Gå til innhold

Opijo treningslogg - Gutt 14 - Stronglift (Oppdatert førsteside)


Anbefalte innlegg

Jeg kan gi deg tall Larshl:

 

Jeg har økt med 22kg i knebøy (ganske stolt, fordi første gangen jeg tok 20KG på knebøy så var det ganske hard)

Jeg har økt 30kg i overheadpress (ganske stolt, ser mange voksne folk sliter med 20-28kg i Militærpress aka Overheadpress)

Jeg har økt med 0kg i benkpress.

Jeg har økt med 15kg i Dips.

Jeg har økt fra 1 reps på one hand pushups til 2 reps.

Jeg har økt med 40kg i markløft (Første gangen tok jeg 40kg og det gikk nokså fint, nå tar jeg 60kg men har klart 80kg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikkje økt 40kg i markløft, du har bare fått inn teknikken, samme gjelder dei andre øvelsane dine.

Jeg skjønner ikke din logikk.

Kan du utype hvordan du tenker når du sier at å gå opp 40 kg i en øvelse ikke er en økning?

Lenke til kommentar

Opijo sier: "Jeg har økt med 40kg i markløft (Første gangen tok jeg 40kg og det gikk nokså fint, nå tar jeg 60kg men har klart 80kg) "

 

40kg max i markløft. Han kan ikke ha steget til det dobbelte i en øvelse på 1 måned. Legg merke til hva han skriver i posten sin "gikk det nokså fint" maxløft skal ikke gå nokså fint.

Lenke til kommentar

Jeg mente at det var tungt med gikk fint, og ja. Jeg hadde riktig teknikk første gangen jeg tok markløft, det var en som viste meg riktig teknikk og forklarte meg det. Og med tanke på at jeg har trent en god del rygg før jeg begynte med stronglift

Lenke til kommentar

Treningsøkt Man, siste treningsøkt uke 4:

Knebøy: 52kg

Overheadpress: 35kg

Markløft: 70kg

Chin ups , 6 x 1 , 5 x 1 , 4 x 1

Prone bridges 3 x 30 sek

 

btw, har slått 2 mål idag :) - 1 Knebøy 50kg (Done it)

Benkpress 50 kg (Done it) , føler meg ganske happy idag :)

 

Komentar:

Idag fikk jeg vite at stangen veide 10kg, og gjett om jeg ble overraska. Idag trodde jeg at jeg tok 42kg på knebøy men det viste seg at jeg tok 52, wow :)

Ikke lengde til jeg når målet på markløften (100kg), jeg sleit litt med overhead press. Ganske tung den, markløften gikk ganske greit og på tanke på at en 14 åring løfter 70kg i markløft så er det litt crazy :p - Prone bridges er alt for lett, jeg har tenkt å ta med meg ryggsekk og fylle den med vekter. Planen blir da 1kg uken. Tok ganske lange pauser idag, ble ganske mye snakking med treningsbuddies idag :p

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Treningsøkt Tirs, foorste treningsøkt uke 5:

Knebøy: 54kg

Benkpress: 42kg

Dips: 2kg x 8-12 reps x 3 set

Pushups: 5kg x 8-12 reps x 3 set

Rescrunch: 12 reps x 3 set

 

komentar:

Foorste set paa dips gikk veldig bra, men de to andre setene var mye tyngre. Samme med pushups.

Reserve crunch var ganske lett og kjente bare noe pirking i magen paa den siste repsen, gjoor jeg det feil?

 

Gleder meg virkelig til aa begynne med split program >)

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Lurer litt på hvorfor du kjører akkurat dips istedet for inverted rows?

I inverted er lats, traps og rygg som får kjørt seg. I dips bruker man hovedsaklig bryst og triceps.

Du trekker jo fra en draøvelse og legger til enn pressøvelse.

Visst du absolutt ikke liker inverted rows burde du heller erstatte den med hantelroing eller stangroing. Visst jeg ikke tar helt feil her jobber de øvelsene de samme musklene omtrent :hmm:

Bare et forslag, Opijo :cool:

Lenke til kommentar

Jeg er født 9 mai, 1995. (jeg ble 14 år for 2 mnd siden, har trent 1 mnd seriøst).

 

50 kg i benk er ganske bra for en 14 åring.

Har sett folk som løfter mer, men jeg er mer fornøyd med markløften og knebøyen. Men ang benken, 50kg er da maksløften min. Det er en god stund siden jeg har kjørt 50kg da, akkurat nå er jeg opp i 42kg (følger stronglift) så jeg tror jeg klarer 52-60kg i benk.

 

Og det jeg er mest fornøyd med er Dips 20kg 5 reps :) , har sett flere 14-16 åringer som ikke klarer en dips (uten vekt). Men jeg har tatt mange benk dips, chin ups og pullups når jeg var 12-13 år.

Endret av opijo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes du burde gå til innkjøp av vektøkningstilskudd jeg da.

du legger på deg ved og trene muskler ja.. men det går forferdelig seint hvis man bare veier ca. 60kg. Mulig dette høres domt ut men det har jeg kommet til og gjort :)

 

Jo mere du veier jo lettere er det og bli STERK! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...