ennå ikke lei :)

 

BIOSHOCK

ehm... bare gjennomført bra rett og slett. pure awesomeness.

 

MASS EFFECT

liker man rpg, sci fi og skyting så elsker man mass effect.

 

 

 

jeg nevner ikke halo 3 fordi det er et overvurdert drittspill i forhold til 1ern og 2ern.

multiplayern trekker opp, men campaign er bare fylt av clicher...

Lenke til kommentar
4. Gears of War I: Ett spill som på mange måter lagde noe nytt innenfor fps da det ikke bare var å plappre løs med hagla eller skytevåpenet men du måtte søke dekning.

Høres utrooolig dypt og nyskapende ut.

 

 

Jeg vet at jeg allerede har listet opp 6 spill, men Battlefield 1943 er et spill alle som i det hele tatt liker FPS litt burde skaffe seg. Jeg har aldri vært stor fan av FPS, og ikke direkte god heller, men jeg blir nesten avhengig av BF1943 OG det er heller ikke så sjeldent at jeg er toppscorer. Antar at jeg bare blir god i spill jeg synes er veldig bra?

Endret av Patney
Lenke til kommentar

1. Forza Motorsport 2

Fordi dette er en helt topp racing simulator. Med ett stort utvalg av biler og baner, og måter å oppgradere bilen din på (enten det er utseende eller ytelse). Det er også jævlig kult at du kan spille online og tjene credits til carreer, samt selge og kjøpe biler på online auksjonshus :D

 

2. Call Of Duty 4: Modern Warfare

Fordi dette spillet har en solid historiedel, som tar plass i "nåtid". Grafikken er utrolig pen og multiplayer delen er veldig solid, intens og actionfylt - med mange multiplayer game modes og unlocks som gir deg uttallige timer med moro

 

3. Fallout 3

Et spennende singleplayer spill i "oblivion stil". Der du går fritt rundt i en enorm post-apokalyptisk verden og løser gåter og utvikler rollefiguren din.

 

4. UFC 2009: Undisputed

Denne passer vel best til UFC fans. Men dette er det første UFC spillet som faktisk gir meg noe av den samme følelsen som å se en ekte fight. De forskjellige kampstilene, og måtene man kan gyve løs på motstanderen gir stor variasjon og gjør at fightene aldri blir like. Spillet er tro mot sporten. Online delen er grei. Grafikken er veldig bra.

 

5. Halo 3

Som i forgjengerene er historien veldig bra. Det er utrolig spennende å følge hovedpersonens reise gjennom actionfylte oppdrag. Ellers syns jeg multiplayer delen er veldig bra, med stor variasjon.:)

Lenke til kommentar

1: Burnout Paradise -> Massevis av innhold, herlig gameplay. Brukt 60 timer+ på spillet.

2: Soul Calibur IV -> Min favorittslossespillserie, hvor karakterene bruker våpen.

3: Rock Band 1/2 -> Harmonix er trendsetter i musikk-genren, og dette er et stort steg fra de tidligere GH- spillene. Utrolig mange sanger tilgjengelig å laste ned!

4: Fifa09 - Et stort steg fra tidligere FIFA-spill. Vent heller på FIFA10 (360 grader-dribbling FTW!)

5: Call Of Duty 4: Modern Warfare -> Trengs vel ikke forklaring?

 

Videre spill som burde kjøpes inn: GTA IV, Gears of War 2, Fallout 3, Orange Box, Bioshock

Endret av mnorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...