Gå til innhold

Er du medlem i et parti? Hvis ja, hvilket? (Stortingsvalg 2009)


Er du medlem i et parti?   

115 stemmer

  1. 1. Er du medlem i et parti? Hvis ja, hvilket?

    • Demokratene
      1
    • Det Liberale Folkeparti
      4
    • Det Norske Arbeiderparti
      6
    • Fremskrittspartiet
      8
    • Høyre
      9
    • Kristelig Folkeparti
      0
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      1
    • Rødt
      9
    • Senterpartiet
      1
    • Sosialistisk Venstreparti
      2
    • Venstre
      8
    • Norgespatriotene
      0
    • Nordisk Forsvar
      1
    • Annet
      0
    • Er ikke medlem av noe parti
      64
  2. 2. Om du ikke er medlem av noe parti, kunne du tenke deg å bli det?

    • Ja
      33
    • Nei
      20
    • Vet ikke/ingen formening
      14
    • Er allerede medlem
      48
  3. 3. Hva er din yrkesstatus?

    • Grunnskole
      6
    • Videregående skole
      45
    • Annen skole
      36
    • I Arbeid
      23
    • Annet
      5


Anbefalte innlegg

Man kan lese at AP mister rekordmange medlemmer, mens partier som Rødt, Venstre og SV holder seg ganske likt, men stadig taper medlemmer. Det eneste pariet som går i overskudd av medlemmer er FrP. Norge har blitt tatt med storm av den nye høyreorrienterte politikken som ikke har vært så mye i rampelyset i Norge. Hvem er medlemmer av partiene? Starter denne tråden ut av ren nyskjerrighet, og vil gjerne be en moderator legge inn poll med

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Hvilket parti er du medlem i?

 

Norges Patriotene

FrP

Høyre

Venstre

Senterpartiet

Arbeiderpartiet

Miljøpartiet De Grønne

Sosialistisk venstreparti

Rødt

NKP

 

Hva er din yrkesstatus?

 

Grunnskole

VGS

Studerer

Arbeider

Endret av roberteh
Spørreundersøkelse.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Norge har ikke hatt noen stor andel partimedlemskap gjennom historien, og det ble ikke bedret etter 80-tallet, vi liker kanskje å tenke oss som selvstendig tenkere, selv om velgermønster viser tydelige tegn på vaner i valgboden. Men de polariserende kreftene av et partimedlemskap har slik jeg klart ser fra utsiden er ikke et partimedlemskap noe jeg vil vurdere heller. Tar ikke mange minuttene i et lag med ungdomspolitikere fra et og samme parti før det begynner å fly vitser og bemerkninger om de andre partiene, snarere enn sakelig diskusjon. Rart at ikke alle som en er blinde med hår i håndflaten.

 

fig-2006-12-11-03.gif

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Er med i AP

 

Huff, håper du forstår hva du gjør.

Tja. Det var veldig subjektivt, og egentlig ganske ufint sagt.

 

Det er ikke umulig at min første tanke ville vært den samme om noe jeg kjenner meldte seg inn i Unge Høyre, men that said, tror jeg ikke noen tar skade av å være medlemmer av Mainstream-partiene i Norge.

 

Fysisk skade, i alle fall. Tror nok du kommer like uskadet vekk fra medlemskap i det Norske Arbeiderparti som i Unge Høyre. Og det tror jeg du innser du også, borge94. :)

Lenke til kommentar

Jeg sa bare min mening om saken. Om du mener dette er ufint, da så. Jeg kommer ikke til å forandre min mening om sosialisme, eller sosialdemokratisme for å si det på den måten. Jeg mener at med AP i regjering i 4 nye år, vil landet, ja muligens gå rundt, men vi vil få dårligere kår på skole, helsevern og samferdsel. Med Høyre i regjering derimot, vil vi øke opptakskravene til lærerhøyskolen, minske helsekøene og satse på kollektiv samferdsel. Prøv oss da vel!

Lenke til kommentar
Er med i AP

Huff, håper du forstår hva du gjør.

Tja. Det var veldig subjektivt, og egentlig ganske ufint sagt.

Hvorfor sier enkelte det når noen kommer med slike kommentarer om AP, men ikke når det er rettet mot Frp?

Slutt å fremstil det som om jeg er på jakt etter FRPere. Det er jeg ikke. Mange av mine beste venner er FRPere.

 

Og jeg liker ikke nedverdigende utsagn overfor folk som har andre politiske syn enn andre, uansett hvor uenige jeg er i deres syn.

 

Jeg sa bare min mening om saken. Om du mener dette er ufint, da så. Jeg kommer ikke til å forandre min mening om sosialisme, eller sosialdemokratisme for å si det på den måten. Jeg mener at med AP i regjering i 4 nye år, vil landet, ja muligens gå rundt, men vi vil få dårligere kår på skole, helsevern og samferdsel. Med Høyre i regjering derimot, vil vi øke opptakskravene til lærerhøyskolen, minske helsekøene og satse på kollektiv samferdsel. Prøv oss da vel!

Dersom du ikke liker sosialdemokrater er det særdeles merkelig å stemme på et sosialdemokratisk parti, om enn et høyreorientert sådan. Men for all del, jeg respekterer ditt valg av Unge Høyre. Det er også det som er litt av poenget.

 

Angående lærerhøgskolen ser jeg ikke nødvendigvis poenget med høyere inntakskrav. Men jeg ser poenget med strengere eksamenskrav når en går ut. I mine øyne er det ikke så viktig hva studentene kan når de kommer inn der, men når de kommer ut. Dersom vi kan sikre at du uansett ikke blir lærer om du ikke har arbeidet hardt nok på lærerskolen syns jeg det er like greit som å nekte folk å komme inn fordi de har for lave karakterer i utgangspunktet.

 

Til syvende og sist er det liten forskjell på Høyre og Arbeiderpartiet i regjering, men dagens regjering hemmes utvilsomt av samarbeidsvansker og kompromisser, spesielt med SV, men også til en viss grad med Senterpartiet.

 

Prøve dere? Vi har da hatt Høyre i regjering før. :)

 

Jeg vil ikke finne på å stemme Høyre av den enkle grunnen at partiet åpner for samarbeid med Fremskrittspartiet, noe som er politisk uspiselig for min egen del. Men for all del, lykke til.

 

Men ikke tro at Norge blir så veldig mye bedre med Høyre og FRP i regjering. Det blir det ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...