Gå til innhold

Metal Gear solid 3-snake eater.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også er det ikke sikkert at solidus døde når han datt med fra det taket.

Kanskje det dukker opp en ny ninja.Kanskje solidus er den nye ninjaen.

Siden grey fox ble gjennopplivet etter at han var død.

 

>Hva har dette med MGS 3 å gjøre?? Handlingen i MGS 2 skjer i framtiden i forhold til tids-epoken i MGS 3. (Tror jeg da :) , Vi får bare vente å se)

Lenke til kommentar

Beeed- jeg er enig med den snake har i øret, ingen nan kommunikasjon der, det ser ut som "den gode gammle" codecen. så da må det vel bety at dette spillet er før MGS 2, synes snake ser mer yngre ut iallfall. Jeg tror man skal spille snake hele tiden (håper inderlig det) men at det er noen klipp innimellom som har med solidus eller bigboss eller noen å gjøre. siden kojima sa at det blir fokusert på en person hele tiden, og ikke to som i MGS2. Da vil jeg tro for kojima sin del at det blir fokusert på snake gjennom dette spillet fordi han er deb beste og kuleste, og at fansen vil bli dypt skuffet hvis det skjer noe annet. Det blei jo sakt at mange var litt skuffet under MGS2 pga raiden og at snake blei satt på sidelinjen. Selv om det spillet også var dritbra tror jeg ikke kojima vil prøve på det igjen.

Tror Snake er tilbake for fullt her med sine sære kommentarer og sin grettenhet, mannen har ingen smilerynker iallfall hehe. Håper han har beholdt sin grugne røykestemme!!! :D

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke det var no driit å spille som Raiden. :grumpy: Man fikk jo et annet syn på Snake, akkuratt slik som Kojima mente det da han bestemte seg for å lage det sånn. Slik var det i alle fall for meg. :)

 

Jeg ble jo selvsagt litt skuffa i starten, men etter hvert var det bare digg å få se Solid Snake i et nytt perspektiv.

Poenget mitt er at det hadde ikke gjort meg noe om man ikke som Snake i 3'ern. Så lenge det kan gi perspektiv på ting.. :)

Lenke til kommentar

Det var greit å spille Raiden, og snake var jo med ja, på en annen måte, desutten fikk man jo spilt han i tanker episoden ja, men jeg mener at et metal gear spill uten snake da lenger ikke er et metal gear spill. så jeg tror ikke at man skal spille en eller annen kloning eller solidus eller no, jeg tror man skal spille snake.

og det virker jo sånn utifra traileren? og alt som har blitt sakt.

Men jeg er nok litt snake fan da, mens andre ser etter andre ting.

 

Det blir spennede iallefall.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg at et MGS uten Snake, ikke er no MGS. Men for min del behøver man ikke å spille som Snake for å få maksimalt utbytte av spillet, men at han er med er viktig. Men nå har jeg ikke prøvd et spill uten Snake, så jeg vet jo ikke.

Men uansett har jeg full tillit til Hideo Kojima. :smile:

Lenke til kommentar
Det var greit å spille Raiden, og snake var jo med ja, på en annen måte, desutten fikk man jo spilt han i tanker episoden ja, men jeg mener at et metal gear spill uten snake da lenger ikke er et metal gear spill. så jeg tror ikke at man skal spille en eller annen kloning eller solidus eller no, jeg tror man skal spille snake.  

og det virker jo sånn utifra traileren? og alt som har blitt sakt.

Men jeg er nok litt snake fan da, mens andre ser etter andre ting.  

 

Det blir spennede iallefall.

 

- Les intervjuet med Hideo Kojima ordentlig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har hørt folk si, jeg har sett folk skrive og da jeg så det stå i det uoffisielle PS2-bladet, P2 klikka det for meg...

Let's hope there's less talkin' and more killin' in this latest Snake adventure

 

:grumpy: Hva er det folk mener om dette, etter min mening er det dette som gjør MGS serien STOOOR. Ta bort mye av snakkingen så sitter du igjen med et spill som ikke er noe mer enn Splinter Cell. Et kult spill, men ikke på linje med med hva Hideo har fått til!

Lenke til kommentar

Må bare nevne det at det kan ikke være mulig at mgs3 har noe forbindelse med mgs1 og mgs2. MGS1 foregikk i 1999 eller no sånt og mgs2 foregikk etter år 2000. MGS3 foregår i 1960-tallet. Da var solid snake og co bare unger eller tilogmed fostre. Om det er en klone så må den gå igjennom alle livets faser som en naturlig født skapning.

Tror mye mer på mer på at vi spiller som bigboss som spesial soldat i vietnam eller en annet oppdrag som foregikk i 60-tallet. Og med det at han mister øyet før det til å virke enda mer logiskt at vi spiller som bigboss.

