Gå til innhold

Røyking - er det på vei ut for godt?


Røyking - kultur eller ukultur?  

276 stemmer

  1. 1. Er røyking kult?

    • Ja, det er kult uansett hvem som røyker.
      15
    • Ja, det er kult. Men bare når hippe, trendy og kule mennesker gjør det.
      11
    • Ja, men bare på film/TV.
      19
    • Nei. Men festrøyking er greit.
      63
    • Nei Røyking er teit.
      168


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du syns at der er kult å sakte men sikkert ødelegge lungene, huden og påføre deg sykdommer som kreft, kols o.l så ja da er det vel kult!

 

Hvorfor skal det være kult å røyke? Hvis vi ser bort i fra sykdommene som er den største ulempen, er det utrolig dyrt og hva får du egentlig for penga? Jo, kreft og kols. Selv om at spørsmålet du stiller er utrolig dumt, da de aller fleste vet svaret, får du oss til å tenke over hvor teit røyk egentlig er.. og nei, jeg røyker ikke.

Nå diskuterer vi ikke røyking og helse heller, men om røyking og den "imagen" den fører med seg. Jeg synes spørsmålet om røyking er kult fortsatt er relevant.

 

Bare svake mennesker lar seg friste av røyk og narkotika...

Svake mennesker er slike som sitter og forhåndsdømmer andre og anser seg selv som bedre enn dem pga. avhold mot rusmidler. Jeg har sett mange svake mennesker som hverken rører røyk eller alkohol. Det tullet der må du lenger ut på jordet med.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Bare svake mennesker lar seg friste av røyk og narkotika...

Svake mennesker er slike som sitter og forhåndsdømmer andre og anser seg selv som bedre enn dem pga. avhold mot rusmidler. Jeg har sett mange svake mennesker som hverken rører røyk eller alkohol. Det tullet der må du lenger ut på jordet med.

Øh, nei? En person som føler seg presset til å røyke fordi "alle" gjør det eller fordi den personen "tror det er kult" er i følge meg en svak person. Det er min mening.

 

"lenger ut på jordet med", okeeeey.

Lenke til kommentar
Ta det med ro, "de" kommer til å gjøre røyk, snus og alkohol ulovlig snart uansett.

 

ja, forferdelig , snart amerikanske tendenser anno 1920 - 30 tallet. huff å huff.

 

Er jo bare å starte sin egen smuglerrute da :D

 

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

 

Faktisk så var øl-salg på utesteder kun lovlig mellom klokken 20 og 21 i nabokommunen her.. Ble vist så mange reaksjoner at de utvida "tilbudet" fra 16-23.. og det var pga. 11mot10 stemmer i kommunestyret. Nesten 50% mente det var et dårlig forslag å utvide tiden på ølsalget. Forjævlig spør du meg.. Idioter.

 

EDIT: Det er snakk om i år altså! Denne sommeren, ikke sommeren for 68 år siden..

Endret av I.E. Lonoff
Lenke til kommentar
Øh, nei? En person som føler seg presset til å røyke fordi "alle" gjør det eller fordi den personen "tror det er kult" er i følge meg en svak person. Det er min mening.

 

"lenger ut på jordet med", okeeeey.

Og sånne som deg er ifølge min mening en svak person. Svake mennesker maser om at alle andre er svake pga. ditt og datt. Finn deg en annen tråd å trolle med, ditt svake menneske. Og ja: Du er på jordet.

 

Det blir like dumt som å si at "svake mennesker er ute/drikker i helgene, fordi "alle andre" gjør det/de synes det er kult/etc." Argumentet ditt er akkurat i samme gate.

 

Å sidestille røyk med narkotika er også bak mål.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Bare svake mennesker lar seg friste av røyk og narkotika...

Svake mennesker er slike som sitter og forhåndsdømmer andre og anser seg selv som bedre enn dem pga. avhold mot rusmidler. Jeg har sett mange svake mennesker som hverken rører røyk eller alkohol. Det tullet der må du lenger ut på jordet med.

