Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportslig bil med stoooor benplass <70000?


Anbefalte innlegg

Har vært inne på tanken om en BMW, ja. En kompis har en 320iM, og den går som bare juling. Men jeg vil tippe at forsikringen ikke akkurat blir billig.. det er jo snakk om førstebil for meg, så jeg hadde som sagt håpet på å finne en litt liten bil sånn at jeg ikke trenger enorm motor for å få bra power-to-weight ratio. :) Men jeg innser jo at det kan bli vanskelig.

 

Tror jeg skal stikke innom en forhandler og spørre om å få prøvesitte noen BMW 3-serie, og eventuelle andre aktuelle kandidater. Bare for å få en idé. :) Hvordan er kjøreegenskapene på en helt vanlig BMW 3-serie, type ~ ti år gammel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis 3-serien har for lite plass er jo 5-serien et naturlig valg. :) Hakket mer trafikksikker er den jo og

Foreslår du virkelig en 5-serie til en kar som ser på mr2 og mx5? :p

5-serie er aldri feil :p Hvis han skal ha god plass er jo ikke akkurat MR2 og MX-5 biler å se på akkurat. 5-serien er stor, og det finnes nok av modeller med masse hk, så ser ikke på det som noe problem jeg da. ;)

 

Edit: Generelt sett er kjøreegenskapene til BMW i en særegen klasse, og det er ikke noe unntak i 3-serien. BMW er kjent for å ha veldig gode kjøremaskiner, perfekt for kjøreglade folk. :)

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar

BMW som nevnt over har svært gode kjøregenskaper, klasseledene i alle karroseristørrelsene vil jeg tro.

Den kan vel ikke sammenlignes direkte med en 2dørs japansk lett sportsbil, pga dempere og understell er satt opp til komfor også.

Man får den perfekte balanse av sportslighet og komfor i en BMW, med oppstivet understell biter den svært godt fra seg på banekjøring også.

Lenke til kommentar

Beinplass handler ikke bare om beinplass da, mer posisjonen på beina. Pappa hadde en seat toledo, den klarte jeg knapt å kjøre lengre avstander pga at jeg måtte sitte alt for langt bak ellers så kræsjet beina oppi rattet. Selv har jeg en mye mindre bil, men her er alt plassert mye bedre og jeg sitter bedre der en i en 07 modell 520 stasjonsvogn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...