Gå til innhold

Sluttet i jobben - ferie til gode


Anbefalte innlegg

I forbindelse med at jeg i april sluttet i min (statlige) jobb, lurer jeg på følgende:

 

Jeg jobbet i 8,5 måneder, fra 1. august til 16. april. Det skulle samsvare med cirka 3,5 uker opptjent ferie (8,5/12*5). Får jeg da utbetalt denne ferien som lønn? Så vidt jeg husker får man lønn 12 måneder i året + feriepenger i juni. Dette tilsier vel at ferien således er lønnet?

 

Nå var det kun én måneds oppsigelsestid og derfor ikke aktuelt å ta ut noen ferie i oppsigelsestiden. La oss si jeg hadde tre måneder oppsigelsestid (til 16. juni), og valgte å avvikle opptjent ferie i denne perioden. Ville jeg ikke da fått vanlig lønn i hele oppsigelsestiden?

 

Har jeg krav på mer grunker enn feriepenger for 2008 (og 2009)?

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Man får faktisk 10 og 3/4 måned med lønn, pga den 5. ferieuken

 

men jeg skal i jobbintervju i dag, og hvis jeg får jobben vil jeg tro at den nye arbeidsgiveren min vil ha meg til å begynne å jobbe så snart som mulig, dvs at jeg leverer oppsigelse før månedsslutt, og skal jobbe i den gamle jobben ut juli. Jeg er oppsatt med ferie fra 6. juli til 19. juli. Hva skjer med de tre ukene jeg har til gode? Jeg har jo allerede blitt trukket i lønn for disse, kan jeg ta de ut i oppsigelsesperioden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...