Gå til innhold

Røyking - er det på vei ut for godt?


Røyking - kultur eller ukultur?  

276 stemmer

  1. 1. Er røyking kult?

    • Ja, det er kult uansett hvem som røyker.
      15
    • Ja, det er kult. Men bare når hippe, trendy og kule mennesker gjør det.
      11
    • Ja, men bare på film/TV.
      19
    • Nei. Men festrøyking er greit.
      63
    • Nei Røyking er teit.
      168


Anbefalte innlegg

La oss få noe helt på det rene:

 

Å begynne å røyke da man er 13-14 er bare idiotisk. Å prøve å bli avhengig, det er faktisk teit. Da er man dum.

 

Likevel synes jeg det er idiotisk å plukke på folk som allerede er avhengige. Å si at røyking er teit er å teppebombe langt flere folk enn strengt tatt nødvendig.

 

Jeg kan ikke helt se hva som er så «teit» ved å allerede være avhengig, eller å røyke en gang i blandt for nytelsens skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å si at røyking er kult blir bare dumt for meg.

Selv røyker jeg daglig men kan gå perioder uten å røyke.

Synet mitt på røyking er at man må veie gleden opp mot risikoen, selv så koser jeg glugg i hjel når jeg kan rulle meg en rød 3 ved et lite tjern en sommermorgen med fiskestangen og kaffe koppen.

 

Føler at dette er som et personlig valg man må ta, men når jeg ser utsagn fra han pentumsmart som sier at vi er svake mennesker, da lurer jeg litt på en ting, hva mener du faktisk med dette?

Ja, jeg har lagd meg et behov som koster mye penger og som har en risiko for helsen men det er mitt valg, ikke ditt.

Greit at du har en mor som røyker og ikke tar hensyn men da må du ta det opp med henne, ikke døm alle som røyker.

Er jeg på ferie med min søster som har barn eller min mor og far som har sluttet å røyke, så røyker faktisk ikke jeg heller av hensyn til dem.

Men jeg setter veldig pris på den røyken jeg kan ta til kaffekoppen om morningen på terrassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...