Gå til innhold

Fotosekk med laptop-åpning på toppen


Anbefalte innlegg

Har en Tamrac Adventure 9 sekk med laptop-åpning på siden. Den har vært veldig kjekk men et par ganger har Macen falt ut da jeg glemte å ta igjen glidelåsen til. Forsikringa dekker skaden men jeg har ikke lyst til at det skal skje igjen. Vurderer derfor å finne en lignende sekk med lomme til maskina som åpnes på toppen (da burde den ikke falle ut selv om man skulle glemme å lukke glidelåsen).

 

Et par jeg har funnet til nå er Lowepro Computrekker AW http://products.lowepro.com/product/CompuT...-AW,1924,16.htm og Tenba Shootout medium backpack http://www.tenba.com/products/Shootout-Medium-Backpack.aspx

 

Kan godt tenke meg å ha plass til litt andre saker enn fotoutstyr og maskin også. Og gjerne mulighet til å ha 70-200 påmontert huset som jeg ikke har på den jeg har nå. Har funnet computrekkeren til ca 840 kr her i Finland.

 

Noen som har flere forslag? Og er det andre som har mistet maskina ut sidelommen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Computrekker.

 

Hele signaturen min får være med å leke (minus Metz 44AF, Vivitar 285HV, FL-36). Pluss en 15,4" Dell Inspiron 6400 (som er i overkant tjukk), dropper jeg ett av Zuiko-objektivene har jeg plass til 3 2.5" eksterndisker. Jeg har minnekortleser, to ladere, masse kabler og plass til en god del blader og bøker om jeg er på reisefot.

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg har Computrekker.

 

Hele signaturen min får være med å leke (minus Metz 44AF, Vivitar 285HV, FL-36). Pluss en 15,4" Dell Inspiron 6400 (som er i overkant tjukk), dropper jeg ett av Zuiko-objektivene har jeg plass til 3 2.5" eksterndisker. Jeg har minnekortleser, to ladere, masse kabler og plass til en god del blader og bøker om jeg er på reisefot.

 

:)

 

Veldig aktuell den Computrekkeren. Funnet bra pris på den også. Ser det er en lomme på forsiden som kan ha plass til litt saker utenom fotoutstyret. Det er vel ikke noen lomme på utsiden til drikkeflaske? Dette har jeg på Tamracen. Hvor slitesterk er den? Stroppene f.eks?

Lenke til kommentar
Den tenba sekken så jo riktig så flott ut.. Tror min GAAAMLE Loewe sekk er moden for å bli bytta ut med en slik!

 

Hvilken sekk er det du har fra før?

Jeg synes også den Tenba sekken ser veldig kjekk ut. Lurer på om den er å få tak i iEuropa også (Finland er med i EU).

Lenke til kommentar

Har Computrekker selv, og får plass til alt utstyret mitt i den, helt ok sekk. Får plass til 2 ladere, headsett, mus og musmatte, 4 filtere og objektivene listet i signatur samt 80-200mm påmontert kamerahus. Laptopen er en Dell Studio 15, passer akkurat.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Computrekker AW virker å være solid bygget.

 

Lowepro har jo livstidsgaranti på produktene

uten at jeg helt vet hvordan det egentlig fungerer.

 

Når det gjelder holder for drikkeflaske så kan

det kjøpes til (se litt nedover i linken du la inn).

 

På naturogfritid.no finner du mange lignende produkter

bla. Computrekker Plus AW som er noe større (kan ta

laptop med 17" skjerm)

 

PIM

Lenke til kommentar
Computrekker AW virker å være solid bygget.

 

Lowepro har jo livstidsgaranti på produktene

uten at jeg helt vet hvordan det egentlig fungerer.

 

Når det gjelder holder for drikkeflaske så kan

det kjøpes til (se litt nedover i linken du la inn).

