Gå til innhold

Junifest 09 - Eksistensiel - Manuell eksponering


Anbefalte innlegg

Bruker: Eksistensiel

Utfordring: Manuell eksponering. Eg skal lima fast modushjulet på "M" (ikkje bokstavelig ofc.) for å bli bedre kjent med kamera. Har berre hatt SLR i 2 veker so det er litt tidlig med meir "trangsynte" utfordringar.

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: D60 m/18-55mm VR SB400 og sykkel

 

Eg skal til Barcelona fyrste veko i Juni, so det kjem ikkje bilder før etter det. Etter kva eg har lest i Junifest tråden regner eg med at dette går fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var den jeg siktet til. En mer fornuftig og nyttig utfordring (mener jeg) er å si at at du skal lære deg å beherske A og S modusene til fingerspissene. Da i samband med valg av riktig ISO og bruk av +/- EV knappen. Når du er trygg på det; så kan du lett se når M kan være fornuftig. Men hvis du vil slite med M, så må du gjerne gjøre det.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg bruker stort sett manuell hele tiden, med noen få unntak. Skal riktignok sies at jeg ikke har prøvd meg på manuell hvitbalanse enda. Men jeg er vant til det da. Det er det jeg gjør. Liker ikke S og A noe særlig, for da føler jeg at jeg har mindre kontroll over kameraet.

Lenke til kommentar

Har nett komt heim frå Barcelona no, flott by! Har ein del bilder å gå i gjennom/redigera no, men det kjem bilder snart!

Har fulgt forslaget til tomsi, mjen må sei eg føler meg mest komfortable med M, ellers blir det so masse MAS(hahah)

 

Bilder- coming soon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...