Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen, hvordan gikk det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk i dag vite at jeg greide en E på Exphil (filosofieksamen). Det er faktisk ikke så verst. Stod iallefall, og det er ikke verst bare det. Filosofihistorien hadde jeg god kontroll på, men det var verre med etikk-delen. Noen som på stående fot kan fortelle meg om utilitarismen? ;)

 

Er forøvrig ferdig med mitt første år av en treårig bachelor i teologi.

 

"Det gode er det som er gagner flest mulig mennesker" og "Den moralske verdi av en gjerning fastsettes ikke av gjerningen selv, men utfallet".

 

Jeremy Bentham var vel også en sentral skikkelse.

 

;) Jeremy Bentham var navnet på en episode av Lost, noe som fikk meg til å google litt for en stund tilbake.

Endret av RainbowLady
Lenke til kommentar

Var oppe i fysikk1 muntlig Vg2, fikk 4.

Trakk oppgave om en planpendel og kreftene som virket på den + elevøvelse om Arkimedes lov, som jeg svarte realtivt dårlig på.... Dette var da del 1 av eksamen gikk ut på hvordan jeg løste oppgaven og "framføring" av elevøvelsen.. Til del 2 som var uforberedt spørsmål fra hele pensum fikk jeg HR-diagram, og plassering av stjerner i det. Det hadde jeg full kontroll på.. Del en tilsvarte en 2/3 del to tilsvarte en 5/6.... dermed 4. Ble fornøyd jeg=p

Lenke til kommentar

Medier og kommunikasjonseksamen 3. klasse, klar 5er. Trekk for at jeg diktet opp konspirasjonsteorier om at høyrevridde og venstrevridde aviser kanskje muligens farget sannheten i deres egen favør.

 

Geezez. Og oppgaven? Lag en radioreklame, for å så lage en reklame til reklamen din :roll: Bare glad sensor var like enig med meg at jeg fikk tidenes mest elendige oppgave noensinne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Norsk Muntlig: Modernismen fra 1800-talet fram til i dag.

 

Karakter: 2

 

Var det jeg tenkte meg, og hadde ingen ambisjoner om høyere heller.

Lenke til kommentar
Var oppe i fysikk1 muntlig Vg2, fikk 4.

Trakk oppgave om en planpendel og kreftene som virket på den + elevøvelse om Arkimedes lov, som jeg svarte realtivt dårlig på.... Dette var da del 1 av eksamen gikk ut på hvordan jeg løste oppgaven og "framføring" av elevøvelsen.. Til del 2 som var uforberedt spørsmål fra hele pensum fikk jeg HR-diagram, og plassering av stjerner i det. Det hadde jeg full kontroll på.. Del en tilsvarte en 2/3 del to tilsvarte en 5/6.... dermed 4. Ble fornøyd jeg=p

 

del to skal i hovedsak omhandle fremføringen din. og muligens læreplanmålan som omhandler temaet ditt. du skal ikke få spørsmål fra hele pensumet.... men du va heldig der med hertzel russel diagrammet :p

Lenke til kommentar
Medier og kommunikasjonseksamen 3. klasse, klar 5er. Trekk for at jeg diktet opp konspirasjonsteorier om at høyrevridde og venstrevridde aviser kanskje muligens farget sannheten i deres egen favør.

 

Geezez. Og oppgaven? Lag en radioreklame, for å så lage en reklame til reklamen din :roll: Bare glad sensor var like enig med meg at jeg fikk tidenes mest elendige oppgave noensinne.

Rar oppgave. Fikk dere ikke velge?

 

Vi fikk ganske generelle oppgaver, og kunne velge medie og framgangsmåte fritt. Problemstillingen jeg valgte var "Lag multimedieprodukt som lærer ungdom om ytringsfrihet, pressefrihet og mediesituasjonen i Norge. Målgruppe: Ungdom 12-15 som har vært utsatt for diktatur."

 

Lagde webside og fikk 6.

Endret av Whalecore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...