Gå til innhold

Metal Gear solid 3-snake eater.


Anbefalte innlegg

Sorry for det, internetten klikka litt :oops: men men sånt skjer.......

Ja, sånt skjer. Men vær obs på at du kan slette innleggene innen en viss tidsfrist.Har nesten aldri postet flere ganger, så kan ikke huske hvor lenge det er, men bare husk at hvis du oppdager det, så kan du slette det ved å trykke på [x] i innlegget. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er Snake som er i jungelen så tror jeg at denne handlingen foregår etter MGS2. Snake ser jo ikke akkurat så veldig mye yngre ut enn han gjorde i 2'ern. Eller gjør han det?

 

Kojima har jo også sagt i et intervju med IGN at man kommer til å spille andre steder enn i jungelen. Jungelen skal være den biten som man ikke har fått spilt i de tidligere spillene. Da har man jo startet rett på oppdraget. Nå skal vi få spille helt fra "dropzone" og komme oss til en eventuell base.

 

Les intervjuet her:

http://ps2.ign.com/articles/402/402879p1.html

Lenke til kommentar
Ingen som har tenkt på det at Snake må dra tilbake til vietnam/zanzibar for å rette opp noe som Big Boos gjorde?

 

I deler av videoen ser du snake med ett øye noe som tyder på at det er Big Boss, og årene kan stemme med det året snake og liquid skal ha blitt klonet, muligens så kan det være sånn at på begynnelsen i spillet så spiller du big boss i vietnam hvor han da blir drept og så klonet.  

 

Og deretter så blir du slengt forover itid til snake som må dra tilbake der han ble klonet for å rette opp noe som big boss evt. gjorde. eller at han finner ut at de har startet med flere kloninger av big boss og han må dra dit for å stoppe dem og må følge i sin fars fotspor, teksten i videoen "back to the origin" er etter mine tanker et hint til at snake må dra tilbake dit han ble lagd/klonet av Big Boss.  

 

Og det med at han spiser en slange er jo fordi han må overleve, i et intervju sa Kojima at når han hopper ut av flyet så vil han miste visse ting, f.eks rations og evt. våpen og derfor må han spise det han finner for å overleve.  

 

Og en annen tekst som dukker opp i filmen er "Survival of the snakes" som kan bety at du får spille både Big Boss og Snake, og at du får vite hvordan de overlever i jungelen. (eller hvordan snake overlever siden Big Boss dør)

 

Veit ikke om noen andre la merke til at i den delen hvor det er en fyr på en motorsykkel som snake prater med så kommer det endel referanser til Grand Theft Auto/Vice City og at MGS ikke er et sånn type spill at det er snikespill hvor man ikke kan drive å fly rundt å skyte alt og alle og stjele det du ser.

 

Det er ialle fall den konklusjoen jeg kan komme til etter å sett det lille vi får se, vi får håpe på at Kojima slepper noen flere trailere etterhvert hvor man kanskje kan forstå litt mer av hva som evt. vil skje.

 

-OEH  

----------------------------------

"nothing is what it seems" -Al Pacino "The Recruit"

 

For å legge til noe. De som har spilt de første vet jo at under det første Metal Gear så er Big Boss sjefen til Snake, tar imot ordre fra han og underveis finner ut at han er fienden, blir tilsynelatende drept av Snake for å så dukke opp i Metal Gear 2 der han blir drept av Snake for godt. Så dette med å spille både Snake og Big Boss tror jeg ikke kommer til å skje.

Dette med henvisningene til Vice City er bare noe Kojima la inn for moro skyld i traileren og noe som ikke kommer til å bli med i spillet. Det sa han i et interjvu på E3 messa. Og jeg garanterer at dette blir et snikespill. Og det som Diceman sa om at dette er en remake av de gamle spillene er også en sterk mulighet som jeg har tenkt over. Men da kommer jeg tilbake til det med at det henvises til 1960-tallene og Sovjet og jeg kan ikke huske at noe lignende var tema i noen av de første spillene, så hva tror dere?

Lenke til kommentar
For å legge til noe. De som har spilt de første vet jo at under det første Metal Gear så er Big Boss sjefen til Snake' date=' tar imot ordre fra han og underveis finner ut at han er fienden, blir tilsynelatende drept av Snake for å så dukke opp i Metal Gear 2 der han blir drept av Snake for godt.[/quote']

 

Big boss var da ikke i MGS2... :-? Tror du tar feil med der at snake drepte big boss for godt i MGS2.

