Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportslig bil med stoooor benplass <70000?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lekt med tanken å skaffe meg min første bil nå etter hvert, prisklasse < 70.000. :) Har lyst på noe sportslig, gjerne noe jeg kan ta med på bane en gang i blant og ha det litt gøy med. Altså: kjøreegenskaper er viktig.

 

Men: problemet er at jeg har laaaaange bein! Er 2 meter høy. Har prøvesittet en MX-5, og det gikk ikke i det hele tatt.

 

Så: finnes det noen kandidater der ute? Altså: sportslig m/stor benplass < 70000?

 

Helst bakhjulstrekk og rimelig forsikring, men jeg tror ikke jeg kan være for kresen..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå er MX-5 en LITEN bil, du vil nok få plass i det meste.

 

jeg ser det er en annen her på forumet som vurderer Toyota MR2, kanskje det hadde vært noe?

Er den større enn MX-5en? De ser ganske like ut. Jeg kan slenge inn et lite spørsmål i den tråden. Kanskje det er noen som har prøvd begge to!

 

Problemet mitt er at jeg beina mine er sykt lange i forhold til resten. Følger ikke akkurat det gylne snitt, for å si det sånn. :p

Lenke til kommentar
nå er MX-5 en LITEN bil, du vil nok få plass i det meste.

 

jeg ser det er en annen her på forumet som vurderer Toyota MR2, kanskje det hadde vært noe?

Nå er jo også MR2 en liten bil, så jeg tror ikke man vil ha noe bedre plass i den. Jeg har sitti i både nyeste MX-5 (pre-facelift) og MR2 MK2, og jeg kan ikke si jeg syns MR2 har noe bedre plass.

Lenke til kommentar
Omega 3000

Hadde håpet å finne noe mindre enn det. (med tanke på motorstørrelse/bensinforbruk/forsikring)

 

Focus var ikke dumt! Men 99,9% av alle på finn.no er stasjonsvogner. Men jeg skal følge med og se om det dukker opp noen bra deals på coupévarianten. :) Takk for tipset!

 

Hva med noe BMW 3-aktig? Finnes ikke de i litt sportslige utgaver? :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde håpet å finne noe mindre enn det. (med tanke på motorstørrelse/bensinforbruk/forsikring)

...

Hva med noe BMW 3-aktig? Finnes ikke de i litt sportslige utgaver? :hmm:

 

325i, evt. 320i, men har hørt visse rykter om at ung gutt + rask bmw = forsikringspris på størrelse med et telefonnummer. Hvis du har tenkt å faktisk bruke motorkraften i en 325 tror jeg ikke du bør ha forhåpninger om lavt forbruk, men det er selvfølgelig bedre enn på en eller annen 300-hesters slede.

Lenke til kommentar

En e36 325 hadde ikke vært helt på bærtur i følge dine behov nei.

Finner du et godt eksemplar vil du nok bli veldig fornøyd vil jeg tro.

 

Veldig god å kjøre, 50/50 vektfordeling og en svært god rekkesekser på 192hk.

 

Vær obs, du vil mest sansynlig bare komme til å kjøpe BMW i fremtiden :p

 

Autofil testet e36 325i: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/12464

 

Kjører e36 328 selv og styringen og understell er fremdeles veldig tight og presist

 

 

Den der kollisjonstesten er jo lite gyldi før man sammenligner med andre bil modeller fra samme årstall.

Tror neppe en mr2/mx5 osv er noe mer trafikksikker.

Endret av LianLidude
Lenke til kommentar
Den der kollisjonstesten er jo lite gyldi før man sammenligner med andre bil modeller fra samme årstall.

 

Tja, den er dårligere enn jevnaldrende A4 og C-klasse, og hvis man er litt fleksibel på hva man sammenligner med, verre enn Mondeo og Golf. Ser man på folksams statistikk fra virkelige ulykker er konklusjonen klar, E36 er virkelig lite trygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...