Gå til innhold

Opijo treningslogg - Gutt 14 - Stronglift (Oppdatert førsteside)


Anbefalte innlegg

Chin med omvendt grep* (ikke chin-ups)

 

Det er en tegining under stangen som viser at Chin har du knoklene mot deg. Akkurat som Pull ups, men forskjellen mellom pull ups og chin må være stangen , på chin er stangen avkuttet så det er mellomrom på midten og på pull ups så er stangen sammensatt.. Eller no'e sånt.

 

La oss bare si at jeg tar Chin-Ups med veldig bredt grep

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du forklare meg hva en chin er? Jeg har aldri hørt om en øvelse som heter chin. Chin er jo bare en betegnelse på en muskel/muskelgruppe?

 

Men chin-ups derimot, er en øvelse - der du bruker chin muskelen/muskelgruppen (jeg forbinner chin med triceps?)

 

Correct me if im wrong.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Kan du forklare meg hva en chin er? Jeg har aldri hørt om en øvelse som heter chin. Chin er jo bare en betegnelse på en muskel/muskelgruppe?

 

Men chin-ups derimot, er en øvelse - der du bruker chin muskelen/muskelgruppen (jeg forbinner chin med triceps?)

 

Correct me if im wrong.

The chin-up (also known as a chin) is a strength training exercise designed to strengthen the latissimus dorsi.

chin-ups er ikke en muskel/gruppe men en styrke øvelse.

 

når du trenern chin- ups så trener du ikke tricep. kanskje litt, men ikke mye.

men du trener derimot hele ryggen og skuldrene.

når du sier chin muskelen mener du da trapezius?

Lenke til kommentar

 

ble dette vanskelig for deg?

 

chin ups:

post-142571-1245262667_thumb.jpg

pull-ups

post-142571-1245262674_thumb.jpg

 

 

 

Begrepene brukes i hytt og pine, men det er helst motsatt av hva du sier. Ref: youtube

Så det er godt mulig til at opijo kan ha misforstått, hvis ikke du heller greier det mener jeg creaT.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Pull-up_(exercise)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Chin-up

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
ja chin og chin up er det samme, men chin up og pull up er ikke det samme. eneste forskjellen er grepet!

Vel , når jeg kjøpte Chin-ups/Pullups stangen fikk jeg en bruksavisning , og der stod det at Chin ups var omvendt av Pull ups.

 

På treningstudioet så står det at Chin er akkuratt det samme som pull ups bare at du skal ha bredere avstand mellom hendene.. Så hvem stoler dere på? Folk som har peil eller bare en random fyr på et forum?

 

Uansett er begge de bildene feil, Chin ups er biceps øvelse og der skal knoklene fra deg , mens Pull ups er en annen øvelse og der skal knoklene mot deg

 

ble dette vanskelig for deg?

Frekk du.

 

Chin:

pullup2.jpg

 

Chin-ups

chinup.jpg

 

Pull-ups:

pullup.gif

 

Hvis du søker etter Chin ups på google bilder vil du nok finne mange pull-ups øvelser, jeg tror det er fordi pull ups er den mest populære øvelsen , med tanken på at millitæret bruker den osv.

 

Sammendrag:

På chin ups bruker du bicepsen mest (omvendt av pull ups)

På Pull ups har du knoklene mot deg.

På chin har du knoklene mot deg men stangen er anderledes.

 

Så en chin, og en chin-up er derfor det samme, og Opijo tok feil - igjen?

Jeg er så dritt lei folk som sier at jeg tar feil feil feil og feil. Faen man, du hørte på en som ikke hadde noe peiling også sier du at jeg tar feil? Skam deg. Uansett tok creaT det første bildet han på google.

Endret av opijo
Lenke til kommentar

chins er akuratt det samme som pullups. men chins urføres med bredt grep.....

 

chins

Chins utføres med bredt overhånds grep.

 

pull ups

pullups utføres med smalt grep og knoklene mot deg.

 

husk at engelsk- mennene kaller pullups for noe annet en va vi norsker gjør.

Endret av creaT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...