Gå til innhold

Bakoverkompatibilitet på alle PS3-er? (PS2/PS3)


Anbefalte innlegg

Samme her, tenker også litt på prisen på 4000kroner (med et spill) men mest på at det er så veldig få gode titler til PS3.

 

PS3 koster bare 3000kr. Og det begynner å bli mange gode spill nå :)

 

Syns uansett at det er bra hvis PS3 får tilbake BC. Jeg er glad for at jeg har PS3 60gb, for det er mange gode PS2-spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv din kommentar....

 

vel, det er akkurat det jeg har ventet på.. Sitter her med en masse spill til PS2.

 

Så ikke noe grunn til å kjøpe PS3 uten at jeg får brukt de gamle spillene på PS3 også.., for ellers er det jo det samme hvilken konsoll en velger.

 

Men nå blir det nok en PS3 på meg, og det er hyggelig at Sony har forstått det!! :whistle:

Lenke til kommentar
@ATWindsor: Det er vel ikke helt det samme å spille konsollspill på en liten LCD skjerm kontra en stor 42"++ ? ;-)

 

I disse dager kan man jo koble til LCD til konsoll eller TV til PC helt fint, og dermed velge det som passer en best. Forøvrig dekker gjerne en PC-skjerm større del av synsfeltet enn en TV.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå spørs det om det om de bare sørger for at ingen andre kan gjøre det om en cell er innblandet og ikke nødvendigvis at de vil gjøre det.

 

De deler sikkert ikke emulatoren sin, men PS2-emulatorer til PC begynner å bli ganske bra, er nok ikke lenge før de er brukbare nok (for meg) til å pensjonere PS2en.

 

AtW

Lenke til kommentar

Når Sony fjernet PS2 chippen:

 

Whine whine whine, dårlig gjort av Sony, glad jeg solgte PS3en min

 

Når Sony nå tenker "Hm, kanskje vi burde gjøre noe med det?" og gir PS3 støtte for PS2:

 

Whine whine whine, tull tull tull, glad jeg solgte PS3en min.

 

konklusjon: There's no pleasing you is it?

 

Jeg synes dette er positivt, viser at Sony tar sine kunder på alvor og hører litt hva de har å si. At de bruker penger og resurser for å utvikle dette for PS3 er jo bare positivt. Om du har en PS3 men ikke hadde en PS2 får du da tilgang til et enormt bra utvalg av perler som Ico, God of War 1 og 2, GT4 og Shadow of the Colossus for å nevne noen ytterst få.

 

Slutt nå å se alt som Sony gjør som galt, det er ikke noe galt i dette, det er kun positivt. Om du ikke ser hva som er positivt rundt dette må du klatre ut av rævva til Microsoft/Nintendo, vaske nesen fri for Fanboy germs og lukt på blomstene på nytt. Kan være verd det.

Lenke til kommentar

Får håpe en eventuell ny PS2-emulering blir litt mer forseggjort enn den vi så på 60GB-utgaven av PS3 her i Europa da. Den europeiske bakoverkompabiliteten var som kjent ganske dårlig sammenliknet med den de fikk i USA fra starten av, og resultatet var at en del av PS2-spillene ikke fungerte som de skulle.

 

Og selvsagt gjalt dette flere av spillene jeg hadde tenkt å spille, dermed hadde jeg ikke noe annet valg enn å kjøpe en PS2 i tillegg til PS3 for å få PS2-spillene mine til å fungere uansett. :roll:

 

Får derfor håpe de gjør en bedre jobb med emuleringen denne gangen, hvis ikke må jeg nok beholde PS2en min en stund til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Blir det en fullverdig emulering skal jeg kjøpe en men den må være slim og ikke se ut som grillen min ute hehe

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Når Sony fjernet PS2 chippen:

 

Whine whine whine, dårlig gjort av Sony, glad jeg solgte PS3en min

 

Når Sony nå tenker "Hm, kanskje vi burde gjøre noe med det?" og gir PS3 støtte for PS2:

 

Whine whine whine, tull tull tull, glad jeg solgte PS3en min.

 

(...)

Om du ikke ser hva som er positivt rundt dette må du klatre ut av rævva til Microsoft/Nintendo, vaske nesen fri for Fanboy germs og lukt på blomstene på nytt.

 

Navngi andre som du vil bli navngitt selv.

 

Jeg har ikke en Xbox, jeg har ikke en Wii, og Sony har ikke gitt deg bakoverkompatibilitet til PS2 spill. De annonserte/skrøyt av/lovet bakoverkompatibilitet, de leverte det en kort liten stund, og så fjernet de det. Om noen sa whine whine fordi maskina deres likevel viste seg å ikke være bakoverkompatibel, var det helt fortjent. Men du tålte ikke å høre sånn kritikk?

 

Og nå... Nå har de IKKE kommet tilbake med bakoverkompabilitet. Det eneste de har gjort er å forsøke å skaffe seg en patent som forhindrer andre fra å lage det.

 

Dersom du synes det er positivt at kun Sony kan jobbe med slik emuleringsprogramvare, er det jammen meg en fanboy i diskusjonen her, ja.

 

Jeg håper for alle PS3-eiere at Sony kommer med bakoverkompatibilitet til konsollene deres snart... Men det er ikke det Sony har gjort her. Her har de forhindret andre fra å levere det.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Mange har letet etter feil rundt PS3 fra dag 1. Først var det prisen, så var det støtten for PS2 spill, så var det rumble i kontrollen, så var det prisen igjen. Det er med PS3 hele tiden en eller annen feil og det blir syt uansett hva sony gjør.

 

Hvorfor skulle andre jobbe med emuleringsprogramvare for PS2 spill? Det er Sony som sitter med rettighetene uansett, det er deres konsoll, hvem andre skulle da sette seg ned og jobbe med dette?

 

Om du tror andre aktører kan sette seg ned å jobbe med dette uanmeldt må du tro om igjen, Sony har alle rettighetene så det kan faktisk gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Mange har letet etter feil rundt PS3 fra dag 1. Først var det prisen, så var det støtten for PS2 spill, så var det rumble i kontrollen, så var det prisen igjen. Det er med PS3 hele tiden en eller annen feil og det blir syt uansett hva sony gjør.

 

Hvorfor skulle andre jobbe med emuleringsprogramvare for PS2 spill? Det er Sony som sitter med rettighetene uansett, det er deres konsoll, hvem andre skulle da sette seg ned og jobbe med dette?

 

Om du tror andre aktører kan sette seg ned å jobbe med dette uanmeldt må du tro om igjen, Sony har alle rettighetene så det kan faktisk gjøre det samme.

 

Det er jo allerede andre som jobber med emulering, helt frivillig, og gratis.

 

Alle konsoller har feil eller mangler, forksjellige folk vektlegger forskjellige ting, og det kommer klager på alle konsollene, og endel ser ikke noen feil i det hele tatt med "sin" konsoll. Slik vil det alltid være, føler ikke Sony er noe vesentlig mer utsatt for dette enn andre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Like fult om implementeringen skal finne sted i en PS3 må dette via Sony, at Sony patenterer dette ødelegger like fult ikke at andre aktører kan jobbe med det, de trenger bare snakke med Sony.

 

Sjangsen er like fult at Sony ville sagt nei til andre aktører for å få dette implementert i PS3en.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...