Gå til innhold

Speilrefleks kamera under 7000?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony A700 til 5999 på Japanfoto + brukt minolta/sonyobjektiv på finn eller foto

Har sett at det er et Minolta AF 28-105 F3.5-4.5 til salgs for rundt en 1000-lapp, det er er meget bra kombo med en A700, da får du funksjonalitet og optisk kvalitet som jeg tror du ikke klarer å matche med med noen andre merker i prisrangen 6-7000 kroner.

 

Ellers så søk på bruktmarkedet, du kan være heldig å få følgende modeller med noe brukbar optikk i pakker til rundt den prisen som Canon 40D, Sony A700 og Nikon D300.

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

Canon EOS 450D med EF-S 18-55 objektiv:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=89862

 

Sammen med minnekort, bag og litt slikt, ender det vel opp på 7000

 

Jeg driver å lurer på en pakke som det her litt senere i sommer:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94634

 

mange alternativer uten at jeg har klart å ta noe soleklart valg enda.

Mye som er likt virker det som uten de helt store fordelene/ulempene mellom de ulike kameraene.

Lenke til kommentar

Standardmelding: Husk at såfremt du ikke kan garantere at du aldri skal kjøpe noe mer enn dette ene kameraet og et objektiv, så er det først og fremst et kamerasystem/fatning du kjøper deg inn i. Når du først har funnet ut om du vil ha Nikon, Sony, Canon, 4/3 eller Micro4/3 (Olympus/Panasonic), eller Pentax, så er det vanligvis lett å velge kamera etterpå. Det er selvfølgelig ikke noen krise å måtte selge det man har for å skifte til noe annet senere, men det kan være greit å ta stilling til det spørsmålet uansett.

 

Problemet med å finne ut av dette er at ethvert forum er proppfullt av folk som er tilhengere av sitt system, så litt egen forståelse kommer godt med. Jeg har ikke sett så mange gode, objektive guider til valg av fatning, men gjør deg selv en tjeneste: ikke baser valget bare på antallet som roper "kjøp dette!" om de forskjellige fatningene.

 

Ellers er det temmelig mange tråder om dette emnet, og det er rimelig få av dem som ender i noen enighet. Bare husk på at det ikke nødvendigvis er Toyota som passer deg best selv om de selger flest biler i dette landet.

Endret av Cax
Lenke til kommentar

Bare som en liten motvekt til Canonklanen, hvis du ikke er altfor erfaren med speilrefleks fra før, så ha i bakhodet at man for tiden kan skaffe seg et Olympus E-420 med kitobjektivet 14-42 til like under 3K. Det er iallfall en svinbililg inngangbillett til en startpakke. Med ditt budsjett kan du da f.eks. spe på med den svært gilde telezoomen 70-300, som for tiden har krøpet ned i rundt 3K fra startpris på rundt 3.8K. Denne telezoomen er også merkbart mye kvikkere på autofokus enn kitobjektivene. Olympus har også en dobbeltkitpakke, men i tillegg til 14-42 får man da med 40-150. Jeg startet med dobbeltkitpakka, men har nærmest lagt 40-150 på hylla etter at 70-300 kom i huset. For det første er ikke "hullet" i området 40-70 noe stort savn, for det andre synes jeg 150 ble altfor snau tele når jeg først trengte det. Husk også at Olympus med 4/3-systemet får cropfaktor på 2, hvilket gjør at 70-300'n effektivt tilsvarer 140-600, og det er en grom brennvidde for dyr- og fugleelskere.

Så du kan altså få deg en relativt god startpakke ved å gå for Olympus. I tillegg har de en overraskende god 35mm makro til snaut 2K, som også bør vurderes.

Lenke til kommentar

Jeg enda opp med et Olympus 520 med kit linse til 4000 og sammen med 4gb minne og en liten veske ble det ikke så dyrt.

Like raskt og med funksjonene jeg var ute etter til 1500 rimeligere enn canon 450D.

 

Tror jeg skal leve greit med dette valget, men må nok innrømme at valget også var litt på trass mot å velge Canon vs Nikon. Pentax 200D ble litt for treigt for mitt bruk, selv om jeg likte tanken på mer solid kamerahus. Får bare være litt forsiktig.

Lenke til kommentar
Jeg enda opp med et Olympus 520 med kit linse til 4000 og sammen med 4gb minne og en liten veske ble det ikke så dyrt.

Like raskt og med funksjonene jeg var ute etter til 1500 rimeligere enn canon 450D.

 

Tror jeg skal leve greit med dette valget, men må nok innrømme at valget også var litt på trass mot å velge Canon vs Nikon. Pentax 200D ble litt for treigt for mitt bruk, selv om jeg likte tanken på mer solid kamerahus. Får bare være litt forsiktig.

 

Gratulerer - Tror nok du blir fornøyd med valget :-)

 

Hvis du kjenner noen i Trondheim så kan du få 70-300 for 2199 på japan photo i dag og i morgen. messetilbud

Lenke til kommentar

Litt over budsjettet, men komplett har tilbud denne uken på Nikon D5000 med både 18-55 og 55-200, begge med VR, til 8300. (17% avslag)

Tilbud Komplett

Litt høyere enn du hadde tenkt, men det er i hvert fall et supert kamera med to veldig kurante objektiver som dekker et vidt område!

Har jo også video, live view og bra ISO-egenskaper.

Da klarer du deg nok en stund!

Hvis du ikke skal for mye annet, men en ok bag koster ikke så mye, og minnekort er også billige til denne.

Lenke til kommentar
Litt over budsjettet, men komplett har tilbud denne uken på Nikon D5000 med både 18-55 og 55-200, begge med VR, til 8300. (17% avslag)

Jeg tipper det finnes titusener av speilreflekskameraer i norske hjem som knapt blir brukt. Så hvis dette er ditt første speilrefleks kan det være like greit å prøve et billig kamera før du evt. kaster bort masse penger på en hobby som ikke passer for alle.

Lenke til kommentar
Litt over budsjettet, men komplett har tilbud denne uken på Nikon D5000 med både 18-55 og 55-200, begge med VR, til 8300. (17% avslag)

Jeg tipper det finnes titusener av speilreflekskameraer i norske hjem som knapt blir brukt. Så hvis dette er ditt første speilrefleks kan det være like greit å prøve et billig kamera før du evt. kaster bort masse penger på en hobby som ikke passer for alle.

 

 

 

Ja litt enig der!!

Har sett litt på canon 1000d og 450d de er ganske rimlige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...