Gå til innhold

Hvilke Linux-distroer bruker du?


NB. Les første innlegg i tråden før du stemmer.  

236 stemmer

  1. 1. Hvilke Linux-distroer bruker du?

    • Ubuntu
      159
    • Arch
      48
    • Debian
      37
    • Fedora
      29
    • Mint
      27
    • Kubuntu
      26
    • Xubuntu
      19
    • Gentoo
      13
    • openSUSE
      11
    • Slackware
      10
    • Puppy
      9
    • Red Hat
      7
    • FreeBSD
      6
    • Damn Small
      7
    • Mandriva
      5
    • CentOS
      5
    • Crunchbang
      6
    • Knoppix
      6
    • MythBuntu
      4
    • Moblin
      3
    • Tiny Core
      2
    • Dracolinux
      2
    • Ubuntu Studio
      3
    • PCLinuxOS
      2
    • Xandros
      1
    • Vector
      1
    • Linpus
      1
    • PC-BSD
      1
    • Dreamlinux
      1
    • Zenwalk
      1
    • Slitaz
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det en avstemning her på forumet om hvilket språk folk har som standard i operativsystemet sitt? Jeg spekulerer i om de fleste som har krysset av for ubuntu / kubuntu bruker engelsk og ikke norsk (og unngår dermed de pinlige launchpad oversettelsene...)

 

Jeg bruker norsk Gnome/XFCE. Enig med deg at langt i fra alle oversettelsene er like heldige. Noen som kunne vært interessert i å danne en liten arbeidsgruppe som jobber med norske oversettelser? Et av de største problemene med sånn lappeteppe-oversettelse som det fort blir på launchpad er at det ikke finnes noen retningslinjer for hvilke ord, formuleringer etc som skal brukes. Å få snekret sammen et dokument som gir visse retningslinjer hadde vært et flott steg på veien og et fint verktøy for de som er interessert i å bidra til bedre oversettelser.

Lenke til kommentar
Jeg bruker norsk Gnome/XFCE. Enig med deg at langt i fra alle oversettelsene er like heldige. Noen som kunne vært interessert i å danne en liten arbeidsgruppe som jobber med norske oversettelser? Et av de største problemene med sånn lappeteppe-oversettelse som det fort blir på launchpad er at det ikke finnes noen retningslinjer for hvilke ord, formuleringer etc som skal brukes. Å få snekret sammen et dokument som gir visse retningslinjer hadde vært et flott steg på veien og et fint verktøy for de som er interessert i å bidra til bedre oversettelser.
Det finnes allerede slike grupper (f.eks.: http://i18n.skolelinux.no/ ), men launchpad overkjører disse oversettelsene med sine egne... http://article.gmane.org/gmane.comp.intern....norwegian/5892 Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg startet vel seriøst med Mandrake ( nå Mandriva ), så prøvde jeg Kubuntu og så Ubuntu. Etter det har jeg distrohoppet ganske mye, men jeg kommer alltid tilbake til Ubuntu. Kjører også debian Lenny under Virtualbox og har brukt det som host til å bygge et Linux From Scratch-system.

Lenke til kommentar
Ja, og derfor var det også litt på grensen til at jeg overhodet gadd å nevne det. Men det var tatt med en del andre Ubuntu-derivater på listen også, så.

 

I så fall ville jeg heller inkludert Easy Peasy som er en slags "Linux Mint" for netbooks. Er det virkelig ingen som har stemt her som bruker Easy Peasy?

Lenke til kommentar

Hva med å bare la det stå som det står, og så "gir vi ut" en renvasket versjon når stemmene begynner å avta. Litt ala det Simen gir oss fra tid til annen. Da slår vi sammen distroer og regner på statistikken. Får det ned til store 8-9 distroer f.eks.

Lenke til kommentar

Jeg har ryddet litt nå. Ca 10 distroer med 0 stemmer er fjernet. Resten er sortert på antall stemmer hittil.

 

Hvis det er noen som savner en distro de vil stemme på så må de fortsatt bare si i fra i tråden eller sende en PM før man stemmer, slik at jeg får lagt den til.

Lenke til kommentar
I så fall ville jeg heller inkludert Easy Peasy som er en slags "Linux Mint" for netbooks. Er det virkelig ingen som har stemt her som bruker Easy Peasy?

Den tenkte jeg også på å nevne, men det var UNR jeg ville stemme på i tillegg til Ubuntu, så. Oh well, da ble det allikevel én stemme, til sistnevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...