Gå til innhold

Førsteinntrykk: HTC Magic


Anbefalte innlegg

Den ser fantastisk lekker ut denne telefonen.

Samtidig er jo Samsung i7500 like rundt hjørnet, og den har minijack(!) og en enda heldigere størrelse (correct me if I'm wrong, gidder ikke sjekke om jeg husker riktig akkurat nå).

 

Hva en evt. Hero vil by på, og hvor lenge det tar før vi får se den, er jo også et godt spørsmål.

 

Til tross for at jeg er kjempeglad både for min N82 og Touch HD på sine forskjellige måter, skal en av de byttes ut med en Android-enhet etter sommeren. Hvis det ikke kommer lovnader om noen andre, blir det dog i dag Samsung som vinner den plassen i mine lommer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samtidig er jo Samsung i7500 like rundt hjørnet, og den har minijack(!) og en enda heldigere størrelse (correct me if I'm wrong, gidder ikke sjekke om jeg husker riktig akkurat nå).

Dæng, trodde jeg skulle skaffe meg en Magic, men etter å ha søkt opp den ser jo den mye bedre ut.

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt den å får den til uken :)

Men jeg lurte på noe angående GPS'n er det som på nokia liksom? Har en SE C902 som viser seg å ha A-GPS, aldrig prøvd det. Men vet en kompis av meg bruker sin Nokia 5800 Xpress music på Garmin. Kan jeg det med denne? Om ikke enda kan jeg det ettervert muligens, er jo ikke sikkert det er noen program til tlf enda. Men det jeg i hovedsak lurte på var om det var A-GPS eller vanlig, slik at den ikke bruker internet men går via satelitten og dermed er gratis. Hvis ikke det er noe jeg har missforstått fullstendig :p Kjøpte den med netcom iConnect, så når jeg er i norge så er det jo ikke så farlig, men hvis jeg bruker gps til sverige vil jeg helst ikke komme hjem til en gigant regning :p

Lenke til kommentar
Jeg har bestillt den å får den til uken :)

Men jeg lurte på noe angående GPS'n er det som på nokia liksom? Har en SE C902 som viser seg å ha A-GPS, aldrig prøvd det. Men vet en kompis av meg bruker sin Nokia 5800 Xpress music på Garmin. Kan jeg det med denne? Om ikke enda kan jeg det ettervert muligens, er jo ikke sikkert det er noen program til tlf enda. Men det jeg i hovedsak lurte på var om det var A-GPS eller vanlig, slik at den ikke bruker internet men går via satelitten og dermed er gratis. Hvis ikke det er noe jeg har missforstått fullstendig :p Kjøpte den med netcom iConnect, så når jeg er i norge så er det jo ikke så farlig, men hvis jeg bruker gps til sverige vil jeg helst ikke komme hjem til en gigant regning :p

 

Akkurat dette er en utbredt misforståelse kjære Jimmarn :)

 

Gps er som du sikkert vet selve lokaliseringsmodulen på mobilen din. Det er den som brukes når mobilen skal stasjonere deg på kartet. Agps står ganske enkelt for Assisted gps. Uansett om mobilen din har Agps eller ikke er det fortsatt gpsmodulen som brukes til å lokalisere deg. Agps betyr intet annet enn at mobilen din i tillegg kommuniserer kort med mobilnettet for å hjelpe gpsen med å fastslå posisjon raskere. Det brukes sjeldent mer enn rundt 1 kb datatrafikk for å få dette til. Så, uansett om du skulle befinne deg i Trinidad eller Nord-Kongo vil det (uten at jeg kjenner teleprisene akkurat der) koste deg så godt som ingenting.

 

Fortsatt skeptisk? Da går det helt sikkert ann å slå av Agps funksjonaliteten, så du kun bruker gpsmodulen, og altså ikke mobilnettet i det hele tatt. Det går fint ann på min Nokia 5800, og det overrasker meg stort om det ikke er mulig å gjøre det samme på telefonen din.

Lenke til kommentar
Telefonens lagringskapasitet er på 32 MB. Dette er ikke direkte mye, men et plaster på såret er det 2 GB store minnekortet du får med i pakken.

 

Hvor har dere det ifra? Høres litt for lite ut. Ifølge HTC så skal mobilen ha ROM på 512. Betyr det at 480 MB har gått til selve operativsystemet?

Lenke til kommentar

Har nå lest PCWorlds skryt av telefonen

http://www.idg.no/pcworld/tester/mobil_gps...ticle135337.ece

 

Her står det å lese at telefonen har forhåndsinstallert google-maps. Betyr det at kartinformasjon blir lagret inne på telefonen, eller må man kontinuerlig være "online" via gprs/data eller wifi for å få lastet ned kart??

Om du kjører fra Oslo til f.eks. Kristiansand så blir det vel en god del nedlasting av data for å få oppdatert kartinfo??