Når vi ser på utstyr og våpen virker det ganske logisk ut at det er i 60-tallet handlingen foregår i. Codecen i øret, m16a1 med magasin som rommet 18 skudd, colt 1911 pistolen, Smith & Wesson pistolen med lyddemper, den var den mest brukte lyddemper-pistol i den amerikanske hæren på denne tiden.

Hvis handlingen skulle ha foregått i tiden etter mgs 2 ha det sikkert vært m4 istede for m16, usp istede for colten, den ombygde berettaen istede for S&W'en.

 

 

Jeg kan nesten huske at jeg leste at metal gear til NES foregikk 1995 eller no(rett meg hvis feil). Der var jo som sagt at bigboss var sjefen til snake og greier. Tipper at bigboss gikk av som soldat og ble sjefen for sine kloner.

 

Kan det være noe mulighet for at bigboss hadde "snake" som kodenavn i 60-tallet? Jeg kanskje derfor de nevner alt dette med "snake ditt og datt" i videoen.

 

Det derre med drakta fra mgs1 tviler jeg ganske mye på, den kan ligne men det trenger ikke være den.

Det med infarød brillene er jeg ikke sikker på, men i mgs har det hele tiden vært med noe fiction greier i forskjell med årstallet spillet foregår i.

Så infrarøden kan være prontotyp greier i mgs, hvis det ikke fantes i den tiden i virkeligheten da.

 

Snake har hatt bånd rundt hode i hele mgs1, så det er ikke noe han har den fått av meryl. Det var bare en bonus greie det.

 

Nå gidder jeg ikke å skrive mer, så dette er det meste av mine teorier.

 

Et par ord til:

 

Maska som han har i begynnelsen er IKKE maska som raiden brukte i mgs2. Her er det nesten bare en standard hjelm og maske som jagerfly piloter bruket og den har kamuflasje og raiden hadde en dukkermaske.

Eneste som lingen på raidens maske er glasene.

 

Det med at det er muligens en som jakter på snake virker "litt" rart. De ser akkurat lik ut og utstyr og klær er helt lik utenom kamuflasjen. Det kan da være en mulighet for at han har med to set med klær som har vær sin kamuflasje.

 

Jeg har nå sittet og studert alt dette i den store videoen(12min) som ligger på en demoplate fra bladet PSM2.

 

Enda litt mer:

Grafikken er da bedre enn noen gang! Bedre partikkel effekter og "landskapet" er manggang mer detaljert enn før, blad, busker og greier som kan flyttes på!

Det er kanskje lavere oppløsning enn før, men det driter ivertfall jeg i!

 

Men en ny teori, har blitt sagt før menmen, det er en "snake eater" som jakter på snake.

Men min teori; så sammarbeider de, dette kommer av at i stor videoen der at det er et fiendelag som går igjennom jungelen og snake og muligens en annen snake følger dem. Først så ser vi snake med den stripete kamuflasjen klatrer opp i et tre, henger fra en grein og skyter tre stykk, så ser vi at en annen støtter seg til en liggende stamme, bak der ligger snake i den flekkete kamuflasjen og skyter han i ryggen.

ble litt mye tullball her men.

Lenke til kommentar

Enda litt mer fra meg i ny post: :lol:

 

Nå merket jeg noe rart midt i videoen.

Når vi ser at det står 1960 og snake kommer i tegneaktig grafikk har han den blåaktige flekkete kamuflasjen.

Så ser vi at det står 1961, der vifter snake med en kniv, der har han den grønne stripete kamuflasjen.

Så ser vi at det står 1962, der ser vi at snake har en kamuflasjen som ligner altfor mye på den amerikanske ørkenkamuflasjen!

Så er det 1963 på skjermen, der har han en typis jungel kamuflasje i grønt, brunt og en mørkere brun farge.

Så ser vi han snake med en pistol pekt mot oss, bak han ser jeg at det står 1964, kamuflasjen der er tror jeg ikke er i spillet, for den er hvit med ujevne brune striper. I denne delen står det hideo kojime med orange skrift.

 

Verfall så har jeg sett tre av disse kamuflasjene i videoen. Først så ser vi han med fallskjermen, han har den jungel kamuflasjen(1963 snutten).

Så ser vi han som spiser fisk, han har den blå kamuflasjen.(1960 snutten)

Så ser vi han som skyter slangen, han har den stripete kamuflasjen(1961 snutten)

Så ser vi der da hundene kommer inn i bildet, da ser i han hengene i et tre rett ovenfor hundene og soldaten, han har den ørkenaktige kamuflasjen.(1962 snutten)

1964 kamuflasjen har jeg ikke sett i videoen utenom 1964 snutten.

 

 

Nå kommer en teori som ingen har kommet med. Den overgår mine teorier også!

