Gå til innhold

Top 5 Games of All Time! =D


Anbefalte innlegg

Deilig med en liste hvor det er egne top 5 spill, og ikke "dine beste top 5 spill".

 

Fallout 3.

-Hadde verken store eller lave forventninger til dette spillet. Det tok meg mildt sagt med storm, og bortsett fra litt for mange bugs, så er spillet absolutt helt perfekt.

 

Super Mario Bros 3 (og serien forøvrig)

-Til tross for den teknologien dagens spill innehar, slutter aldri dette (disse) spillene å underholde i en enormt stor grad. Tidløst, fantastisk og ganske perfekt!

 

Donkey Kong Country (serien forøvrig)

-Samme som med Super Mario. Disse spillene nekter å dø ut, og det med god grunn.

 

Goldeneye N64

-Er det et spill som virkelig har lykkes i å bli "basert på en film/fortelling", så er det dette. Ikke nok med det, det har kanskje den mest berømte Split-screenen av alle FPS-spill. Spillet er så bra at ikke engang de største og beste adjektiver er verdige nok til å beskrive det.

 

Battlefield 2 Måtte ha med dette, da jeg har så enormt mange gode minner fra det. Var for mange bugs, noe som trekker det ned, men ellers var det et herlig spill. Stor variasjon i spillemåte, samt herlige baner og community for klanspill gjør at spillet alltid vil ha en plass i mitt spillhjerte. Åh, gamle esports.no... *savne savne* :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

1. Dragon Age Origins (PC)

Kan virke historieløst, men dette er det beste spillet jeg noen gang har spilt. Aldri før har jeg opplevd å starte opp et 50 timer++++ spill for tredje gang (og det vil garantert bli flere). Så utrolig mye å gjøre og utrolig mange måter å påvirke historien - som generelt er fantastisk. Videre herlige karakterer som man blir glad i. PC versjonen er betydelig bedre enn PS3/360 grunnet det strategiske kontrollsystemet i PC versjonen. I konsollversjonen blir det mest knappemosing.

 

2. World of Warcraft

Ødelegger livet til mange - og ikke uten grunn. Tidenes mest fantastiske spillverden, og det er ekstremt tilfredstillende å bygge opp en mektig figur som vinner respekt i denne.

 

3. Final Fantasy VII

Fantastisk historie og fantastiske karakterer. Varer veldig lenge, men lite gjenspillverdi. Håper på en remake da grafikken er ganske stygg. Karakterene ser forferdelig ut i historie-modus.

 

4. Metal Gear Solid 1 (PS1)

Kort spill, men for en opplevelse. Mektig historie, og de beste bossene i spillhistorien. Originalen er etter min mening bedre enn remaken på Gamecube hvor videoklippene var mye teitere.

 

5. The Secret of Monkey Island

Morsomste spill noen sinne. Teknisk er spillet ekstremt utdatert, men grafikken er likevel pen å se på og sjarmerende. Aldri vanskelig å se hva noe skal forestille.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

1. Legend of Zelda: Ocarina of Time (The one and only)

2. Final Fantasy X (Veit at mange er uenige)

3. Super Mario 64 (Kan være fordi det var det første spilet mitt)

4. Age of Empires 2: Age of Kings (Best strategy game ever)

5. World of Warcraft (Makan til heggemoni på RPG skal man lete lenge etter)

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

5: Company of Heroes.

Company of Heroes sprengte all forståelse jeg hadde for RTS. En helt ny måte å spille min favorittsjanger.

 

4: Diablo 2

OMG SO MANY HOURS WASTED

 

3: Splinter Cell Chaos Theory

Aner ikke hvorfor, men denne havner her likevel.

 

2: Half Life 2

I Half Life 2 forteller ikke spillet en historie, DU forteller historien.

1: World of Warcraft

Alle timene, alle minnene, alle opplevelsene, alle folka. Hver eneste time i dette spillet er verdt det, det er en helt fantastisk opplevelse.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar

5. Command & Conquer - Red Alert (PC - 1996)

Fantastisk moro med krig.

 

4. Super Metroid (SNES - 1994)

Fortsatt er det noe spesielt rundt atmosfæren i dette spillet.

 

3. Quake (PC - 1995)

Kanskje noe spesielt med å plassere Quake her, men alle utallige helger brukt på deathmatch med kamerater burde si noe.

 

2. Baldur's Gate II (PC - 1998)

Som en RPG-elsker kommer man ikke utenom dette spillet.

 

1. Final Fantasy VI (SNES - 1994)

Ingen over og ingen ved siden. Dette spillet ga meg min beste spillopplevelse noensinne.

Lenke til kommentar

1. Chrono Trigger

Tidsreiser, flott gameplay, knallbra historie. Min personlige favoritt.

 

2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Bortsett fra Water-temple (curse you!), så er det ikke noe jeg egentlig ikke liker ved dette spillet.

