Gå til innhold

Test: Keysonic KSK-6000 U


Anbefalte innlegg

Jeg bruker en bedre metode: jeg bruker ikke tastaturet som tallerken.

 

Ellers er jeg fullstendig enig i at «gammeldagse» tastatur er overlegne.

 

Jeg har testet ut en del forskjellige flate tastaturer, UltraX er ett av de, brukte et slikt i ca. et år, det var ikke noe særlig. Et hvilket som helst OEM-bajstastatur for 60 spenn slår det. Nå skriver jeg f.eks. på et Dell-tastatur, noe som er fullstendig overlegent.

 

Til høsten blir det et Steelseries. Det skal bli knall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes bare ett tastatur og det er de gode, gamle IBM "jeg-klikker-høyt" tastaturene fra midten av nittitallet. De med skikkelig motstand og UTEN windass tast og andre finurligheter. Et tastatur som funker og som alltid vil funke.

Slite ut et tastatur... Hørt sånt sprøyt :-)

Lenke til kommentar
Det finnes bare ett tastatur og det er de gode, gamle IBM "jeg-klikker-høyt" tastaturene fra midten av nittitallet. De med skikkelig motstand og UTEN windass tast og andre finurligheter. Et tastatur som funker og som alltid vil funke.

Slite ut et tastatur... Hørt sånt sprøyt :-)

 

Det finnes flere slike typer tastatur til salgs enda. Disse tastaturene bruker metallfjær i stedet for disse plastikk-sakene som nye tastatur bruker.

 

Tech Report testet Metadot Das Keyboard tidligere i år. Dette kan være et alternativ for de som vil ha et "mekanisk" tastatur, men trenger noe litt nyere enn IBM Model M. Her får man bl.a. en liten USB-hub og Windows-tast for de som vil ha det. Det koster relativt mye, men det bryr sikkert ikke den aktuelle kundegruppen seg så mye om.

Lenke til kommentar

Jeg fant faktisk 2 stk. IBM Model M-tastaturer på et loppemarked for noen år siden og disse fikk jeg for 50 kroner. Har aldri vært så fornøyd med et kjøp som bare koster et par potetgullposer. :)

 

Kan forresten nevne at mitt Logitech Ultra Flat keyboard er noe av det verste søppelet jeg har kjøpt og det kosta 200 kroner.

Endret av ElectricPizza
Lenke til kommentar
Jeg gikk i fella og kjøpte et Logitech Ultra Flat tastatur for et par år siden. Det er ganske likt dette. Jeg sier "i fella" fordi det var bare til irritasjon og plage at layouten var unormal. Det endte med at jeg la det bort etter et par uker og har siden brukt et annet flatt tastatur med standard layout. Et tastatur jeg har blitt glad i pga to fine finesser: Hjul for volum over det numeriske tastaturet og scrollehjul på venstre side av Esc-tasten. (tilsvarer scrolle-hjulet på musa)

Jeg hadde samme tastatur. Det tok ikke lang tid før flere taster begynte å låse seg. Tastene kunne sitte fast i nedtrykt posisjon, ble vanskelige å trykke ned med mindre man trykket midt på tasten og de ble vanskelig å kjenne om tastene var nedtrykt (råtten taktil feedback). Samtlige av disse irritasjonsmomentene er tegn på at man sitter med en universelt dårlig tastatur - uavhengig av hva man måtte mene om membrantastatur, "laptoptastatur" og tastatur med mekanisk tastemekanisme.

 

Nå bruker jeg et MS "Multimedia Keyboard" og et grisebillig Logitech Deluxe keyboard. Sistnevnte er bygget som en jævla tank, og skulle colarester klistre fast tastene så er det bare å vaske tastaturet. Selv om det er et membrantastatur, så kan jeg ikke klage på tastefølelsen.

 

Jeg har også et trådløst Apple-tastatur (aluvarianten), og det føles likt som tastaturet på Macbooken. Selv om det er en smakssak, så synes jeg dette er et skikkelig dårlig tastatur. Det hjelper heller ikke at Apple - eller Steve Jobs - i sin knappefobi har klart å ødelegge tastaturlayouten.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

"Hurtigtaster" er ikke spesielt hurtige så lenge man må bruke 2 hender for å bruke halvparten av dem. Venter i spenning på et tastatur hvor Fn-knappen settes innen rekkevidde av de knappene den faktisk påvirker. Som det er nå, er den stort sett i veien, imo. Det er grenser for hvor mange knapper man er tjent med å ha mellom CTRL og ALT imo :p

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...