Gå til innhold

Junifest 2009 - arthoz - Alt smått


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5. Juni: Blomster i kveldssola

Gikk meg en tur for å se om jeg fant noe dyreliv samt teste 200mm f/2.8L'n jeg låner, men de få stedene det fortsatt var lyst nok var det helt stille, så endte opp med blomster med 100mm'n min

100mm, f/3.5, 1/200s, ISO 200

post-15829-1244237545_thumb.jpg

 

 

Fint om jeg kunne ha fått noe navn på hva type blomster det er, da jeg har ingen anelse selv

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

7. Juni: Grådig Gråtrost

Ut på tur i dag tidlig før regnet kom, må jo ut å få lekt med sakene man låner. Endte opp med dette bilde av en gråtrost, som ikke brydde seg om en tulling med kamera (er moro med alle folkene som tror noe er gæli med meg når de ser jeg sitter/ligger rart overalt). Ikke helt etter planen men slik kan det gå, får se om jeg får det planlagte bildet inn også om ikke styggværet er her konstant da.

 

200mm, f/5, 1/640s, ISO 100

post-15829-1244379323_thumb.jpg

Lenke til kommentar

8. Juni: Sjokkert flue

Lite pent vær i dag, så var å ta bilder inne i "mørket", ugh! Siden det ikke er så altfor mye spennende her enn katter venta jeg på at hun ene skulle gjøre seg til skikkelig, men istedet hører jeg plutselig det summe i vinduet, stor flue! fram med zappern for å grille han, men istedet for å dø ble han bare ør, og satt rolig. Da fant jeg ut at jeg kunne få tatt noen bilder av'n, så det gjorde jeg. ^^;

Kan fortelle at han kom seg til hektene og fikk flydd ut, siden vi ikke griller snille insekter som lar seg fotografere :D

 

100mm, F/4.5, 1/10s, ISO 200

post-15829-1244470098_thumb.jpg

 

For STOR versjon av bildet, klikk.

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Takk for kommentarer! =)

Tynn fokus ja, selv skulle jeg ønske at det var bittelitt mere som var i fokus, er helt på nærgrensa med objektivet der, så er vel 1.1mm jeg har å leke med, men med mangel på lys og en flue som begynte å våkne til liv ble det omtrent å få stilt inn

Ansiktet er fra en bok av noe slag, og var heldig med at flua stoppa akkurat der den gjorde ^^

Lenke til kommentar

13. Juni: Lekende Brutus

Mange dager siden siste bilde nå, vært dårlig vær og følt meg lite motivert til å ta noe bilder. Men i går var jeg hos fattern igjen og kameraet er selvsagt med. Tok bilder av litt av hvert men fant egentlig ingen jeg ble superfornøyd med, nærmeste er dette da. Masse småting jeg ikke liker med bildet men ^^

 

100mm, F5.6, 1/320s, ISO 100

post-15829-1244982552_thumb.jpg

 

 

Edit: Kutta vekk kanoen

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Først, takk for kommentarer, godt å høre at folk liker fluebildet så godt =)

 

@tomsi42: Der sa du noe ja, *kappe opp bildet og ordne på* Hardt å tenke dagen derpå, men jeg skulle gjerne ha fått brutus skarpere og mere fryst, båndet skulle jo helst ikke vært med heller, og hadde blitt litt bedre om jeg la meg ned helt på bakken også, men er veldig fornøyd med hvordan han er i lufta ^^

Det er forresten en kano og ikke søppelbøtte :p

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...