 

3. Star Wars: Knights of the old Republic

Tidenes beste Star Wars-spill etter min mening. Noe bugs, men du og du for en historie og gameplay.

 

4. Final Fantasy IX

Nei, jeg er ikke en av de som syns VII er best. IX er det FF-spillet jeg liker best, mest pga. middelalderaktig setting.

 

5. Neverwinter Nights

Spilte gjennom originalspillet og begge expansions med samme character og ble aldri lei. For mye bugs i Hordes of The Underdark var irriterende, men alt i alt er en jeg stor fan.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Dette er utrolig vanskelig, men ska prøve så godt jeg kan :p

 

5. Suikoden (drit fett spill)

 

4. Counter-Strike ( spilte dette ganske mye før)

 

3. Super Mario 64 (første spillet jeg fikk)

 

2. The Legend of Zelda - Ocarina of time (elsk<3)

post-217265-1277467438,881_thumb.jpg

 

 

1. Final Fantasy 7 og 9 (trenger jeg å nevne noe? <3)

post-217265-1277467484,2788_thumb.jpg

post-217265-1277467526,231_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Denne må jeg prøve på. Velger å rangere spillene etter underholdningsverdi, da det objektivt sett kan være vanskelig å rangere de 1-5.5) SimCity4. Elsker byplanlegging. Pokker heller, dette skal jeg installere når jeg kommer hjem fra jobb!4) Civilization 4 - Gud så mange timer jeg har kost meg med dette. Teller dager til neste i serien kommer3) BF2 var nevnt - jeg fører det på listen. Er fortsatt stor tilhenger av Battlefield-serien.2) Fallout - 100% ferdig. Det sier vel litt. Storkoste meg fra ende til annen. For et spill!1) FIFA 2010/FIFA2011. Slår disse sammen, da de er relativt like. Aldri brukt så mye tid på et spill. Er mest lagspill på nett det går i. Engasjerer stort, krever konsentrasjon og evnen til å ta raske valg, og mestringsfølelsen når man slår laget som er ranket som nr 1 i europa er stor :D

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har postet her før.

Uansett:

 

1. Trackmania

Helt fantastisk spill som er utrolig avhengighetsskapende online. Beste racing spill noensinne.

 

2. Modern Warfare 2

Skyt meg om du vil, men dette er det beste online-fps`et jeg har spilt.

 

3. Heroes of Might And Magic 3

Mange gode opplevelser fra barndommen.

 

4. Wolfenstein: Enemy Territory.

Første FPS som hektet meg online.

 

5. Uncharted 2

En single-player opplevelse ulikt noe annet.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Poster like gjerne hele topp 15 :)

 

01. - 2000 - Age of Empires II: The Conquerors

02. - 1996 - Pokémon Red/Blue

03. - 2000 - Pokémon Gold/Silver

04. - 2008 - Super Smash Bros Brawl

05. - 2009 - Call of Duty: Modern Warfare 2

06. - 2008 - Mirror's Edge

07. - 2007 - Portal

08. - 2004 - Spyro: A Hero's Tail

09. - 2007 - Age of Empires III: The Asian Dynasties

10. - 2004 - World of Warcraft

11. - 2009 - Pokémon Platinum

12. - 2008 - Star Wars: The Force Unleashed

13. - 2003 - Sim City 4

14. - 2008 - Spore

15. - 2005 - Battlefield 2

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Mine topp 5, juli 2010:

 

1. Indiana Jones & The Fate of Atlantis (PC)

(Quote PC Gamer: "There still isn't a fourth movie, but with a game like this, who needs it?")

 

2. Transformers: War for Cybertron (xbox360)

(slår Gears of War i singleplayer, er helt rått i multiplayer)

 

3. Resident Evil 2 (PS1)

(kongen av survival horror)

 

4. Star Wars: TIE Fighter (PC)

(the Emperor is pleased!)

 

5. Parasite Eve 2 (PS1)

(survival horror med sykt mye action og vanvittig skremmende til tider.)

Lenke til kommentar

Vanvittig vanskelig å måtte velge.

 

Knights of the Old Republic ble skjøvet ut til fordel for Batman. Transport Tycoon Deluxe og Goldeneye til N64 var også veldig nære.

Andre som var nære en plass var BF1942, Grand Theft Auto (enern), Shogun Total War, Team Fortress 2, Rollercoaster Tycoon 2, Theme Hospital, Age of Empires 2, noe fra den gamle Championship Manager serien, Far Cry, og Deus Ex. Garantert mange jeg har glemt.

 

 

5: Batman: Arkham Asylum (2009)

 

4: Transport Tycoon Deluxe (1995)

 

3: Half-Life (1998)

 

2: Live For Speed S2 (2005)

 

 

1: Civilization 4 (2005)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...