Gå til innhold

Junifest 2009 - Ratleto - Ta bilde hver dag


Anbefalte innlegg

Lekkert prisme! Det ser bittelitt skjevt ut - er vel fordi de henger i stiv ståltråd? Fint bilde! :)

 

Nei, det henger ikke å ståltråd, men tror den er festet litt skeivt. Jeg rettet nemlig bildet/bildene opp etter tråden. Ser du på bildet tatt 10. juni, så er den skeiv andre veien. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idag passerte jeg 40.000 eksponeringer på mitt 30D som jeg kjøpte for snart 1 år og 5 måneder siden. I tillegg kommer jeg snart til 20.000 på 350D som jeg kjøpte for nøyaktig 3 år siden idag. Det vil si et gjennomsnitt på nesten 55 bilder pr dag. Gjennomsnittet er kun så høyt pga fotballkamper og sånn som jeg har fotografert en del av. Men artig å regne ut likevel.

 

27. juni

 

Bursdagsfest

post-31358-1246138028_thumb.jpg

 

 

For en liten uke siden ble jeg enda et år eldre. Og idag skulle dagen feires sammen med familien. Dette er en av mange ting som samboeren har laget som vi serverte idag: Vaniljeboller med sukkerstrø

 

Kontantene jeg fikk i bursdagsgaver idag skal brukes til makro-objektiv. :grin2::thumbs:

 

Canon 30D, Tamron 17-50, håndholdt, ISO 500, 50mm, F/11, 1/25 sek.

 

Lenke til kommentar

Dagens bilde burde vel egentlig ikke vært et bilde for utfordringen, men mere et frustrasjonsbilde... Det er jo overhodet ikke noe kunstnerisk, og å se nærbilde av en LCD-skjerm, er vel mere slitsomt enn pent.

28. juni

 

Typisk!

post-31358-1246222580_thumb.jpg

 

 

Skulle til å trykke på bestillingsknappen hos nettbutikken til JP da jeg oppdaget "0 på lager". Typisk! Så nå må jeg vel kjøpe ikke-EU-utgaven som koster omtrent en halv tusenlapp mer i butikk. Objektivet det er snakk om er Canon EF 100mm f/2,8 macro.

 

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

29. juni

 

Kattegjesp

post-31358-1246310088_thumb.jpg

 

 

Nok en gang hadde jeg helt andre planer for bildet idag. Tenkte jeg skulle ha håret til ei på 6 år i nabohuset stående til alle kanter etter hopping i trampolina, men jeg tror håret hennes er blitt for tykt og langt. I fjor så håret hennes helt villt ut etter en tur på trampolina...

 

Men, men. Det ble nå katta vår igjen. Bare 2. gang på en hel måned. Ikke verst egentlig. :p:) Ser selv at bakgrunnen er ganske forstyrrende. Har prøvd å fikse på det, men det eneste som er gjort, er å fjerne gjenskinnet i blått i vinduet som katta "gaper over".

 

Canon 30D, Tamron 17-50, håndholdt, ISO 500, 24mm, f/5,6 1/1250 sek.

 

Lenke til kommentar

30. juni

 

Game over!

post-31358-1246397981_thumb.jpg

 

 

Og da tenker jeg ikke på juniutfordringen, men at jeg skal gifte meg i august... De fleste som vet at jeg skal gifte meg, vet også at jeg overhodet ikke hadde planer om å gifte meg. Men så er det noe som heter kompromisser... Minn meg på det i midten av august, så skal jeg ta bilde av kaketoppen vi skal ha. Den sier litt om saken den og. :)

 

Trøsten får være at jeg fikk denne t-skjorta av kusina/forloveren til samboeren, som også vet at jeg spiller en del dataspill. :)

 

Dette er første gangen jeg tar et ordentlig selvportrett. Må si meg noenlunde fornøyd.

 

Canon 30D, Tamron 17-50, stativ, blits, hjelp av svoger til å holde blits (men jeg trykket på utløserknappen selv!), ISO 400, 34mm, f/4, 1/400 sek etter solnedgang. Var egentlig noen skygger med i bildet fra blitsen, men fikk forsåvidt fjernet dem uten altfor mye pes.

Jeg tenkte forresten at denne tråden skulle få leve litt lenger enn bare ut juni. Fra i morgen av, 1. juli, vil jeg etterkomme ønske fra den første som skriver ønsket sitt hver dag fremover til 10. juli (altså førstemann/kvinne som skriver et ønske etter midnatt). Dette ønsket kan være å legge ut original av bildet for en dato, et bilde jeg tenkte som alternativ en dato, eller andre ønsker jeg kan etterkomme for en viss dato.

 

Det har vært artig å måtte ta bilde hver dag i en periode, selv om det var et pes enkelte dager. Men jeg må si meg fornøyd med at jeg har fått gjennomført det med bare 2 frikort. Eller, si 2,5 frikort. Den 28. var virkelig dårlig.

 

 

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...