Gå til innhold

Hvor blir det av Black and white 2? Ingen som prater om det?


Anbefalte innlegg

Hadde stor tro på dette spillet da jeg leste hypede previews, og ufortjente gode anmeldelser. Alt snakket om et svært lærevillig vesen, landskap og vesen som ta form etter oppførselen din, enkel og banebrytende styring, pluss lassevis av smådetaljer og noe å gjøre slik at du aldri ble lei.

 

På den første øya var det faktisk litt festlig, med masser av det blå rullene som inneholdt oppdrag. Dette var vel disse smådetaljene som ble lovet, og holdt meg fanget slik at jeg ikke tenkte på at resten av det jeg hadde forventet meg slettes ikke var der. Dette oppdaget jeg først på den andre øya, hvor alvoret virkelig begynte. Ikke like mange blå scrolls eller ting å gjøre. Ikke så mye av moroa jeg ventet hadde kommet med, og nå gikk mesteparten av tida med på å fore de beende i tempelet og resten av landbybyggerne med mat, slik at jeg ville få nok troende til å utføre noen mirakler så jeg kunne ta over en ny by.

 

Dette var dritkjedelig. Mens jeg skaffet mat og bygget hus måtte jeg hele tiden passe på at den dumme kua ikke dreit seg ut, noe den gjorde hele tiden. Her var det ikke snakk om å lære. Slo jeg den etter at den gjorde noe dumt sto den bare og glodde, og stakk hjem for å hvile. Så måtte jeg mate den, for å ta mat selv kom visst ikke på tale, selv etter et utall forsøk på å lære den det. Hele kjæledyrdelen var mislykket etter min mening.

 

Med de fleste lovte nyskapningene i vasken var det ikke mye å hente i Black & White. Etter å ha stagnert helt på tredje øy ga jeg opp hele sulamitten. Jeg ser at Lionhead skal droppe en del av dette tamme gameplayet i oppfølgeren, fokusere mer på krigføring og mindre på opplæring av kjæledyret/vesenet. Om de greier å få med detaljene i toeren som de ikke fikk med i originalen tror jeg dette kan bli bra. Jeg tar det de lover med en klype salt denne gangen, men jeg skal så absolutt ikke avvise det. Lionhead har helt klart potensialet til å gjøre dette til noe stort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan går det ann å si at BW var et dårlig spill. Et av de beste spillene noen sinne... på lik linje med storheter som Starcraft og Half Life. Dere som sier at spillet var "døllt" og "kjedelig" har tydeligvis ikke forstått noe av storslagenheten. Man måtte være rask på tastene og musa hvis man skulle klare å kontrollere dyret, som var det beste med hele spillet, og landsbyene dine. Det hele handlet om såkalt micro-management. På grafikken var det ingenting å si, langt over standard. For å si det kort: Spillet var ikke bare nyskapende, men også rett og slett genialt.

 

Et lite avsnitt om dyret: Dere som sier at dere ikke klarte å lære opp dyret har tydeligvis ikke skjønt at det krever trening. Stikke ut på internett og finne tips, snakke i diverse forumer hadde kanskje gjort seg noe. Man får ikke et perfekt dyr på første forsøk, personlig brukte jeg 6-7 forsøk før dyret mitt ble bra. La oss ta mateksempelet: Dyret ditt lærer enkelt og ta seg mat, bare den har lært å bruke farms og village store. Sjekk i tempelet ditt (den store bygningen som enten er rød eller hvit, kommer ann på om du er slem eller snill) om dyret ditt har lært disse tingene.

 

Lionhead Std. og Peter Molyneux (de som lager BW2) regner med at spillet vil komme ut i løpet av Våren 2004. Dette kan virke som en evighet, men tenk hvor bra spillet kommer til å bli.

 

Og til alle tvilere; sett dere ned med BW, spill det litt og bli forbløffet.

 

- Hilsen en evig BW-fan.

Lenke til kommentar

Leste i ett eller annet PC blad at B & W var det spillet som i deres redaksjon hadde gått raskest fra topp til bånn. Den første uka spilte alle det mens et par uker senere var absolutt alle gått skikkelig lei.

 

Jeg selv fikk også den følelsen: Det ga et solid førsteinntrykk, men når den førte begeistringen hadde lagt begynte det rett og seltt bare å bli irriterende!

Fikk bannet meg gjennom hele spillet i ren trass, og er svært skeptisk til en toer...

 

Det blir hvertfall ikke noe "løp og kjøp" uten å ha hatt en skikkelig forhåndstest.

Lenke til kommentar

Spillet handler om tålmodighet... Hvis man ikke eier det kan man holde seg langt unna BW. prøv heller Doom, Duke Nukem eller Quake disse hjerneløse splatter spillene passer folk uten tålmodighet.

 

Jeg ble så betatt av spillet at jeg rett og slett ødela Cd'n. Spilte spillet ti timer i strekk (hadde hatt pc'n på i flere dager) og plutselig hørte jeg et smell fra cd-romen. Cd'n hadde sprengt pga overoppheting.

 

DET HANDLER OM TOLMODIGHET!!! :D

Lenke til kommentar

Ganske dårlig i eneren at dyret er så "dumt".

Og også som apollox sier at innbyggerne er så dumme.

 

Hvis de klarer å fikse noen mangler etc og legge til diverse småting som manglet/var feil i BW1, tror jeg dette blir et fantastisk spill.

 

Jeg gleder meg til å teste det :D

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker/vet var det eneste dyret ikke kunne lære var å bygge. Dette ble imidlertidig rette opp i "Creature Isle" (mini exp.). At dyret ditt ble så lite var et resultat av forbannelsen. Når du hadde kurert dyret ditt (hvis du har lastet ned patch 1.1/1.2) ville det returnere til vanlig størrelse.

 

Innbyggerne maser bare hvis de ikke har det godt. Hvis du legger et godt grunnlag, dvs bygger opp en del farms, setter de fleste (ikke barne) til å jobbe med noe, så har du lagt alt til rette for en god game. På denne måten ville du fått mer tid med dyret ditt (det er jo faktisk det spillet handler om) og det hadde ikke blitt dumt, snarere tvert imot. Det hadde blit stort, kunnet alle miraklene, banket opp alle andre creatures (unntatt venner) og gjort alt for deg, untatt å bygge, slik at du kunne slappet av og legge opp planer for å knuse fiendene dine (snakker nå om online- spilling.)

Lenke til kommentar

1. B&W skuffet meg også :-/ (og ja jeg liker slike spill, stragei)

2. NWN er god spill (jeg liker da og rpg)

3. Jeg kan syntes et fps spill er bra til tross for at jeg egentlig ikke liker em.

 

Og grunner til at BW var skuffende. Egentlig det meste som er nevnt over uten at jeg gider å gjenta det i detalj. MEn det ble for kjedelig i lengden, og ensrettet der man måtte prøve for mange ganger på nytt for klare det (eller få hjelp..).

Men ja jeg går med på at det var nytenkende og orgianlt, men det er ikke nok. B&W tror jeg er et av det beste eksemplene (jeg har sett) på en "hype"!

 

-Gaute

Lenke til kommentar

Black & White 2 er virker mye bedre.

Den har bedre grafikk, village folk har bedre personligheter og kan krige seg imellon og mot dyret ditt.

 

Nå tar det nok litt tid før det kommer, fordi de har hendene fulle med 'The Movies', som virker som et kongespill hvis de får til det de har planer om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...