Lenke til kommentar
For å legge til noe. De som har spilt de første vet jo at under det første Metal Gear så er Big Boss sjefen til Snake' date=' tar imot ordre fra han og underveis finner ut at han er fienden, blir tilsynelatende drept av Snake for å så dukke opp i Metal Gear 2 der han blir drept av Snake for godt.[/quote']

 

Big boss var da ikke i MGS2... :-? Tror du tar feil med der at snake drepte big boss for godt i MGS2.

 

Nå snakket jeg om Metal Gear ikke Metal Gear Solid. De to første Metal Gear spillene som kom ut på NES.

Lenke til kommentar

For de som har sett traileren,så kommer det fram 3 årstall. 1960,1961 og 1962.

 

Hvis det er da spillet foregår vil jo det si at det ikke kan være Solid Snake man spiller som... på den tiden ville snake vært en liten gutt. mannen man ser på trailern er en gammel mann, som snake er nå... :shrug:

 

beeed signing off...

Lenke til kommentar
Virker som om han karen på starten som spiser slange IKKE er snake, de har blandt annet forksellige klær på, Så det kan faktisk stemme at tittelen er snake eater (men jeg er også MEGET skeptisk). Mulig snake blir jaget av en "snake eater" i spillet. Dessuten står det på spillets hjemmesider "are you hungry for some snake" --> passer bra det!

 

Men det spekulres også i at dette kan være VELDIG tidlige bider fra MGS2, er jo mulig? At de kutta hele jungelen liksom... eller gjorde den om til tankskip eller noe.. hvem vet?

 

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
De aller første metal gear spillene var jo i en jungel, så hadde vært gøy om begynnelsen kunne vært det, men enig med Agres: ikke sååå gøy å snike i en jungel, men hadde vært fint som en intro.

Men grafikken er jeg usikker på ja, skulle vært bedre.

Men, får bare vente og se, svaret kommer nok snart!

Man får bare spekulere så lenge.

 

> Grafikken er jo minst like fin som før! Og de har lagd en ny grafikkmotor som kan være like detaljert som før + at den klarer å "behandle" store områder uten hakking!

 

PS: å snike i en jungel virker drit fett! ! Og nyskapende "!!

Lenke til kommentar

Teori nr. 1:

Til de som lurer Zansibar ligger i Afrika........ > ikke i Asia!

>> og når man ser filmen ser man et ASIA KART med "kommunist" tegn ikke AFRIKA KART med kommunist tegn!

Hvis det skulle vært en remake av eneren eventulet toeren, ville jeg nok tro at de ville kalt det MGS 0 ! > IKKE MGS 3...

Konklusjon: trolig ingen remake!

 

> Snake= snake eateren .....

>"back to orgin" = Du er igjen snake i stedenfor raiden (slik som MGS er orginalt)

>"new era" = Ny storhetstid (for hva vet jeg ikke)

>"New gameplay" = nye muligheter og o.l.

>"Only snak is the true hero" = snake er helten, ikke raiden the girl!

>"Battle of ideologies"= ??? (håper å få svar på dette av en klok person, helst betongmannen,sanoj eller dogg et eller annet)

>"Battle of instincts" =?????

>"Battle of reptiles" = Krig mellom snake (reptil) og en eller flere ukjente personer (sikkert med "øgle kodenavn")

>"Hungry for some snake?"= være snake, spis slange elller noe slikt for å overleve

>"Survival of the snakest" = Snake overlever eller noe lignende ( hakke peiling! :-? )

>"1960-1964"= ingen fjern ide en gang!

>"Motorsykkel sekvensen" = ikke noe med spillet å gjøre, bare litt informasjon lagt inn med humor! :p

 

Teori nr. 2: Du spiller snake som ung og eldre! Hvis du titter nøye på den lange filmen, ser han litt eldre ut, på den delen hvor de viser den "korte" filmen på 1.15 min!

 

Teori nr.3 : Jeg har ikke peiling! Kojima sa selv ved E3 messen at man skulle bruke fantasien....... Det er jo det vi gjør! Men vi får vente å se!

Lenke til kommentar
Teori nr. 1:

Til de som lurer Zansibar ligger i Afrika........ > ikke i Asia!

