Gå til innhold

Timespris selvstendig IT konsulent?


Anbefalte innlegg

Jeg er nå i disse dagene på trappene til å starte for meg selv og har spørsmål om prissetting. Kommer til å starte et enkeltpersonsforetak hvis noen skulle lure ;)

 

Utdanning: Bedriftsøkonom m/ Visma Global sertifisering.

Arbeidserfaring; guru i Visma Global, og har i det siste jobbet mye med NOBB og Visma Global. Kortere sagt utveksling av informasjon mellom disse to plattformene.

 

Er pr idag ansatt i AS, men slutter snart, for å begynne for meg selv.

 

Jeg har prøvd å søke litt, men finner ingen konsulenter innenfor Visma Global og NOBB.

 

Spørsmålet er hva burde jeg ha en timepris? Høres 500 eks mva altfor mye i forhold til det jeg kan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd å søke litt, men finner ingen konsulenter innenfor Visma Global og NOBB.

 

Spørsmålet er hva burde jeg ha en timepris? Høres 500 eks mva altfor mye i forhold til det jeg kan?

 

At du ikke finner konsulenter innen ditt felt kan være et dårlig tegn. Er der faktisk et marked?

 

Angående timepris, så kan du som grunnlag se på hva du trenger ta for å kunne ha en årslønn på det du hadde som fastansatt plus 30-40% i "risikopremie" (den premie firmaer betaler for å: 1) kunne anskaffe kvalifisert arbeidskraft med kort varsel, 2) kunne kaste deg ut igjen med kort varsel, 3) kompensere for dødtid mellem oppdrag pga 2))

 

500 kr høres iallfall ikke for høyt ut i mine ører.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Har du noen kunder du kan ta med deg over?

Mange blir svært overrasket over hvor lang tid det tar fra man starter for seg selv til man begynner og få kunder, for mange tar det for lang tid. Det er ikke for og skremme men for at du skal legge en plan for dette, som nevnt er det mange som ikke har tenkt nok igjenom dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...