Gå til innhold

Hvilke TV-serier syns du er best? (LES 1. post)


Anbefalte innlegg

Har en følelse av at min kan bli lang :innocent: Seriene som er/har vært mine favoritter:

- Scrubs

- Lost

- Jericho

- Heroes

- Futurama

- Dead like me

- Friends

- 30 Rock

- Studio 60 on the sunset strip

- Ally McBeal

- Now and again

- How I met your mother

- In case of emergency

 

Ellers så går jo også disse også:

- One tree hill

- Prison Break

- House M.D

- Supernatural

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir umulig å bare trekke ut en, så får nevne noen.

 

Scrubs - Fordi det bare er helt sinnsykt morsomt.

 

The O.C. - Serien er over, men det var en helt enorm dramaserie da den gikk.

 

One Tree Hill - Fantastisk dramaserie, og den går fortsatt.

 

Friends - En av de seriene jeg kanskje har sett mest av, og fortsatt får meg til å le like godt.

 

Macgyver - Selvskreven egentlig, rett og slett en klassiker. Ble facinert som barn og er fremdeles underholdende.

 

Kunne nok ha nevnt enda flere, men må begrenses litt.

Lenke til kommentar

En yndlingsliste kommer ikke uten Scrubs.

Vil si dette er mine favoritter for tiden:

1. Scrubs (Driver og ser igjennom alle episodene, igjen)

2. Friends (MÅ ha med meg TV2 epsioden hver dag, enda jeg har sett alle 1000 ganger)

3. Prison Break (Sitter og ser gamle epsioder enda, venter på at det skal starte igjen)

 

Er sånn all time favourites.

Lenke til kommentar

Mine:

Scrubs - Helt utrolig hvordan de greier å holde nivået så høyt oppe! De greier å veksle mellom å være alvorlig/morsomt/helt crazy på en genial måte. Morsomste serie jeg vet om!

Lost - Utrolig spennende serie med sine absoulutte høydepunkt. Helt blottet for klisjeer, og en handling som tar helt uvante veier og er helt uforutsigbar. Serien for deg som er lei av de tradisjonelle.

Heroes - En veldig bra serie som går rundt konseptet x-men/the 4400 på en utrolig bra måte. Spennende så det holder, og en veldig uforutsigbar handling.

Dexter - Beste krimserien jeg vet om. Helt fantastisk å følge perspektivet fra en seriemorder i engelens sko. Fortellerstemmen gjør hele tingen enda mer spennende.

Prison break - Hvem hadde trodd å bryte ut av et fengsel kunne vært så komplekst, genialt og spennende?

South park - Rett og slett genialt. Politisk, voldelig og av og til moralskt. Man får ofte en historie fortalt med et politisk budskap under.

My name is earl - Ufattelig morsomt å se earl rette opp sine gamle kriminelle handlinger, en serie alle kan like!

The Simpsons - Trenger vel ingen introduksjon. Har du ikke sett denne serien lever du på en annen planet.

Family guy - Morsom serie hakket kvassere the simpsons, men ikke helt på south park nivå. Verd å få med seg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Akkurat nå:

 

Friday night lights

Battlestar Galactica

 

Mye drama, men begge seriene har meget dyktige writers/skrivere i tillegg til solide skuespillere.

 

Mange vil nok sitte FNL i bås og kalle det for samme opplegget som gilmore girls, one tree hill etc. Men det kan ikke sammenlignes. FNL er genialt. Synd det ikke blir bedre mottat. Sånn er det desverre med underholdning der du må tenke litt selv og da..

 

Annbefales!

Lenke til kommentar

Fra og med nå innlegg som lister opp TV-serier ha med en begrunnelse, ellers sitter vi igjen med det som kan klassifiseres som en telletråd. Dette er ikke ønskelig ettersom oppramsing av navn er totalt meningsløst for folk flest. Noen av innleggene har allerede med begrunnelser og det er vel og bra, men heretter må altså alle oppføringer begrunnes. Innlegg som bryter med dette vil dessverre bli slettet.

 

Kommentarer på moderering gjøres via PM, ettersom en diskusjon rundt det i tråden blir off-topic og uinteressant for emnets lesere.

Lenke til kommentar

Ny liste - Med begrunnelser

 

Jeg rangerer de ikke så de er i tilfeldig rekkefølge.

 

Heroes - En spennende og underholdene serie, den er veldig fengslene til tider. Et eksempel på det. Jeg tenkte at jeg skulle se en episode eller to før jeg gikk å la meg, men jeg ble så revet med at jeg så hele 15 episoder på en kveld. En genial serie.

 

Simpsons - Jeg har sett på The Simpsons siden jeg var 10 år, jeg skjønte ikke humøren så veldig godt. Men jeg likte karakterene veldig godt. Jeg elsker denne serien, den har akkurat den humoren jeg liker og er i tillegg ganske smart tiltider.

 

The O.C - Jeg har ikke sendt som veldig mange episoder, men jeg liker selve serien. Den er litt klisjefylt, men jeg liker den veldig godt.

 

Family Guy - Jeg liker "tegneserier" veldig godt og Family Guy er bare genialt. Dette er den serien jeg ler desidert mest av.

 

Freinds - Tidenes sit-com. Utrolig flinke og artige skuespillere og episodene er bra skrevet.

 

 

Jeg har noen fler som jeg kan skrive opp på listen, men det får vente til en annen gang.

 

Noen av dem er: South Park, Scrubs og Everybody Loves Raymond.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...