Gå til innhold

Iphone skades lett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Safirglass, som er det beste man får til klokker, burde gjøre sitt inntog i mobilverdenen. Prisene ville selvsagt hoppet litt, men det ville ikke skadet noen.

 

One application of synthetic sapphire is sapphire glass. Sapphire is not only highly transparent to wavelengths of light between 170 nm to 5.3 μm (the human eye can discern wavelengths from around 400 nm to 700 nm), but it is also five times stronger than glass and ranks a 9 on the Mohs Scale, although it is also more brittle.
Lenke til kommentar
De klarer da lage glass som preller av kuleskudd, så tviler på at det ikke er mulig og lage glasset på iphone mere solid.. men sikkert ikke til samme prisen. :)

 

Kuleskuddene preller slett ikke av som av f.eks Supermann. Glasset knuser, men en lexanfilm holder det sammen, og det knuste glasset sprer energien så kulen ikke går igjennom.

 

Det er vanlig herdet glass, likt det som faktisk brukes i skjermen på iPhone.

 

Personlig syns jeg iPhone tåler ganske mye skal en dømme av

.

 

Selvsagt kan det meste ødelegges om man er uheldig. Skjermen på Nokia 5310'n min knuste av et fall på 20cm og rett i kneet mitt da mobilholderen ikke gikk i lås.

 

Mister man en telefon med glasskjerm med skjermen først og den treffer en skarp sten skal det ikke mye til. Se på nødhammere som er ment å knuse glass, de er spisse.

 

En annen faktor er kundenes faktiske ærlighet. Det er veldig lettvint å påstå at den "bare datt ned fra et bord da den vibrerte" fremfor å innrømme at man faktisk mistet den. Menneskets natur er litt sånn ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lekte meg litt med en vannskadet iPod touch:

 

5 fall fra 1,5 meter: Ingen knust skjerm.

Kastet 3 meter opp i luften over betonggulv 3 ganger: Ingen knust skjerm

Droppet skrujern på ca. 400 gram fra 1,5 meters høyde med skaftet først mot skjermen 3 ganger: Ingen knust skjerm.

Slo skaftet på skrujernet mot skjermen med full kraft 5 ganger: Ingen knust skjerm.

Droppet skrujernet mot skjermen fra 1,5 meters høyde med spissen først: Lite hakk i skjermen.

Droppet skrujernet mot skjermen fra samme høyde, og denne gang traff spissen av skrujernet helt i kanten på skjermen: Knust skjerm :)

 

Alt i alt vil jeg påstå at den tåler en god del, men er utsatt for skader ved støt mot kantene av skjermen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå skal det sies at samme rapport sammenliknet iPhone med BlackBerry og Treo med hhv 50% og 100% større feilrate!! Go iPhone...

Min første Apple-dings blir 3GS når jeg får den. Lever i trua om bedre batterikapasitet enn det jeg blir forespeilet av brukerne og en mer praktisk telefon jobbmessig og privat enn k610i'en :D

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...