Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker henne, men vet ikke hvordan jeg skal begynne


Gjest *anonym*

Anbefalte innlegg

Gjest *anonym*

Hei :)

 

Jeg er en gutt på 17 år som har begynt å like en jente. Jeg kjenner ikke så godt, men hun vet hvem jeg er. Vi møttes en gang sammen med 2 andre, men jeg dumma meg totalt ut pga sjenanse. Enough said.

 

Det er bedre å fortelle henne at jeg liker henne, fordi hun er singel og jeg tror hun vil ha kjæreste, akkurat som jeg.

 

Jeg har ikke mobilnr hennes, så jeg kommer til å fortelle det på msn, ja da, vett det er feigt.

 

Men til den problemet: Hvordan skal jeg fortelle det? Hvordan begynner jeg? Har aldri vært sammen med noen, så er så grønn som det er mulig å bli...

 

Har en eller annen noen tips til en amatør som meg :) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)

 

Jeg er en gutt på 17 år som har begynt å like en jente. Jeg kjenner ikke så godt, men hun vet hvem jeg er. Vi møttes en gang sammen med 2 andre, men jeg dumma meg totalt ut pga sjenanse. Enough said.

 

Det er bedre å fortelle henne at jeg liker henne, fordi hun er singel og jeg tror hun vil ha kjæreste, akkurat som jeg.

 

Jeg har ikke mobilnr hennes, så jeg kommer til å fortelle det på msn, ja da, vett det er feigt.

 

Men til den problemet: Hvordan skal jeg fortelle det? Hvordan begynner jeg? Har aldri vært sammen med noen, så er så grønn som det er mulig å bli...

 

Har en eller annen noen tips til en amatør som meg :) ?

 

spør kossen går det? har du noen i kikkerten"?

 

eller rett ut "kem liker du for tiden då?"

 

så er jenter veldig sjenert og sier som oftest ikke noen spess eller kansje..

 

men det du er ute etter er å få det gyldende "du då" så sier du helt rett fram at du liker hun;)

 

sånn ville jeg ha gjort det vist det skulle gå over msn ihvertfall..

 

men prøv å snakke litt lengre med hun bli litt kjent før du begynner så det ikke kommer som et sjokk for hun ;)

Lenke til kommentar

Du har snakket med henne èn gang, og har tenkt å fortelle henne at du liker hun?

For det første, aldri fortell hva du føler! Det fungere bare i romantiske komedier på film. VIS henne hva du føler.

Prøv å få snakket litt mer med henne, kanskje få bedt henne med på en film? Vis intensjonene dine fra starten av; tørr å sitt nær henne, se henne i øynene, kroppskontakt( ta på henne ) osv

 

Snakk med henne på en flørtete måte på msn, og ikke skriv som om du skulle vært homsevennen hennes.

 

Du er 17 år, så du burde egentlig vite såpass, men jeg ønsker deg lykke til!

Aldri fortell, men VIS hva du føler!

 

EDIT: og for guds skyld ikke gjør som han over her sier!

Endret av mastertjoste
Lenke til kommentar
Gjest *anonym*

Hun bor et godt stykke unna, så kan ikke bare "stikke" sånn plutselig bort for å ta det som et eksempel...

 

Men jeg vil prøve å snakke med henne først, men i utgangspunktet, så møttes vi for at vi sku bli no mer.

 

Hun syntes jeg var kjip, der jeg tasset av gårde av sjenanse. Og det skjønner jeg godt.

 

Forresten så dreiv vi å sendte en HAUG med meldinger (sms) til hverandre før vi møttes, så har jo "snakket" med henne en del ganger, hvis vi tenker sånn :)

Lenke til kommentar

Skriver under på den. Å fortelle hva man føler for en jente etter å ha møtt hun en gang er ganske merkelig. Du kan ikke påstå at du kjenner hun selv om dere har sendt masse meldinger. At hun er like ivrig til på å sende meldinger betyr ikke nødvendigvis at hun ser på deg som en potensiell kjæreste.

 

I beste fall sjekker hun deg ut for å finne ut om du kan være det, mens det også kan være hun bare synes du er koselig og tenker at dere kan bli venner. Ikke be hun med ut på "date". Det legger bare press på begge. Spør om hun vil finne på noe en dag og bare gjør noe enkelt og greit som kafè. Sitt og prat med hun, spør litt og bli kjent med hun.

 

Jobb med sjenansen din. Den er ikke tiltrekkende for jenter. ;)

 

Edit: Snakker av egen erfaring. Fikk først dame etter at jeg gjorde det på denne måten. Filmkveld hjemme hos en av dere er også en god idè. Tull meg hun, ta masse på hun og vis at du er interessert.

 

Hvis du absolutt skal si noe til dama, så si at du er interessert og kunne tenke deg å bli bedre kjent med henne...

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Du kan si noe til henne om hva du føler, men kun hvis du er intressert i å dra alle sjangsene dine rett i grusen.

 

Akkurat det å fortelle henne hva du føler er noe som vi gutta tror funker fordi vi har sett det funke på film.

Men i det virkelige liv fungerer det helt motsatt av sin hensikt. Du fremstiller deg selv som en usikker fyr som ikke tør å handle på følelsene dine. Jenter tiltrekkes av selvsikkerhet og handlingsevne (av mange egenskaper) men å fortelle henne hva du føler er en handling som ikke er tiltrekkende.