 

På naturogfritid.no finner du mange lignende produkter

bla. Computrekker Plus AW som er noe større (kan ta

laptop med 17" skjerm)

 

PIM

 

Livstidsgaranti var lenge nok det da. Sekken blir ganske så tung når den er full så da bør den være stærk om den har livstidsgaranti. Nå så jeg den drikkeflaskeholderen. Min "shaker" er litt bred men kanskje det går.

Problemet med Plus versjonen av Computrekkeren blir for meg at den har laptop-åpning på siden. Det samme gjelder mange andre fine sekker.

Lenke til kommentar
Den tenba sekken så jo riktig så flott ut.. Tror min GAAAMLE Loewe sekk er moden for å bli bytta ut med en slik!

 

Hvilken sekk er det du har fra før?

Jeg synes også den Tenba sekken ser veldig kjekk ut. Lurer på om den er å få tak i iEuropa også (Finland er med i EU).

 

Jeg har en Photo Trekker.. Er godt fornøyd med plassen til både Laptop og kamerautstyr egentlig, men synes den er skikkelig vond å bære når den er full med utstyr.

Får rett og slett vondt i skuldrene. Den Tenba sekken så mye mer ut som en "tursekk" også, den skrek ikke: Jeg er full av dyrt fotoutstyr, kom å ta!.. :p

Lenke til kommentar
Jeg har Computrekker.

 

Hele signaturen min får være med å leke (minus Metz 44AF, Vivitar 285HV, FL-36). Pluss en 15,4" Dell Inspiron 6400 (som er i overkant tjukk), dropper jeg ett av Zuiko-objektivene har jeg plass til 3 2.5" eksterndisker. Jeg har minnekortleser, to ladere, masse kabler og plass til en god del blader og bøker om jeg er på reisefot.

 

:)

 

Veldig aktuell den Computrekkeren. Funnet bra pris på den også. Ser det er en lomme på forsiden som kan ha plass til litt saker utenom fotoutstyret. Det er vel ikke noen lomme på utsiden til drikkeflaske? Dette har jeg på Tamracen. Hvor slitesterk er den? Stroppene f.eks?

Det er ikke en egen lomme til drikkeflaske, nei. Soliditeten er upåklagelig. Min bag har et ødelagt klips til magestroppen. Men det er fordi jeg smelte ei bildør over den. :)

 

Solid er den, og jeg trives godt med den.

 

Men jeg anbefaler å prøve sekken først. Om du har smale skuldre kan den være litt ukomfortabel. :)

Lenke til kommentar
Det er ikke en egen lomme til drikkeflaske, nei.

 

 

Men jeg anbefaler å prøve sekken først. Om du har smale skuldre kan den være litt ukomfortabel. :)

 

Det er ikke mulig å bruke den stativholderlomma foran til å stappe nedi en flaske da? Eller blir for kjeitete?

 

Det er sant det at mange sekker gjerne har en bred skulderstroppvinkel. Ikke noe særlig om de vil skli av skuldrene.

 

Prøvde sekken i en butikk igår. Virket god den men den var ulastet og ikke fulllastet så er litt vanskelig å si. Lavere enn min Tamrac men mer plass til fotoutstyr.

Endret av KristianW
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det ble til at jeg valgte en Burton zoom ryggsekk. Veldig fornøyd med denne :) . Den har plass til en god del fotoutstyr samt noen rom for litt annet utstyr + laptoplomme opp til 15" som åpnes fra toppen. Også plass til stor drikkeflaske på siden. Fotodelen åpnes fra ryggen noe jeg syns fungerer greit ettersom glidelåsen glir veldig godt. Den ser ikke ut som en fotoryggsekk så blir kanskje mindre atraktiv for tyveri.

 

Et par bilder jeg fant på flickr http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...ULZHj-QaMsYmDDw og http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...ULZHj-QaMsYmDDw

 

De hadde ikke svart på den ebay-siden jeg kjøpte sekken, så jeg fikk tak i en i kamo farger til rundt 700kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...