 

Teorien: Det var en som nevnte at "Snake eaters" var kallenavn for spesial soldatene i jungelen i vietnam. Siden det er så mange kamuflasjer i videoen, så virker det litt usanselig at en tar med seg så mange kamuflasje drakter. Så derfor i forbindelse med snake eaters, tenkte jeg at det er mange "snaker" som er et snake eaters lag! :roll:

Når jeg sier at det er snaker mener jeg ikke at det er en haug med kloner eller noe.

Men denne teorien er så vanvittig at det ikke kan være sant! For alle jeg så var da helt like i trynet og greier, bånd rundt hode, samme hår og samme ansikt!

 

Kanskje det er snake som har reist tilbake i tid og dratt med seg optisk kamuflasje! :D:lol: :-?

Bare kødda altså.

 

Må bare si at jeg gruer meg til å høre deres kommentarer om dette.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt folk si, jeg har sett folk skrive og da jeg så det stå i det uoffisielle PS2-bladet, P2 klikka det for meg...  
Let's hope there's less talkin' and more killin' in this latest Snake adventure

 

:grumpy: Hva er det folk mener om dette, etter min mening er det dette som gjør MGS serien STOOOR. Ta bort mye av snakkingen så sitter du igjen med et spill som ikke er noe mer enn Splinter Cell. Et kult spill, men ikke på linje med med hva Hideo har fått til!

 

Håper fortsatt på svar på denne... :)

Lenke til kommentar
Jeg har hørt folk si, jeg har sett folk skrive og da jeg så det stå i det uoffisielle PS2-bladet, P2 klikka det for meg...  
Let's hope there's less talkin' and more killin' in this latest Snake adventure

 

:grumpy: Hva er det folk mener om dette, etter min mening er det dette som gjør MGS serien STOOOR. Ta bort mye av snakkingen så sitter du igjen med et spill som ikke er noe mer enn Splinter Cell. Et kult spill, men ikke på linje med med hva Hideo har fått til!

 

Håper fortsatt på svar på denne... :)

 

Er enig at uten cutscenene og snakkingen så hadde det vært bare et vanelig spill som f.eks. splinter cell.

 

Vil gjerne høre deres meninger om mine gigantiske poster lenger oppe. :roll:

Lenke til kommentar
Må bare si at jeg gruer meg til å høre deres kommentarer om dette.

 

Dette er mye å fordøye på en gang, har ikke tid til å sette meg inn i det akkuratt nå, men jeg kan kommentere det jeg så umiddelbart.

Jeg mener å ha lest i et intervju eller en artikkel at Hideo har avslørt at handlingen ikke foregår på 60-tallet, men at det i stedet er samme problematikk som på 60-tallet. Er ikke 100% sikker på dette, men det skal jeg finne ut av.

 

Og når du sier at du ikke tror at MGS3 ikke har noe med de forrige spillene og gjøre så er jeg 100% sikker på at Hideo har presisertr at "This is the true sequal (...)" (Beklager hvis jeg har skrevet sequal feil, men har ikke tid til å slå opp i ordbok).

 

Håper dette kan gi deg et annet lys på saken, så skal jeg srive tilbake så fort som mulig å bekrefte om det er riktig det med handlingen på 60-tallen. Inntil videre så får alle konsoll- og MGS-fans ha en riktig god helg og en riktig god sommer!

Lenke til kommentar
Må bare si at jeg gruer meg til å høre deres kommentarer om dette.

 

Jeg mener å ha lest i et intervju eller en artikkel at Hideo har avslørt at handlingen ikke foregår på 60-tallet, men at det i stedet er samme problematikk som på 60-tallet. Er ikke 100% sikker på dette, men det skal jeg finne ut av.

 

 

Men hvis det ikke er i 60-tallet, hvor for så gammelt utstyr og våpen? :-?

I dag finnes det mye bedre utvalg av utstyr enn det snake bruker i videoen!

 

Om det er en oppfølger trenger det ikke nødvendig være en fortsettelse til mgs2! eller...? :-?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke peiling på våpen i det hele tatt, så det kan jeg ikke kommentere på saklig vis. Men vi vet jo at Snake er litt konservativ.

 

Det er jo måte på å være konservativ!

Han burde da vite at en rifla er no dritt. Grunnen til at de brukte et lite magasin på m16a1 var at den rett og slett hengte seg hvis det var større!!! :o

Den tålte heller ikke vann.

 

Men pistolene er bra da.

Lenke til kommentar

hmm, hvorfor bruke tid på å modelere og skinne våpen og utstyr som ikke skal brukes i spillet? :-?

Snakk om å kastebort tiden.

Men det kan godt hende at han fucker med oss da.

 

 

Men når det gjelder dette med at det står "Back to orgin" "only the true snake is here"(eller hva enn det var) i videoen.

 

Altså, siden solid og liquid snake var kloner av bigboss, så mener jeg at bigboss er den EKTE snake på en måte.

 

Kan det ikke hende at de mener at bigboss er den "true snake".

 

Bare en tanke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...