Gå til innhold

Opijo treningslogg - Gutt 14 - Stronglift (Oppdatert førsteside)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Treningslogg Tors Uke 3:

Knebøy: 40KG

Benkpress: 36kg

 

Komentar:

Det ble ganske liten økt idag, ekstrem liten. Jeg glemte det arket som det stod alle øvelsene jeg skulle gjøre, egentlig skulle jeg ta 36kg på knebøy men jeg tok 40.. Gikk ganske fint :)

Skal sette opp et Biceps,Triceps,Forearm program til søndag som jeg skal gjøre en gang i uken.

 

Jeg har et spørsmål:

Når jeg tar knebøy pleier jeg å ha strak rygg også gå ned i sittestilling og opp igjen. Men når jeg tar knebøy mange ganger pleier jeg å få ubehagelig følelse i nedre rygg. Det er ikke vondt men ganske ubehagelig. Er det vanlig?

Endret av opijo
Lenke til kommentar
Treningslogg Tors Uke 3:

Knebøy: 40KG

Benkpress: 36kg

 

Komentar:

Det ble ganske liten økt idag, ekstrem liten. Jeg glemte det arket som det stod alle øvelsene jeg skulle gjøre, egentlig skulle jeg ta 36kg på knebøy men jeg tok 40.. Gikk ganske fint :)

Skal sette opp et Biceps,Triceps,Forearm program til søndag som jeg skal gjøre en gang i uken.

 

Les Common Mistakes på Stronglifts. Du skal ikke legge til øvelser.

Lenke til kommentar
Les Common Mistakes på Stronglifts. Du skal ikke legge til øvelser.

Jeg har tenkt å utføre disse øvlesne på en dag jeg ikke trener stronglift. Uansett er det ikke harde/vanskelige øvelser, lett vekt - body building style (8-12 reps)

Lenke til kommentar
Les Common Mistakes på Stronglifts. Du skal ikke legge til øvelser.

Jeg har tenkt å utføre disse øvlesne på en dag jeg ikke trener stronglift. Uansett er det ikke harde/vanskelige øvelser, lett vekt - body building style (8-12 reps)

 

Det er usaklig, det vel? Du skal ikke legge til noen øvelser utenom stronglifts.

Lenke til kommentar

Gidd og tren Biceps og Triceps utenom stronglifts. Når du begynner og komme opp i 1.5x kroppsvekt i knebøy vil armene dine være store! Det kan jeg love deg :roll:

Og uansett du trener jo allerede biceps og triceps, samt overarmene og underarmene.

Hvorfor ikke la kroppen restituere på den dagen istede?

 

Husker ikke hvem som sa det men jeg leste intervju av en strongman i verdensklasse som kom med utsagnet "Biceps trening er for pinngler." Eller noe sånt, fikk bare en assosijasjon.

Lenke til kommentar

Ok , da endrer jeg ikke programmet. Men men, Jeg får ganske ubehagelig følesle i nedre rygg når jeg tar knebøy. Hva kan det skyldes av?.

 

Når du begynner og komme opp i 1.5x kroppsvekt i knebøy vil armene dine være store! Det kan jeg love deg

Får du større biceps av knebøy? jeg vet at knebøy stresser kroppen (det har jeg merket) men tror ikke akkuratt at knebøy kan erstatte iso øvelser for biceps :wallbash:

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Er nok ett godt valg å ikke forandre på programmet. Det er nok at ryggen ikke har blitt trenet i den graden som den blir nå som gjør det. Men hvis det er teknikken som gjør det gjør du lurt i å få noen til å vurdere den for deg. Noen som jobber på treningsenteret f.eks.

 

Stronglifts har mer enn bare knebøy. Pullup/chinups, benkpress, skulderpress og grepet hjelper til å styrke alle armene etter som tiden går.

Lenke til kommentar

Ja , Overhead pres.. Haha, alle ser så dumt på meg når jeg tar overhead press.. Det er INGEN som gjør overhead press nå for tiden.

Pullup/chinups, benkpress, skulderpress og grepet hjelper til å styrke alle armene etter som tiden går.

alle armene? jeg som trodde vi mennesker bare hadde to armer...

 

men men , grunnen for at jeg ville legge til flere øvelser var fordi jeg føler at treningsøktene er ganske korte.

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Brystet mitt er friskt igjen. Skal prøve dips imorgen, tar det litt rolig.

Tror også at jeg dropper benkpress og bare kjører dips en tid framover, har hørt at dips og benk er like effektive. (Kan noen svare med på det?)

Tror at jeg leste også et sted på 5x5 at hvis du ikke kan kjøre benkpress kan du kjøre dips.

Lenke til kommentar

Følg programmet som det er og ikke bytt ut benk med dips, begge er gode øvelser men ingen av de kan erstatter hverandre. Siden du fikk smerten i bryste av og ta dips hvorfor skal du da ta dips i stede for benk?

 

Selvfølgelig får du mer ondt av og ta benk så tar du dips. Men ikke press kroppen vis det gjør ondt, ondt.

 

Forsåvidt holder du på med et stronglift program og da er benk et must.

Lenke til kommentar

Logg Mandag Uke 4 stronglift:

Knebøy 38kg

Overheadpress 28kg

Markløft 56kg

 

Komentar:

Treningsøkten var ganske fin idag, ingen smerter eller no'e.. Men gud så sliten jeg ble på slutten!

Markløft begynner å gå oppover, og innen denne uken skal jeg klarer 60kg.. Markløften var ganske tung idag, og de siste setene kjentes det ut som jeg rev ryggen. (God følelse når jeg var ferdig :) )

 

Men ellers en :) treningsøkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...