Gå til innhold

Opijo treningslogg - Gutt 14 - Stronglift (Oppdatert førsteside)


Anbefalte innlegg

Om meg:

14 år

Kroppstype: Usikker, Mesomorph eller Ectomorph

170 cm

60 kg

Trener 3 ganger i uken, 2 ganger i uken i sommer.

 

Min lille livshistorie

Jeg har spilt fotball , håndball og trent taekwondo.. Men sluttet på alle disse tingene etter en god del år med trening. Jeg har aldri likt lagsport, så derfor begynte jeg på taekwondo. Men det ble kjedelig til slutt. Så jeg satt meg på pc-benken i 1 år (dumt gjort) og la på meg noen par kg fett. Var aldri ute og hadde egentlig ikke en hobby. Dette måtte jeg få slutt på, så jeg fant noen par manualer i kjelleren. Egentlig var det ganske kjedelig å trene, og jeg var ganske uefaren den gangen , så jeg trente bare biceps.. Etter en tid kjøpte jeg med nye manualer og begyne å trene hele kroppen med manualene, men en dag ble manualene alt for lette (15kg).. Så jeg endte opp med å begynne på treningstuido.. Jeg la fort merke til at styrke trening er noe jeg digger og kommer til å fortsette med.. Jeg har alltid trodd at jeg var skinny, men jeg legger på meg muskler ganske lett og legger på meg fett ganske raskt også. Så jeg er ganske usikker på hva kroppstype jeg har :S

 

Mål:

Benkpress

50KG - ... YAY!!

60KG...

80KG...

 

Knebøy

50 kg - .... YAY!!

70 kg - ....

80 kg - ....

100 kg - ...

 

Markløft

100 kg - ...

 

Vekt

65 kg - ...

70 kg - ...

 

Program jeg følger - Stronglift:

 

 

Uke 1: (FERDIG)

Uke 2 :(FERDIG)

Uke 3 :(FERDIG)

Uke 4 :(FERDIG)

Uke 5 :

Uke 6 :

Uke 7 :

Uke 8 :

Uke 9 :

Uke 10 :

Uke 11 :

Uke 12 :

----------------

Workout A:

Squat 5x5

Bench Press 5x5

Dips 3xF (skal bytte ut denne øvelsen)

Push-ups 3xF

Reverse Crunch 3x12

 

Workout B:

Squat 5x5

Overhead Press 5x5

Deadlift 1x5

Pull-ups/Chin-ups 3xF

Prone Bridges 3x30sec

 

 

Jeg øker:

Knebøy - 6KG i uken

Benkpress - 2-4KG i uken

Overhead press - 2-4KG i uken

Markløft - 4-8KG i uken

Pushups - 0-1kg i uken

Dips - 0-1kg i uken

Prone bridge - 0-1kg i uken

 

Løfter nå:

Knebøy: 54kg

Overheadpress: 35-40kg (er usikker hvor mye stangen veier)

Benkpress: 42kg

Markløft: 70kg

 

Jeg skal logge minne treningsøkter her en god stund, håper noen vil komentere og gi meg tips etter hvert

Endret av opijo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gerilja kardio skal uten tvil kjøres! Takk for tipset :D

 

Edit: Hva nøyaktig går the abs challenge ut på? Hadde vært fint å få trent opp en god mage nå som sommeren er på vei!

 

Mister du ikke ytelse på trening av å kjøre gerilja-programmet rett før trening?

 

Og hva me å slenge opp noen bilder også. Så kan du legge ut bilder med jevne mellomrom, så vi får sett progresjonen visuelt i tilegg til antall kg du tar :)

Endret av Larshl
Lenke til kommentar
Hva nøyaktig går the abs challenge ut på? Hadde vært fint å få trent opp en god mage nå som sommeren er på vei!

http://theabschallenge.ning.com/ - Det går ikke ut på å trene så mye mage men får mindre magefett (eller hva det heter)

 

Mister du ikke ytelse på trening av å kjøre gerilja-programmet rett før trening?

Ja , jeg mister ganske mye ytelse , men hvis du tar 5-10 min pause etter gerija kardio så kan du kjøre på fult igjen.

 

Og hva me å slenge opp noen bilder også. Så kan du legge ut bilder med jevne mellomrom, så vi får sett progresjonen visuelt i tilegg til antall kg du tar

Det kan jeg godt , jeg skal trene idag og jeg kan skrive hvor mange kg jeg tar osv.. Først må jeg skaffe meg et bra kamera :(

Lenke til kommentar

Treningslogg Søn Uke2:

Knebøy 26KG x 5

Overheadpress 22KG x 5

Markløft 44KG x 5

Chin ups , 6 x 1 , 3 x 1 og 4 x 1

Prone bridges 35Sec x 3

 

kommentar:

Treningsøkten var ganske bra, knebøyen var helt OK.. Jeg fikk litt vondt i ryggen når jeg tok Overheadpress.

 

Kjørte ikke gerija kardio eller The Abs Challenge , orket bare ikke.

Lenke til kommentar

For å forbrenne mest mulig, det er akkuratt sånn.. Hvorfor jogger du i to timer når du kan jogge i en time?

På torsdag er den siste dagen i uken jeg skal trene og da er det 2 hviledager , har tenkt å få kjørt meg fult ut den dagen.

Lenke til kommentar

du er 14 år og 55kg, jeg tror ikke du har så stor utbytte av å kjøre så mye kardio trening. prøv heller å gå opp en 10-15kg kroppsvekt. og når du begynner og bli sterk og litt gammlere så kan du tenkte på mer kardio trening.

 

men det er ditt valg!

Lenke til kommentar

Treningslogg Tirs Uke2:

Knebøy 28KG x 5

 

Komentar:

Treningen idag gikk rett til helvete! - Knebøyen var fin og ikke tung men så skulle jeg prøve hvor mange kilo jeg kunne ta i dips.. Jeg tok 20KG i Dips, 5 reps.. Og den 5 repsen var tung og treig , og så plutselig røk brystkassen min.. Jeg fikk sykt vondt.. Så jeg måtte avslutte hele treningen :(

 

Må ta igjen treningen på Tors (hvis jeg er frisk)

Lenke til kommentar
hva mener du med 20kg i dips? kroppsvekt pluss 20kg?

og hva menner du med røk brystkassen?

Kroppsvekt pluss 20KG

 

Den 5 repen var ganske sein og seig, og når jeg gikk ned for å ta opp den 6 repsen fikk jeg sykt vondt i brystkassen, det var akkuratt som om brystkassen strak seg (streket/strak).

 

Btw , jeg øker 10KG i benk, fra 24kg til 34kg.. Fordi 24kg er alt for lett, vil ha litt utfordring :)

Endret av opijo
Lenke til kommentar
Vedder ein proteinshake på at du tar dips feil.

Brukar du breit eller smalt grep?

Korleis festar du vekta?

Ja , jeg tipper at jeg tok dipsen feil.. Men hva er vitsen å ta 20KG når jeg trener 40-60kg i benkpress til vanlig? jeg sitter jo og driter på meg av kjedesomhet.

 

Jeg hadde egentlig tenkt å bytte ut Dips med Barbell Row men skulle bare prøve hvor mye jeg kunne ta i dips.

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...