Gå til innhold

DVIX til DVD ???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har du dvdbrenner? da burde det gå å kjøre fila gjennom et dvd brenningsprogram eller no.. eller så kan du strekke en supervideo kabel fra supervideoutgangen på dataen (hvis du har en) og bort til tven. samme gjøres med lyd. så er det bare å dra bilde over på tven og titte.

Lenke til kommentar

følgte det ikke med noe program med dvd brenneren? kan jo eventuelt brenne som videocd, men det gir dårlig kvalitet. har ikke dvdbrenner selv, så jeg er ikke helt sikker på programmer, men sjekk denne linken:

 

www.digital-digest.com.

 

trykk på dvd-r eller dvd, så finner du programmer og sånt.

Lenke til kommentar

For å konvertere DIVX og/eller XVID til VCD/SVCD eller DVD så kan du bruke programmet VirtualDUB til å ekstrakte lydsporet til WAV - deretter bruker du f.eks programmet TMPEGenc - velger hva slags sluttprodukt du vil ha - og etter noen timer, så sitter du med en MPEG/MPEG2-fil som kan brennes til ønsket format. Det bør vel legges til at å konvertere DIVX/XVID, det er en prosess som inneholder mange fallgruver, og som ofte resulterer i dårlig synk på lyd/bilde. Litt kunnskap er nok nødvendig, og da finnes det mange gode websider man kan droppe innom. Som med alt annet på PC, så kommer det ikke gratis. Der finnes liksom ikke et "superprogram" som fikser hele prosessen, beklageligvis :)

 

Men, når det er sagt, så er det altså mulig å konvertere slike filer - jeg har gått løs på DIVX/XVID-samlinga mi nå, og har vel konvertert sånn ca 150 filmer allered. Jeg konverterer til SVCD, da det er kompatibelt med alt som finnes av spillere både hos meg selv og i resten av familien. Ting tar tid. Jeg bruker TMPEGenc - og gjør unna en vanlig DIVX-film på mellom 2-3 timer. Jeg bruker hovedsakelig en overklokket P4 2,5 - den tusler som en 2,9 - likevel tar det altså såpass lang tid. Og det er jo bare selve konverteringen. Før jeg kan starte den, så bruker jeg litt tid på å ekstrakte lydfilen til WAV - og etterpå skal jo MPEG/MPEG-2 filen av og til splittes, og til slutt brennes. Så jo, jeg syns at alt i alt går det med mye tid. Men jeg er glad i film, så dette plager meg ikke så mye - mesteparten av arbeidet gjøres jo på natta av maskinen min, når jeg ligger og sover. Jeg klargjør gjerne 5-6 filmer på denne måten, og kjører ei økt slik at alle disse er ferdige før jeg går i gang med å brenne dem.

 

Noen som vil utveksle erfaringer eller simpelthen vil kvitte seg med frustrasjoner i sammenheng med temaet her - hadde vært interessant med mer av slike ting her på forumet ;) Tror det er av interesse for flere, med tanke på hvor mange som laster ned film fra nettet .....

Lenke til kommentar

og om det ikke ble sagt ovenfor, konvertering til DVD er bare tull..

Kvaliteten blir ikke bedre, du trenger dyrt utstyr, det tar laaang tid..

Sjekk om spilleren din støtter VCD/SVCD/XVCD/XSVCD.. Lettere å lage og baserer seg på CD ikke DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...