Og ikke minst legger du masse press på henne til å svare deg med en gang, og hvis hun ikke er helt sikker på hva hun vil, så vil hun velge enkle veien ut, som vil være den fantastiske "du er en kjempefyr, og jeg liker deg kjempegodt. Bare ikke på den måten. Kan vi ikke bare være venner?"

 

Grunnen til at hun nå har vært litt stille i det siste, tror jeg kan relateres til handlingene dine forrige gang dere møttes. Dette må du rette på neste gang.

Snakk med henne på MSN, og hold en flørtende tone. Hint til at du vil møte henne igjen, og få til et møte om ikke altfor lenge. Når det møtet er i boks er det viktig at du handler.. Ta på henne (både bevisste og "ubevisste" berøringer), flørt med henne, hold ekstra øyekontakt, og få en god stemning ut av det hele. Så går du for kysset ved rette anledning.

 

Lykke til, og hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Gjest *anonym*

Har sendt henne brev på nettby, den eneste måten jeg tydeligvis får kontakt.

Har ikke nr hennes lenger, og hun er jo aldri på msn.

 

Hun har enda ikke svart. Spurte bare hvordan det går ogsånn. Det er jo en begynnelse :) Når/ hvis xD hun svarer, hvordan burde anbefaler dere at jeg fortsetter? :)

 

Men takk for alle svar folkens :) Vil holde dere oppdatert. Går det dårlig, går det dårlig. Går det bra, går det bra. SÅnn er det bare. Men vi er jo venner foreløpig så vidt jeg vet da ..

Lenke til kommentar

bare begynn forsiktig og snakke med henne om helt normale ting, hvordan det går, hva hun driver med, osvosv, så kan du kanskje stille spørsmåle om hun holder på med noen?

 

Jeg ville ikke sakt rett ut på msn at du liker henne, dette funker ikke. been there, done that.

Etter du har snakt litt med henne kan du spør henne om dere skal finne på noe. Et godt triks jeg gjor, jeg har rom i garasjen. Jeg ryddet alt tente lys, rolig musikk. Da hun kom spiste vi og snakket senere på kvelden så vi film. Neste dag ringte hun meg å spørte om vi skulle finne på noe igjen. Jeg sa ikke at jeg likte henne en gang. bare et lite triks;)

Endret av scoop3x
Lenke til kommentar
Hvordan burde jeg gå videre uten å skape det store "sjokket" dere snakket om? :p

Snakk med henne :) (IKKE om følelser :p)

Og foreslå et nytt tidspunkt dere kan møtes på. Bare vær laid back, og prat om alt mellom himmel og jord. Ha det morro, og ikke ta alt så høytidelig.

Rett og slett få henne til å bli komfortabel med deg igjen, etter den flausen som ble gjort sist :p

 

Så er det bare å eskalere og TØRRE å handle på følelsene når du møter henne igjen. Skap nærhet, kroppskontakt, god stemning, øyekontakt, osv, osv..

Og hvis sjangsen for et kyss byr seg (f.eks. hvis dere er veldig nær hverandre og hun ser deg rett i øynene i 2-3-4-5 sekunder uten at noen av dere sier et ord) for guds skyld, ta sjangsen og kyss henne. Det er det hun venter på. ;)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest *anonym*
Da må du nesten fortelle oss hva hun svarte =)

 

Kan fortelle kort :)

Jeg spurte hvordan det gikk, hun svarte bare bra, med deg?

 

Jeg svarte deretter at det gikk bra, og spurte hva hun driver med for tiden. Hun svarte ikke veldig mye, du da?

 

Og sånn er det med den saken :)

Lenke til kommentar
Gjest *anonym*

Hei sann folkens :)

 

Det har skjedd en del siden sist, gadd ikke oppdatere hele tida, så forteller kort nå.

 

Jeg fikk tlf nr hennes, og vi snakket lenge (sendt sms) og vi ble enige om å møtes en gang. Siden det har vi pratet en del på msn og sms :p

Lenke til kommentar
Hei sann folkens :)

 

Det har skjedd en del siden sist, gadd ikke oppdatere hele tida, så forteller kort nå.

 

Jeg fikk tlf nr hennes, og vi snakket lenge (sendt sms) og vi ble enige om å møtes en gang. Siden det har vi pratet en del på msn og sms :p

Det er bra! Nå pass på å ikke virk for needy, og hold en seksuell undertone, og ikke bli msn/sms vennen hennes

Lenke til kommentar
Gjest *anonym*

hvor burde jeg ta henne med når vi skal møtes syns dere?

er det bra "førsteinntrykk" å la henne komme hjem til meg når foreldrene mine er på jobb, og det blir bare oss i huset feks?

 

Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar
Gjest *anonym*

Hva er anbefalt å gjøre, når man er hjemme hos feks meg? Snakke litt, men man går jo tom for noe å snakke om etterhvert. Deretter se en film? Hva ville DU ha gjort :)?

Lenke til kommentar

Førsteinntrykket er gitt for lenge siden, så det trenger du ikke være redd for ;)

 

Det er bare å være der hvor dere har lyst til å være. :) Om det er på en cafe, hjemme hos deg, i en park, på telttur i skogen..

Det viktigste er at du er komfortabel med det, som kan lede til at du tør å dra dette videre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...