Gå til innhold

Komplett, hvor lang leveringstid?


Anbefalte innlegg

sykt... avbestilte pr.mail , men bestillingen min står fortsatt åpen, det har den gjort siden fredag .. herregud, komplett har tatt fellesferie ser det ut som..

og du som bestilte noe og fikk det levert dagen etter.. skulle gjerne sett pakkesporingsnummeret ditt, da kunne jeg brukt det som et bevis på at de har tabba seg ut med min ordre..,

 

og NEI , du får ikke pc'en din denne uka.. tror nesten ikke du får pc'en din neste uke heller

 

Jeg valgte dessverre brev uten sporing for billigere frakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På tlf sa komplett at de jobbet på lørdag men ikke posten.

Dvs på mandag morgen står mye pakket og klart selv om det er bestillt på fredag ettermiddag.

Tipper det er sommermodus ja, jeg fikk nettopp 2 skjermkort som var feil, har sendt returmail, men venter fortsatt på returnummeret.

Tar flere dager å få et nummer som burde ha tatt dem 1 min.

Akkuratt nå kan jeg ikke ringe dem en gang, ingen svarer og pågangen er stor.

 

 

Jeg ringte dem akkurat nå. Og du hadde rett, sinnsykt masse som skal bli sendt på mandag morgen (idag). Min nye pc kommer også, hipp hurra! :new_woot:

Lenke til kommentar

Altså, til War;

 

Jeg jobber som it-konsulent og har skrudd på pcer i sikkert ti år. Hvorfor kjøper jeg en ferdigbygget PC fra komplett spør du? Fordi jeg er lat, og fordi jeg har råd til det, og mest av alt fordi garantien gjør at jeg faktisk bare ringer dem og sier at "Oh, denne delen er ødelagt så jeg sender den inn til dere, sender dere en ny?". Så for meg som på generell basis er drittlei av å sitte å skru på maskiner, så er det win win. Ja, det blir noen daler ekstra, men det synes jeg det er verdt rett og slett. Hm, det med å være lat er forøvrig den største grunnen når jeg tenker meg om.

 

Til han som maset om leveringen av pcen sin i begynnelsen; Som en annen påpekte, så bygde de 30 000 pcer i fjor. Og ett slikt prosjekt tar litt tid. Ikke fordi det er tidkrevende å sette sammen en PC, eller innstallere OS på den, men fordi de skal teste at alt virker. Så de bygger pcen, innstallerer OS (Selv om du har bestilt uten), og tester at alt fungerer som det skal. Om det kjøres noen load-tester o.l på dem vet jeg ikke, men man skal ikke se vekk i fra det. I noen perioder av året er det også ekstra mye trafikk der, og kanskje litt mindre folk på jobb. Tiden rundt feriepenger, og juletider er vel slike perioder hvor ting kan ta litt lengre tid.

 

Som en annen påpekte, så har det fint lite å si om du bor tre timer unna siden postgangen vel følger sine ruter uansett, og sendes til diverse distrubusjonssenter rundt forbi uavhengig.

 

Så, smør deg med litt tålmodighet, så går det nok bra. Seint denne uken, eller tidlig neste uke tipper jeg du har den. Såfremt alt var på lager.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

ikkje bare komplett som e treige .. bestilte med noen pc deler på multicom 1.7, bestillingen står til behandling enda..

neste gang skal alt bestilles hos pixmania, der har de brukt mellom 4-6 dager fra bestillingsdato til ankomst på postkontoret,

bestilte derfra 4 ganger forrige mnd. og dette er service, iallefall når det kommer fra frankrike...

Lenke til kommentar
Det er nå forskjell på å bestille en PC, som må plukkes, monteres, innstalleres og testes, og å bestille bare en enkelt del....

det vet vi jo.. må nestne regne med 10-14 dager på en pc, men deler som bare skal plukkes og sendes burde blitt sendt dagen etter bestilling

Lenke til kommentar

Hah, komplett er best!

 

Alle delene var på lager 1 juli, så får jeg pc'en imorgen.

Det tokk dem bare ÉN uke på å plukke alle delene, og så bygge den fra bunn av, så for å teste hele pc'en, og installere OS så for å se om komponentene funker og kjører fint.

så får å gi den til posten, og så må de levere den.

 

Vanvittig bra service av komplett

Lenke til kommentar

"...men deler som bare skal plukkes og sendes burde blitt sendt dagen etter bestilling "

--------------------------------------------------

Jada,for det er bare deg som har bestillt deler,og alle på Komplett sitter klare til å sprette igang med en gang du vil ha varer.

 

Ærlig talt,hvor mange varer tror du Komplett sender hver dag ?Alle varer plukkes raskest mulig,men med stor pågang blir det kø,så enkelt er det.Derfor det er kø i kassa på butikken også..Virker ikke som du har mye erfaring fra arbeidslivet.

Lenke til kommentar

når de klarer å plukke og sende varer samme dag når du huker av at du betaler 1000kr ekstra for å få dem dagen .... men for oss som ikke har så mye penger må vente 5-6 dager før det blir sendt..

 

har nok erfaring fra arbeidslivet.. er kokk, så vet alt om hva stor pågang er for noe , og hva som skjer rundt enn når det er stor pågang..

 

men litt må enn kunne forvente ,

jeg sitter fortsatt å vender på multicom på den 8. dagen, og ALLE varene er på lager ifl. nettet..

Endret av toazty
Lenke til kommentar
når de klarer å plukke og sende varer samme dag når du huker av at du betaler 1000kr ekstra for å få dem dagen .... men for oss som ikke har så mye penger må vente 5-6 dager før det blir sendt..

 

har nok erfaring fra arbeidslivet.. er kokk, så vet alt om hva stor pågang er for noe , og hva som skjer rundt enn når det er stor pågang..

 

men litt må enn kunne forvente ,

jeg sitter fortsatt å vender på multicom på den 8. dagen, og ALLE varene er på lager ifl. nettet..

Man betaler ikke noe for at varene skal sendes samme dag eller neste dag hos Komplett, alle mine ordere har blitt sendt dagen de ble bestilt eller dagen etter.

Det du påstår her er reint bullshit! Multicom har forsåvidt ikke eget lager, de henter varer fra diverse grosister rundt omkring.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
når de klarer å plukke og sende varer samme dag når du huker av at du betaler 1000kr ekstra for å få dem dagen .... men for oss som ikke har så mye penger må vente 5-6 dager før det blir sendt..

 

har nok erfaring fra arbeidslivet.. er kokk, så vet alt om hva stor pågang er for noe , og hva som skjer rundt enn når det er stor pågang..

 

men litt må enn kunne forvente ,

jeg sitter fortsatt å vender på multicom på den 8. dagen, og ALLE varene er på lager ifl. nettet..

Man betaler ikke noe for at varene skal sendes samme dag eller neste dag hos Komplett, alle mine ordere har blitt sendt dagen de ble bestilt eller dagen etter.

Det du påstår her er reint bullshit! Multicom har forsåvidt ikke eget lager, de henter varer fra diverse grosister rundt omkring.

 

~ Mortis360

Mulig det er et Norek tilbud. At man kan få et bud til å plukke det opp? Aldri sett det der for vanlige kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...