Gå til innhold

Junifest 2009 - Trondster - Dårlig humor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde aktive dager med annen forumbruker på besøk i helgen, derfor ingen bilder for fredag og søndag.

 

Lørdag tok jeg dette bildet, da. Dette er ikke noe ordspill, men heller en visualisering av en replikk fra nevnte forumbruker, som jeg falt for der og da*).

Har blitt litt svak for forfall-motiver etter flere tråder/bilder på forumet.. :)

 

13. juni - Forfall.

post-71211-1245077739_thumb.jpg

38mm, ISO 400, f/10, 1/160s

 

 

Edit: Ja, forresten - løsningen for 9. juni er lagt opp. ;)

 

 

*) Replikken, altså.

 

 

Edit: ..Og ordspillet var:

 

Vel - det var som sagt ikke et ordspill som sådan, det her - jeg spaserte med Mellomulv på moloen i Køge. Han kom så med et spontant utbrudd om det glimrende fotomotivet dere ser her, og jeg kunne ikke annet enn å visualisere det som bidrag i tråden min:

"Himmel og hav, for et rustent rekkverk!"

 

..så - det tok jeg bilde av. :D

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Hmm - jo - kanskje jeg skulle hatt mer sjø.. Men - himmelen var en del av poenget denne gangen :fun:, og på denne måten fikk jeg heller ikke så skjeve (vel, de var egentlig ganske skjeve i utgangspunktet) gjerdestolper.

 

De fine fargene i vannet jeg man takke det splitter nye pola-filteret mitt for - er veldig fornøyd! :D

Dette var første skikkelige turen med filteret - anbefales! :thumbs:

 

Ellers ble jeg lurt av den store skjermen bakpå kameraet - det synes ikke så tydelig hvor tynt DOF man får på fullformat ved fokusering på kort hold. Bildet over har ikke mye i fokus, og det var tatt på f/10!

Kikket på bilder på skjermen underveis, og det var da masser i fokus der, var det ikke? Nei. Det blir tynn, tynn DOF - her på f/4. Ser litt ok ut på skjermen på kameraet og for den del også i thumbnail, men alt for tynn DOF som stort:

 

 

post-71211-1245092279_thumb.jpg

32mm, ISO 100, f/4, 1/250s

 

(Vel - synes jeg, da. Noen kommentarer?)

 

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
De fine fargene i vannet jeg man takke det splitter nye pola-filteret mitt for - er veldig fornøyd! :D

Dette var første skikkelige turen med filteret - anbefales! :thumbs:

Høres interessant ut...har kjøpt akkurat det samme for en god stund siden, men aner ikke hvordan jeg skal bruke det....Kanskje det finnes noen instruktiv video eller oppskrift på det? (Fulgte ikke med noen bruksanvisning..)

RandiA

Lenke til kommentar
Høres interessant ut...har kjøpt akkurat det samme for en god stund siden, men aner ikke hvordan jeg skal bruke det....Kanskje det finnes noen instruktiv video eller oppskrift på det? (Fulgte ikke med noen bruksanvisning..)

RandiA

"Roter til himmelen og refleksjoner ser best mulig ut". :)

 

Ting å kikke på gjennom polafiltre:

Vinduer sett fra vinkel.

LCD-skjermer. :D

Asfalt i vinkel.

Solnedgang (refleksjoner rundt).

Taksten.

Blå himmel.

Hav.

Elver.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...