Øh, nei? En person som føler seg presset til å røyke fordi "alle" gjør det eller fordi den personen "tror det er kult" er i følge meg en svak person. Det er min mening.

 

"lenger ut på jordet med", okeeeey.

Nå er det ikke alle som begynner pga at de føler seg presset til å begynne heller da, selv om man ikke skal se bort ifra at mange gjør det. De positive sidene med det er vel at det er godt og avslappende.

 

Røyker selv ikke.

Lenke til kommentar

røykte før, fordi jeg begynnte som "fjortiss" og vi syns vi var jævli kule. men nå som det har gått noen år siden den gang har jeg heller gått over til snus. det er ikke akuratt helsekost det heller, men det er i det minste 90% mindre helseskadelig enn røyk(vitenskapelig bevist!!). men syns ikke det er kult det heller. blir avhengi av det :/

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke røyking er så særlig kult nei. Koster mye, og fører bare med seg masse dritt. Det jeg syns er verst er vel egentlig at det er så mange som er avhengige. Å bli avhengig av noe, uansett hva det er, er noe jeg ikke håper jeg blir. Det er det som får meg til å ikke digge røykere så mye. Da har jeg mer respekt for dem som tar seg en sigar med ugjevne mellomrom, enn dem som har mistet kontrollen over seg selv.

Lenke til kommentar
Bare svake mennesker lar seg friste av røyk og narkotika...

 

Når du kommer opp med en slik påstand, sier det seg selv at folk kommer til å reagere på ulike måter. Folk har jo forskjellig syn på hva "svake mennesker" er, så det er vel en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

"Pentumsmart" og likesinnede kan bare gå og legge seg. Bare tullinger har behov for å komme med slike påstander som han gjorde. Diskusjonen gikk ut på om røyking er kult eller ikke, ikke hva slags type mennesker som er "svake" og slikt piss.

 

Andre som ikke kan dy seg for å komme med slike påstander, oppfordres herved til å opprette sin egen trolletråd. Der kan dere diskutere hvem som er "svake mennesker". Som jeg har sagt tidligere: Jeg synes mennesker som påstar slikt er de svakeste; det er jeg i min fulle rett til å synes. De er feige, usikre og har dermed behov for å trekke andre ned i sin egen søle.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar

Røyking er skikkelig kult, men du blir ikke kul av å røyke av den grunn.

 

Øh, nei? En person som føler seg presset til å røyke fordi "alle" gjør det eller fordi den personen "tror det er kult" er i følge meg en svak person. Det er min mening.

 

"lenger ut på jordet med", okeeeey.

De eneste som røyker fordi alle andre gjør det er fjortissene. Det fins masse grunner til å røyke.

Lenke til kommentar
Bare svake mennesker lar seg friste av røyk og narkotika...

Dummeste jeg har hørt, man kan si det samme om alt annet usunt. Alle som spiser godteri, drikker alkohol, alle feite etc er vel da også svake mennesker? Jeg røyker ikke så mye, men driver med litt dop. Jeg kan ikke si at jeg angrer på at jeg begynte, og jeg begynte ihvertfall ikke fordi det var kult. Jeg holder det mest mulig skjult for de fleste vennene mine nettopp pga propaganda fulle huer som ditt. Nei kall meg gjerne for svak, men i mine øyne er de som ikke tørr eksprementere litt bare kjedelige. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

HATER de som tjener seg søkkrike på andres avhengighet. Kjenner flere som er avhengige per dags dato, de blir ikke akkurat i bedre form.

 

Jaja, røyking gir iallefall ikke voldelige foreldre slik som visse andre stoff/vesker. Vil heller ha en forelder som er tobakksavhengig enn narkoman/alkoholiker. Kommer så mye drit ut av de folka som er misbrukere.

 

Så lenge jeg slipper å få røyk i lungene, skal røykere få røyke så mye dem vil.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...