Gå til innhold

Hvor mange språk kan du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan lese og skrive Norsk, Dansk og Svensk flytende.

 

Dette ettersom min mor er svensk og far er svensk og jeg har lest mye bøker på disse språkene i ung alder. Snakker også begge flytende uten Norsk aksent :)

 

EDIT: Glemte Engelsk :) Munttlig 5 og skriftlig 6 på kortet :)

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Bare så alle her i tråden vet det; norsk, svensk og dansk blir regnet som et språk (skandinavisk) av språkforskere. Selv om det er stor forskjell, så kan du faktisk ikke sette på CV-en at du er flerspårklig hvis du kan norsk, svensk og dansk.

Bare slik til informasjon. :)

 

Heilt samd med deg, Groening.

Det er større forskjell mellom Høgnorsk og bokmål enn det er mellom dansk og bokmål. Danskane sluker berre alt som heiter uttale ein del meir enn ein gjer i Noreg.

Lenke til kommentar

Kan norsk, snakker da bergensk flytende og skriver bokmål flytende, morsmålet mitt.

 

Kan engelsk, muntlig flytende, men vokabularet kunne jo vært større. Skriver også bra.

 

Kan litt spansk, nybegynnerstadiet :) Ikke flytende på noen måte, men jeg kan oversette ganske mye fra spansk, og oversette enkle setninger til spansk. Har god uttale når det gjelder muntlig.

Lenke til kommentar
Norsk, Vietnamesisk (morsmål) og Engelsk =) Stiller faktisk på lik linje med norsk og engelsk. Tror dette er på grunn av jeg så alt for mye på Cartoon Network på engelsk da jeg var liten.

 

Og så sier man at tv fordummer unger :D

 

Skulle tro vietnamesisk er et vanskelig språk for norsktalende da det er ekstremt tonebasert.

Lenke til kommentar

Norsk og engelsk flytende, skriftlig og muntlig. Kan litt tysk (forstår det relativt greit skriftlig), og holder på å lære meg spansk. Planen er å lære både spansk og tysk flytende, uttale er null problem, men er foreløpig på nybegynnerstadiet.

 

Andre språk jeg har planer om å lære meg før jeg dør: Russisk, nederlandsk, portugisisk, gresk og gjerne mandarin. Kan ta sin tid :p

Endret av heivoll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...