Gå til innhold

Bakoverkompatibilitet på alle PS3-er? (PS2/PS3)


Anbefalte innlegg

Artikkelen er litt misvisende. Det er forsåvidt sant at visse PS3 maskiner hadde PS2 maskinvaren inne i seg, men det var kun de første maskinene i Japan og USA. Her i Europa har alltid PS2 spill avspilt på en PS3 kjørt via emulering.

 

Grunnen til at de også droppet denne emuleringen er vel litt uklar, men det var nok mye pga. mange spill ikke funket. Det var også en god del penger i å selge PS2 maskiner. Hvorfor gi forbrukeren muligheten til å kjøpe én maskin når man kan tvinge dem til å kjøpe to?

 

Siden Sony allerede har en gammel PS2 emulator må nesten dette være en ny og bedre emulator.

Endret av fanzypanzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Artikkelen er litt misvisende. Det er forsåvidt sant at visse PS3 maskiner hadde PS2 maskinvaren inne i seg, men det var kun de første maskinene i Japan og USA. Her i Europa har alltid PS2 spill avspilt på en PS3 kjørt via emulering.

 

Grunnen til at de også droppet denne emuleringen er vel litt uklar, men det var nok mye pga. mange spill ikke funket. Det var også en god del penger i å selge PS2 maskiner. Hvorfor gi forbrukeren muligheten til å kjøpe én maskin når man kan tvinge dem til å kjøpe to?

 

Siden Sony allerede har en gammel PS2 emulator må nesten dette være en ny og bedre emulator.

 

Satt å tenkte på dette faktisk. Og det stemmer helt å holdent. PS3 60GB har aldri hatt emotion engine. Kun den første 80GB versjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Så vidt jeg husker var det vel bare delvis emulering i de europeiske ps3-maskinene, da de fjernet Emoton Engine, men beholdt gpu-en til ps2, Graphics Synthesizer. Da de til slutt fjernet denne ble det også slutt på bakoverkompatibiliteten.

Lenke til kommentar
Artikkelen er litt misvisende. Det er forsåvidt sant at visse PS3 maskiner hadde PS2 maskinvaren inne i seg, men det var kun de første maskinene i Japan og USA. Her i Europa har alltid PS2 spill avspilt på en PS3 kjørt via emulering.

 

Grunnen til at de også droppet denne emuleringen er vel litt uklar, men det var nok mye pga. mange spill ikke funket. Det var også en god del penger i å selge PS2 maskiner. Hvorfor gi forbrukeren muligheten til å kjøpe én maskin når man kan tvinge dem til å kjøpe to?

 

Siden Sony allerede har en gammel PS2 emulator må nesten dette være en ny og bedre emulator.

 

Godt du fortsetter misvisingen. Nei, Camrot har fortstått det rett.

 

60 GB som ble lansert i Japan og USA ved launch kjørte ps2 spill gjennom EE og GS chippene på hovedkortet. Senere ved launch i europa ble EE chippen fjernet og emulering gjort i sw. GS chippen som EDRAM'en var fremdeles tilstedet og ble først tatt bort når Sony bestemte seg for å fjerne ps2 støtten helt. Og etter det jeg forstå er det emuleringen av GS chippen samt null EDRAM som er problematisk å få til.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Når Sony fjernet PS2 chippen:

 

Whine whine whine, dårlig gjort av Sony, glad jeg solgte PS3en min

 

Når Sony nå tenker "Hm, kanskje vi burde gjøre noe med det?" og gir PS3 støtte for PS2:

 

Whine whine whine, tull tull tull, glad jeg solgte PS3en min.

 

(...)

Om du ikke ser hva som er positivt rundt dette må du klatre ut av rævva til Microsoft/Nintendo, vaske nesen fri for Fanboy germs og lukt på blomstene på nytt.

 

Navngi andre som du vil bli navngitt selv.

 

Jeg har ikke en Xbox, jeg har ikke en Wii, og Sony har ikke gitt deg bakoverkompatibilitet til PS2 spill. De annonserte/skrøyt av/lovet bakoverkompatibilitet, de leverte det en kort liten stund, og så fjernet de det. Om noen sa whine whine fordi maskina deres likevel viste seg å ikke være bakoverkompatibel, var det helt fortjent. Men du tålte ikke å høre sånn kritikk?

 

Og nå... Nå har de IKKE kommet tilbake med bakoverkompabilitet. Det eneste de har gjort er å forsøke å skaffe seg en patent som forhindrer andre fra å lage det.

 

Dersom du synes det er positivt at kun Sony kan jobbe med slik emuleringsprogramvare, er det jammen meg en fanboy i diskusjonen her, ja.

 

Jeg håper for alle PS3-eiere at Sony kommer med bakoverkompatibilitet til konsollene deres snart... Men det er ikke det Sony har gjort her. Her har de forhindret andre fra å levere det.

 

Da må du virkelig være sinna på stort sett alle selskaper i verden, samt hele patent systemet. For det eneste de gjør er jo å forhindre andre å lage det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...