Nå er jeg ikke sikker på om du har stavet "Zansibar" riktig. Hvis det er plassen jeg tror dere snakker om, så skrives det "Zanzibar", som da er en liten (ikke liten, men hvor stor vet jeg ikke, for å kjøre fra nord til sør på de dårlige veiene tar nok av tid) paradisøy tilhørende Tanzania. Ja, der er det fint. :D Men som sagt vet jeg ikke om det er den dere snakker om, eller en annen plass.

 

>"Battle of ideologies"= ??? (håper å få svar på dette av en klok person, helst betongmannen,sanoj eller dogg et eller annet)
Haha, takk! Men nei, dessverre. Ja, jeg anser meg selv som klok. Ja, jeg har 6 i engelsk, men ikke søren - jeg går i 8. klasse! :D Har runna MGS2 fem ganger, men det er ikke nok for meg til å oppfatte meningen. ;)
Lenke til kommentar

For de som lurer på hva de to først Metal Gear spillene handler om:

 

HISTORY OF METAL GEAR

 

Metal Gear (MSX, NES)

 

The Story

The year is 1995 and mankind is living under the cloud of an imminent nuclear attack. Deep in South Africa, a mercenary group occupies a stronghold known as Outer Heaven. According to intelligence reports, this group has access to a new kind of weapon - one that will change the scale and scope of warfare irreversibly. The elite Special Forces team Fox Hound is called upon to gather further intelligence. Their best agent, Grey Fox, infiltrates Outer Heaven undercover, and reports back with new information consisting of two words: "Metal Gear." Contact is then lost.

 

Troubled by the loss of communication with their operative, and the apparent urgency of his brief message, Fox Hound sends another agent, Solid Snake, into Outer Heaven to retrieve Grey Fox and discover the secret of the mysterious Metal Gear. Snake finds his way inside the fortress, enlisting the aid of various prisoners, eventually locating Grey Fox and learning that Metal Gear is, in actuality, a monstrous bipedal tank with nuclear capabilities.

The implications of this new weapon are staggering: Metal Gear's mobility and its ability to launch a nuclear warhead from almost any position on the planet makes it a prominent and unavoidable factor in the global tension between nuclear superpowers. Snake goes on to rescue the scientist responsible for Metal Gear's development, and from him learns Metal Gear's weak point: the supercomputer that controls it.

 

Snake finally discovers Metal Gear on the 100th basement floor of Outer Heaven. After using his knowledge of the behemoth to destroy it, Snake receives a shock: The leader of the Outer Heaven mercenaries, and the man behind Metal Gear, is none other than Fox Hound's own leader, Big Boss, who has been pulling the strings behind Snake's mission in Outer Heaven all along. Stunned by this betrayal, Snake goes on to engage Big Boss in battle, emerging victorious. With the threat of Metal Gear destroyed and the traitor vanquished, Solid Snake flies off into the sunset.

 

The first Metal Gear originally appeared in 1987 on the MSX, a cross-compatible series of computers popular in both Japan and Europe. Shortly afterwards a version for Nintendo's NES was released by Konami. This 8-bit incarnation of Metal Gear had undergone a few minor changes: many of the backgrounds had changed, while maps were subtley altered. Plotlines were also tweaked and although Big Boss is still the one pulling the strings, players of the NES game are led to believe that a terrorist named Vernon CaTaffy is controlling the Outer Heaven group.

 

 

 

Metal Gear 2: Solid Snake (MSX2)

 

The Story

By 1999, the world's nuclear superpowers have improved diplomatic relations, and agree to dismantle their nuclear weapon programs. In this environment of pending peace, a small Middle Eastern nation called Zanzibar creates a new military regime and begins to raid larger nations' nuclear disposal sites. At the same time, the world is experiencing an energy crisis due to a rapidly diminishing supply of oil. To combat this threat, Dr. Kio Marv invents a microorganism called OILIX that has the ability to refine crude oil. Desiring this technology for their own evil ends, the forces of Zanzibar take Dr. Marv hostage.

 

With the militaristic Zanzibar establishing itself as controller of the world's supply of energy and nuclear weapons, new Fox Hound commander Roy Campbell calls upon Solid Snake - now in retirement - to take the job. Going in solo once again, Snake penetrates Zanzibar's defenses and makes his way into the heart of the militant country. It soon becomes apparent that Big Boss's betrayal in Outer Heaven was not the end of Fox Hound treachery, as Snake discovers that Grey Fox - the first special agent sent into Outer Heaven four years before, and Snake's former mentor - is the leader of Zanzibar's mercenary force.

