Gå til innhold

[Løst]Washington DC eller New York


Anbefalte innlegg

Vi reiser med US Airways på onsdag, til NYC via Philadelphia. Jeg blir veldig beroliget av å høre at det ikke er så stress som jeg kanskje forestilte meg i utgangspunktet, så takk for den, dere. :)

 

Men hvordan er egentlig den flyturen med US Airways? Jeg tenker mest på komfort, hvor mye mat man får og om drikke må betales for utenom til måltidene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvordan er egentlig den flyturen med US Airways? Jeg tenker mest på komfort, hvor mye mat man får og om drikke må betales for utenom til måltidene?

 

Servicen er upåklagelig, og de var greie med overvekten (ca 10 kg for mye uten at det var nødvendig å betale. Fra USA vel og merke).

 

Om bord får du servert et varmt måltid og en vam bagel, samt drikke ca 3 ganger. Alkoholholdig drikke må du likevel betale for ($7 per enhet). I taket i midtgangen er det tv-skjermer som viser en film samt en del dokumentarer. Øretelefoner koster rundt 50,- kroner mener jeg å huske.

 

Dere har ingenting å grue dere til! :) Husk bare at dere må hente bagasjen i Philidelphia og Oslo (uansett om dere skal med en connecting flight videre innenlands i Norge. De sa det motsatte ombord på flyet før landing, men det stemmer ikke). God tur, og et hett tips til shopping; ikke gå glipp av Century 21! Eneste stedet dere trenger å besøke for shopping (en tur innom verdens største butikk, Macys, er også et must selvfølgelig).

 

God tur!

Lenke til kommentar
Det er flere år siden jeg måtte gjennom dette sist og da tok prosessen flere timer og jeg måtte bokatavelig talt helt ut på gata med all bagasje.

 

Det verste var at jeg ikke engang skulle til USA, jeg bare mellomlandet der.

 

Om man reiser med standby billetter må men gjennom passkontroll og toll for vær eneste gang man mellomlander, med mindre man har fått bekreftet plass og man skal videre med samme flyselskap/allianse.

 

Fordelen er at man får masse stempel i passet :)

Lenke til kommentar

USA har ikke transit-areas for passasjerer i transit, og du må dermed ut også om du skal ut av landet igjen.

 

Ang. standbybilletter er det jo en sannhet med visse modifikasjoner... Du kan fint reise standby uten å gå gjennom toll/passkontroll(sistnevnte må du ofte gjennom uansett, men det må ofte vanlige reisende også) annet enn på bestemmelsesstedet, selvom du ikke har bekreftet plass. Noen flyselskap derimot vil jo ikke tagge baggasje gjennomgående for sby-pax, og da blir saken verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...