Gå til innhold

Lenovo med to nye bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Thinkpad er ikke lengre hva det var. Min T400 er ikke i nærheten kvalitetsmessig av hva min T30 er.

Jeg stiller meg uenig her.

Hva er det du opplever som dårligere?

Byggekvaliteten opplever jeg som dårligere.

 

Tastaturet er ikke like bra, selv om det ikke er veldig langt unna. Men det støyer mer. I tillegg er det flex og knirk i plasten over portene, dvd spilleren og kortleseren. Kun over disken er den tight og fin. Den burde vært stivet av på samme måte som oversiden av skjermen, som fortsatt er veldig bra, om ikke bedre.

 

Alt i alt, så føles min gamle T30 mer solid enn T400.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Hmm, rart. Sist jeg siklet på T400 var den mer eller mindre samme som T30. Eneste er at plasten har blitt noe mykere for å absorbere slag bedre.

 

Uansett er Thinkpad et godt skritt opp fra ideapad. Og ideapad er et skritt opp i forhold til vanlige pcer som hp pavillion o.l.

Lenke til kommentar

Synes maskinen på det øverste bildet så nydelig ut. Får håpe det er 13-tommeren. Nå kan jeg ikke skryte på meg inngående kjennskap til tidligere tiders ThinkPad (annet enn at jeg har lånt en slik en av og til). Jeg synes det virker som Lenovo generelt sett har god byggekvalitet, ihvertfall basert på sammenligning mellom N200-en jeg bruker som jobbemaskin og andre bærbare. Jeg vil påstå at min N200, som jeg kjøpte for 4000, har byggekvalitet på linje med HPer og Fujitsu Siemenser til over 6000 kr. Nå er jo ikke designet så fresht på N200, men som arbeidshest fungerer den fint.

 

Jeg har også en Lenovo minibærbar, av typen IdeaPad. Byggekvaliteten på den kjennes god ut, det er blant annet en tilfredstillende følelse av tynge når jeg klapper sammen maskinen. Så på det viset skulle jo disse nye maskinene love godt.

 

Regner med at Hardware.no kjører en test på de etterhvert, så får vi se...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...