 

Snake defeats Grey Fox in battle and rescues Dr. Marv before retrieving the OILIX microorganism, thus guaranteeing a new source of energy to replace oil. But in the process he encounters Big Boss, who it transpires survived the destruction of Outer Heaven and has since founded the empire of Zanzibar. Not surprisingly, Big Boss is in possession of a new Metal Gear. Snake again defeats both Metal Gear and Big Boss, escaping Zanzibar in the midst of its destruction.

 

After Solid Snake's series of harrowing battles and escapes, he again retires, this time to the Alaskan wilderness. But the evil intentions of those who hunger for power ensure that Snake's retirement will be short-lived...

 

 

Jeg fant dette på den offsielle siden til Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

http://www.metalgearsolid2.de/

 

Det står masse om de andre MGS spillene der også.

Lenke til kommentar
>"Battle of ideologies"= ??? (håper å få svar på dette av en klok person, helst betongmannen,sanoj eller dogg et eller annet)

 

Definisjon av ideologi:

Ideologi er et sæt af mere eller mindre systematiske ideer om hvordan verden er, og hvorfor den må være som den er. Ideologi er i denne forstand retfærdiggørelse af politiske magtforhold og sociale privilegier. Men ideologi kan også være opfattelser af, hvordan verden bør være, og hvordan dette mål kan nås. Ideologier kan således både være samfundsbevarende og kritisk-utopiske. Selv om ideologier gerne er knyttet til og fremmer bestemte klassers særinteresser, kan de samme forestillinger ofte præge andre klassers tænkemåde og således blive dominerende for store dele af samfundslivet.

 

Tenk på hvordan i MGS2 Solidus ville skape en ny ideologi med sitt Sons of Liberty. Hva Kojima har planlagt denne gangen er kan jeg umulig tenke meg, noen som har noen teorier?

Lenke til kommentar

:-? (Foreløpig) :(

Dette med Vietnamkrigen virker egentlig ganske logisk og ganske dumt!

Logisk:

-Årstallene 1960-64 kommer opp --> Deler av Vietnamkrigen

-Vietnam var kommunistiske på denne tiden (1960 osv.)

-Ganske lignende klima og natur som Vietnam

-En del våpen fra Vietnamkrigen

 

 

Ulogisk:

-snake ville bare vært en liten guttunge på denne tiden!

-"snake is the true hero" etc. betyr jo at man skal kontrolere snake( Gjør det vel???? :shrug: )

-Hvorfor ikke kalle det MGS 0, istedenfor MGS 3.

-Slutten av 2¨rn gir rom for en fortsettelse........

 

 

>> Vet altså ikke jeg.... bare gjetting......

Vi får håpe at Kojima har pønsket ut noe genialt nå! (Som vanlig)

Lenke til kommentar

Hva er dette med big boss og snake har samme gener?? Jeg spilte det første metal gear spillet på nes, men husker ingen big boss der, det er desuten en del år siden. har ikke spilt metal gear solid på ps1 heller, bare sons of liberty, og der var jo ikke snake "hovedpersonen" egentlig. Who is big boss??

Lenke til kommentar
Hva er dette med big boss og snake har samme gener?? Jeg spilte det første metal gear spillet på nes, men husker ingen big boss der, det er desuten en del år siden. har ikke spilt metal gear solid på ps1 heller, bare sons of liberty, og der var jo ikke snake "hovedpersonen" egentlig. Who is big boss??

 

Big Boss i begynnelsen av Metal Gear 1 på NES samme funksjon som Obersten i Metal Gear Solid spillene, altså kontaktperson gjennom codecen som gir deg ordre osv. Men i løpet av Metal Gear 1 på NES viser det seg at Big Boss er fienden og Snake må "take him down". I Metal Gear 2:Snake's Revenge på NES er Big Boss siste boss som Snake endelig dreper for godt.

 

Dette som phyxius sa om The Patriots tror jeg vi faktisk har glemt helt bort. Det var jo stor antydning til i slutten av toern at i en eventuell oppgølger kommer til å finne ut av hvem disse er og hvorfor de har vært død i over 100 år, og de skal liksom være bak hele opplegget i MGS 2. Hvor de kommer inn MGS 3 hakke jeg peil på, teorier noen? Også hvordan kommer Ocelot/Liquid inn i bildet i MGS 3. Ocelot/Liquid stikker jo av i en Metal Gear Ray med mål på å ta The Patriots. Fakta begynner å balle seg på her nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...