Lenke til kommentar
Har nå lest PCWorlds skryt av telefonen

http://www.idg.no/pcworld/tester/mobil_gps...ticle135337.ece

 

Her står det å lese at telefonen har forhåndsinstallert google-maps. Betyr det at kartinformasjon blir lagret inne på telefonen, eller må man kontinuerlig være "online" via gprs/data eller wifi for å få lastet ned kart??

Om du kjører fra Oslo til f.eks. Kristiansand så blir det vel en god del nedlasting av data for å få oppdatert kartinfo??

 

Jeg er redd de kun mener at applikasjonen Google Maps er forhåndsinstallert. Ikke kart. Har ikke hørt om at Google Maps er noe annet enn nettbasert. Så får vi håpe at noen av de store GPS-produsentene snart er klare med GPS-programvare for Android.

 

Jeg skal teste en Magic i butikk i morgen.

Lenke til kommentar
Jeg har bestillt den å får den til uken :)

Men jeg lurte på noe angående GPS'n er det som på nokia liksom? Har en SE C902 som viser seg å ha A-GPS, aldrig prøvd det. Men vet en kompis av meg bruker sin Nokia 5800 Xpress music på Garmin. Kan jeg det med denne? Om ikke enda kan jeg det ettervert muligens, er jo ikke sikkert det er noen program til tlf enda. Men det jeg i hovedsak lurte på var om det var A-GPS eller vanlig, slik at den ikke bruker internet men går via satelitten og dermed er gratis. Hvis ikke det er noe jeg har missforstått fullstendig :p Kjøpte den med netcom iConnect, så når jeg er i norge så er det jo ikke så farlig, men hvis jeg bruker gps til sverige vil jeg helst ikke komme hjem til en gigant regning :p

 

Akkurat dette er en utbredt misforståelse kjære Jimmarn :)

 

Gps er som du sikkert vet selve lokaliseringsmodulen på mobilen din. Det er den som brukes når mobilen skal stasjonere deg på kartet. Agps står ganske enkelt for Assisted gps. Uansett om mobilen din har Agps eller ikke er det fortsatt gpsmodulen som brukes til å lokalisere deg. Agps betyr intet annet enn at mobilen din i tillegg kommuniserer kort med mobilnettet for å hjelpe gpsen med å fastslå posisjon raskere. Det brukes sjeldent mer enn rundt 1 kb datatrafikk for å få dette til. Så, uansett om du skulle befinne deg i Trinidad eller Nord-Kongo vil det (uten at jeg kjenner teleprisene akkurat der) koste deg så godt som ingenting.

 

Fortsatt skeptisk? Da går det helt sikkert ann å slå av Agps funksjonaliteten, så du kun bruker gpsmodulen, og altså ikke mobilnettet i det hele tatt. Det går fint ann på min Nokia 5800, og det overrasker meg stort om det ikke er mulig å gjøre det samme på telefonen din.

 

 

Oki, takk skal du ha :D Kjekt å vite :) Har lest litt rundt om det og ble veldig usikker.

Jeg har nå en C902 og har bare lest at den har a-gps. vet ikke om det er støtte for det eller om det er innebygget. Har ikke sjekka liksom, men på htc'n regner jeg med å bruke et nav prog etterhvert.

Lenke til kommentar
Stilig design selv om jeg foretrekker litt mindre telefoner.

 

Hva er forresten poenget med spøkelset i dette bildet? Er det en skjermsparer?

 

Det er refleksjonen fra den beskyttende plastfilmen rundt telefonen, som for øvrig ikke var påslått :)

 

La også merke til denne, synes det likner på en Android-djevel :ohmy:

 

Vi har vår egen lille Android-tråd på forumet, der mange av oss allerede har G1 og erfaringer med denne.

 

Når det gjelder kartprogram, så ja, Google Maps bruker internett. Men det finnes et gratis program, AndNav, som lar deg laste ned kart på forhånd.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det i det hele tatt er mulig å få norsk språk og oppsett på HTC Magic? Jeg var i butikken og testet mobilen for et par dager siden, og ble blendet av hvor lekker den var og med alle mulige features, MEN uten å kunne sette norsk språk så mister man æ,ø og å, og da synes jeg at HTC Magic har fått seg en stygg ripe i lakken (nesten så jeg vurderer å levere den tilbake nå!!).

Det står ikke på noen sider jeg har sett som selger HTC Magic at den ikke har støtte for norsk språk, og det synes jeg er veldig veldig uheldig!!

Lenke til kommentar
Man har da ÆØÅ, det har alltid vært tilgjengelig i Android. Menyspråket er engelsk, men det er jo strengt talt ikke noe problem for de fleste.

Kraftpapir: Du har helt rett! Norsk ordliste finnes, og man får æ,ø og å ved å holde inne a eller o på querty tastaturet. Enkelt når man visste det, men for en ny android-bruker så behøvde jeg henvisning til det:)

Nå er jeg mye mer happy :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...